Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 11:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Jeg har søgt lidt på nettet og kunne ikke finde en vaporizer til salvia, kun til cannabis. Jeg tror derfor jeg vil prøve at lave en selv. Kan dog ikke finde det nøjagtige fordampningspunkt for salvia. Denne information, ville være rimlig nyttig, iforhold til justering af den varme luft. Nogle herinde der kender det?

Amnesia

Junior medlem

530 grader, har jeg læst mig frem til...

H.R.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Der findes ikke nogen egentlig Salvia-vaporizer.

De gange jeg har røget 5-MeO-DMT, har jeg brugt et reagensglas, eller en lille målekolbe.

Rul en flyer sammen, og stik den ned i reagensglasset/kolben, men lad et stykke være ude, så det er den du suger på.

Læg dit materiale ned i bunden.

Hold kolben/glasset vandret, og varm den op uden på hvor materialet er, uden at lighteren rører ved selve glasset.

Hvis du bruger en stormlighter, er det nok en idé, ikke at holde den på samme sted hele tiden, men hele tiden bevæge flammen, da der er grænser for hvor meget koncentreret varme kemi-glas kan tåle.

Når det meste af materialet er fordampet, så sug stille og rolig dampene ind, imens du forsat varmer uden på, så resten fordamper, og du får det hele med.

That's the way to vaporize! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Dex-->Ja, det er den lille glas pik [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Grunden til at jeg spurgte om en salvia vaporizer, er fordi jeg har en tegning over hvordan en til cannabis kan laves. Dog er cannabis fordampnings punkt meget lavere, så derfor havde jeg brug for at kende salvias punkt, for at kunne finde ud af om det kunne lade sig gøre.

Harm
Reducer-->530 grader, c eller f

Junior medlem

http://www.sadcom.com/salvia/archive4/185.shtml

Fahrenheit !!! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

H.R.

Medlem

Harm
Reducer-->Tak, fedt link, du lige fandt der, samme problem som jeg havde. Meget grineren [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] Det skulle nok kunne lade sig gøre for mig.

Amnesia

In our memories
Brugeravatar

[18:29] <dextrose> !f2c 530
[18:29] <[2CB]> Converted: 530°F => 276.67°C

Brug et reagensglas eller en målekolbe, drenge! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

Dex-->Din løsning er nemmere og billigere.

Jeg synes nu at det kunne være sjovt at lave en rigtig en selv og 276,6 c kan en varmepistol sagtens klare. Har en kammerat der kan få billigt el værktøj, så den tror jeg sgu jeg prøver.

Amnesia

In our memories
Brugeravatar

Til salvia vil jeg anbefale at bruge en 50 eller 100 ml. målekolbe, da den har et større kammer, så du kan få hele røgen ned på én gang...

Med lidt øvelse og snilde, går der praktisk talt intet til spilde! (Det rimer! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img])

Go' tur! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Dextrose:
Med lidt øvelse og snilde, går der praktisk talt intet til spilde!<HR></BLOCKQUOTE>
Smackfixernes yndlingsdigt? [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Anyway, ville det kunne lade sig gøre at suge alt røgen hvis man lavede tricket med fx. et 50 ml duranglas over en gasbrænder? Det ville være en del nemmere end at sidde og holde et reagensglas hele tiden.

Dedikeret medlem

bare lav en engangs bong, du skal alligevel kun have 1 hvæs. for at du seljer rundt mellem dig selv og udenfor og modsat.
brug en stormlighter

og hvis man ellers kan finde ud af at lave en god bong, så skulle det være det absolut nemmeste.

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Fenriz:
Anyway, ville det kunne lade sig gøre at suge alt røgen hvis man lavede tricket med fx. et 50 ml duranglas over en gasbrænder? Det ville være en del nemmere end at sidde og holde et reagensglas hele tiden.<HR></BLOCKQUOTE>

Som jeg skrev, er en 50 ml. målekolbe nok det bedste - men havde du så ellers tænkt dig at skulle sidde bøjet over en gasbrænder ?

Idéen med at holde kolben/reagensglasset vandret, er jo netop for at røgen ikke skal fise op og væk!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hvis man nu er god til at suge? [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Kbh. Nv.
Nu har min hund ikke nakket et duran-reagensglas fra min fysiksal, men hvis nu, kan det så holde til at man bare holder en lighter under? Der kommer ikke noget røg fra lortet når jeg gør det.. [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]
-Mathias..

In our memories
Brugeravatar

Kemi-glas er jo lissom lavet til at kunne tåle høje temperaturer!

Det er heller ikke sikker at du overhovedet kan se salvinorinen når den er fordampet... en så lille mængde aktivt stof vil nok være svær at se.

Medlem

Geografisk sted: Kbh. Nv.
Det ku` jeg jo lissom ikke vide! Jeg fik også 7 i fysik.. Anyway, jeg prøvede med tobak og der burde man vel kunne se nikotinen fordampe som røg.. Eller hvad?
-Mathias..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Dextrose:
Rul en flyer sammen, og stik den ned i reagensglasset/kolben, men lad et stykke være ude, så det er den du suger på.<HR></BLOCKQUOTE>

Den del forstår jeg ikke...

Skal man rulle noget papir sammen, så der er et lille hul man kan suge på? og som kan åbnes mere og mindre?

[ 14 2003: Besked ændret af: AoD ]

In our memories
Brugeravatar

Eh... bare rul et stykke papir eller pap sammen til et rør - tidligere brugte jeg et sugerør.
Men efter at jeg oplevede at "vågne" efter at have røget 5-MeO-DMT, og så at plastikken var smeltet på det varme glas - så jeg derfor havde inhaleret et kvart sugerør, begyndte jeg at bruge et paprør i stedet for! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Jeg har mig et centrifugerør og et glasrør med et knæk som fungerer ganske udemærket... Tror jeg, har ikke haft lejlighed til at teste endnu, men det kommer nok snart [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

"Inhalation of the vaporized compound. The material was placed on a piece of aluminum foil. A butane micro torch was then held beneath the foil until the material was seen to vaporize. As soon as this began, the vapors were inhaled through a 15-mm glass tube.

Inhalation of the vapors produced by heating salvinorin A proved to be the most efficient method of ingestion tested. When 200-500 µg of salvinorin A is vaporized and inhaled the subjective effects produced are identical to those typically produced by the fresh herb. Doses up to 2.6 mg were tested in this manner. Typically threshold effects are noted at about 200 g."

fandt det et sted på nettet...?!...

[img]images/smiles/icon_confused.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]