Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 21:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: jeg har været her
SÅ SVEDIGT!!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Snoezel skrev:
InnerNetExplorer skrev:
Snoezel skrev:

Heheh godt detektivarbejde! :P

Du følger jo drivhus-effekten, så kunne jeg jo ikke undgå at se sammenhængen :P Producerer du for tiden, eller er det bare leg og programmering det hele? :D

Tak for interessen!
Jeg tror vidst godt man kan kalde det leg og programmering - jeg er ved at stille et setup på benene til en Plugout '11 og Sol Festival i Spanien. Håber det står klar og at det kan spytte noget tåleligt lyd ud :|

Jeg smider lige et link til mine andre albums - det var egentlig meningen at jeg ville have haft det udgivet på et label men nu får I det sgu bare.

Søvnigt Sind - Universe looking back at Universe (2006)
Søvnigt Sind - Sleep Inducing Organisms (2007)
Søvnigt Sind - Forgotten tunes and Techniques of Ecstacy (2009)

I spreder bare - tak fordi I lytter!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
InnerNetExplorer skrev:
Snoezel skrev:
InnerNetExplorer skrev:
Snoezel skrev:

Heheh godt detektivarbejde! :P

Du følger jo drivhus-effekten, så kunne jeg jo ikke undgå at se sammenhængen :P Producerer du for tiden, eller er det bare leg og programmering det hele? :D

Tak for interessen!
Jeg tror vidst godt man kan kalde det leg og programmering - jeg er ved at stille et setup på benene til en Plugout '11 og Sol Festival i Spanien. Håber det står klar og at det kan spytte noget tåleligt lyd ud :|

Jeg smider lige et link til mine andre albums - det var egentlig meningen at jeg ville have haft det udgivet på et label men nu får I det sgu bare.

Søvnigt Sind - Universe looking back at Universe (2006)
Søvnigt Sind - Sleep Inducing Organisms (2007)
Søvnigt Sind - Forgotten tunes and Techniques of Ecstacy (2009)

I spreder bare - tak fordi I lytter!

Sweet, glæder mig satme til at få det lyttet igennem.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har nu fået hørt "universe looking back at universe" og noget af "Sleep inducing organisms".

Jeg kan kun kritisere det for at det hele minder meget om hinanden. Men det er altså slet ikke en dårlig ting, når det er på så højt niveau. Synes ikke jeg kan genkende sangene fra hinanden men kan derimod sagtens kende lydene fra hinanden. Lydene er bare så dejligt gennemarbejdede og nærmest terapeutiske.

Som du selv sagde i gourmet lyds tråden, passer din lyd ind der. Alt er gennemarbejdet og det føles organisk selvom det jo ikke alt sammen er akustisk.

Det passer også bare utroligt godt til den sindstilstand jeg er i ligenu. Mine tanker er stille, rolige og velovervejede, men alligevel en smule underlige og melankolske. Det samme kan jeg sige om din musik.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har lavet en seperat tråd i Art med albummerne. Der i blandt det helt første jeg lavede, Tanketab (fra 2006).

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Og Jack von Hashluder, tusind tusind tak for dine ord! Du har virkelig fanget det jeg selv forsøgte at skabe ved hjælp af lyden i sin tid! Fedt fedt fedt når folk fanger budskabet! Now go explore!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Jeg vil endnu engang værdsætte dit arbejde.
Jeg har haft mange gode stunder i følgeskab med dit musik. Du er fantastisk til at bruge så mange lyde og stemninger, men alligevel skabe et stabilt og roligt miljø. Jeg føler at jeg kan "gå ind" i selve musikken, fordi den virker som den er 3 dimmensioner, hvor "normal" musik kun er 2.
Dette gør også at jeg har nemt ved at fokusere på specifikke lyde, og opdage det smukke i sekundet.
Jeg hører noget nyt, hver gang jeg hører sangene, og det er et fabelagtigt godt arbejde!

Så endnu en gang, tusind tak for din dedikation og dit arbejde. Det er værdsat!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tusind tak, det luner virkelig! Men endnu bedre, er det at høre at folk har præcis samme opfattelse af lyden som jeg selv! Jeg har udnyttet plante-ekstase til at fornemme hvilke klange og "billeder" der hører sammen i kompositionerne. Og jeg fandt ud af undervejs at så meget musik er virkelig spækket på alle frekvensbånd og amplituden er i vejret fra start til slut - der er ingen kunstpauser til at lade den enkelte lyd fæstne sig i ens oplevelser, så jeg skruede bl.a. tempoet i bund for at give plads.

Må i nyde de andre albums!

Medlem
Brugeravatar

Citat:
Jeg har udnyttet plante-ekstase til at fornemme hvilke klange og "billeder" der hører sammen i kompositionerne. Og jeg fandt ud af undervejs at så meget musik er virkelig spækket på alle frekvensbånd og amplituden er i vejret fra start til slut - der er ingen kunstpauser til at lade den enkelte lyd fæstne sig i ens oplevelser, så jeg skruede bl.a. tempoet i bund for at give plads.

Du har fat i noget meget vigtigt der, som jeg vil prøve at tage ved lære af og bruge som skabelon i mit eget arbejde fremover.

Jeg er virkelig fascineret af dit musik og jeg glæder mig til at gå mere i dybden med det :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

kan findes her:
Tell a Vision on archive by Soevnigt Sind

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2 km under år 2000
Jeg mangler stadig at få lyttet alt din musik helt igennem, men jeg synes også det du laver er mega fedt. Det gælder i øvrigt jer begge (Hjørdis og Søvnigt Sind - mfl). Jeg ved jo godt hvordan det er - har ikke lavet noget i månedsvis, men giv endelig lyd når I har noget nyt.

Jeg skal også have tjekket jeres Århus-jam tråd igennem, nu erden bare blevet så mega lang at jeg ikke kan overskue det. Jeg ved ikke om I begge er med inde over, men det er godt der endelig var nogen der fik stablet noget jam på benene.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis det kunne have interesse for folk at se det nyere jeg roder med så har jeg en live optagelse af en koncert i musikhuset under mit nye alias. Det er "realtime" elektron(akust)isk musik hvor jeg med hjemmelavet software arrangerer og afvikler signaler fra de ting jeg har på scenen. Det er lidt gakket men jeg er glad for at man kan se hvad der foregår på scenen til grund for det lyd som kommer ud. Værs'go!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Hvis det kunne have interesse for folk at se det nyere jeg roder med så har jeg en live optagelse af en koncert i musikhuset under mit nye alias. Det er "realtime" elektron(akust)isk musik hvor jeg med hjemmelavet software arrangerer og afvikler signaler fra de ting jeg har på scenen. Det er lidt gakket men jeg er glad for at man kan se hvad der foregår på scenen til grund for det lyd som kommer ud. Værs'go!

:mrgreen:

Hvor er det fedt, tusind tak for videoen!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2 km under år 2000
HahahAHAH!!! Din skøre skid :D - Jeg ELSKER DET!!
Arh, jamen det er jo for fedt

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tak! Godt I ka li det! Jeg hyggede mig for vildt på den scene, vi gik en halv time over tid :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Følg mine udskejelser på
www.dogenigt.com

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tænkte på om det stadig ligger på nettet et sted? Skal trippe svampe for første gang på lørdag og tror jeg ville elske dit musik i den forbindelse.

EDIT:

Fandt dem selv, men i andre skal ikke snydes: http://www.electrobeat.dk/v3/forum.php? ... aa9d2d132e

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]