Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 10:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa folkens

Jeg er nu gået igang med at eksperimentere lidt med et grow herhjemme
Det skal lige siges, jeg ikke ryger det, og gør det kun fordi jeg syntes planterne er MEGA fede! Dog bor jeg sammen med en der nyder godt af det når der skal høstes, og i samme ombæring kunne det jo være lækkert at få så stort udbytte som muligt ud af det (:

Jeg gider ikke noget med MEGA grow rooms, så de står i et skab i 12/12 perioden, og ellers står de i vindueskarmen

Problemet er..

De to første planter blev ikke særlig høje (vi snakker hhv 29 og 46cm)
Vi kalder den på 29cm for "Plante1" og den på 46 for "plante2"
Plante1 er som sagt 29cm, og har ikke nogen store grene, men et okey stort bud (står i blomst nu)
Plante2 er 46cm, har lidt flere grene på, men stadig meget spinkel og har til gengæld meget små buds (Også i blomst)

Udover det, har vi en Plante3 som er 68cm og ekstremt spinkel.. det er bare en stamme, og i toppen sidder der så en masse skud (den er lige sat i blomst forleden)

Både Plante1 og Plante2 har ikke fået gødning før til sidt i blomstringen, og Plante3 har fået samtidig med den blev sat i blomst nu..

Men hvorfor bliver de ikke højere eller mere busket ?
Jeg vil jo gerne ha en plante frem som har en okey højde og er meget busket isteder for de der stakkels tynde blomter der ;)

Jeg gøder med :
Canna Terra Vega
Canna Terra Flores

Og der får de ca 150-200ml hver anden dag.. nogle gange lidt mere, andre gange mindre..
Kom gerne med tips til at få dem bedre ?

en anden ting..
Jeg har så 4 som lige er pottet om i større potter.. de strækker sig også for sygt.. den ene er trimmet, og er ikke nær så høj, og har lidt mere busk end de andre, men de andre bliver meget lange og tynde også ?
De har fået Canna Vega under hele perioden fra start..

Mvh

EDIT:

Plante1 :
Billede
Plante2 :
Billede
Plante3 :
Billede
Plante4 (Trimmet/Toppet) :
Billede
Plante5 :
Billede
Plante6 :
Billede
Plante7 (LST) :
Billede

Plante8 :
Billede

Senest rettet af Holmeren 07 maj 2012 16:59, rettet i alt 3 gange.

Junior medlem

Tag dog billeder af dit setup så folk har en ide om hvad der kunne skyldes dine "problemer".. 8)

At dine planter er spinkle kan skyldes, at de ikke får vind nok fra en blæser eller fra et åbent vindue. Det kan også være fordi de får for lidt lys, og derfor "strækker" sig ekstremt

Junior medlem

Ja jeg må sgu lige skyde lidt billeder af det hele så i kan se mine baby'er ;)

Junior medlem

Troede ikke lyset havde noget at gøre med hvor meget de strækker sig ? så skal de helt sikkert ha mere, for de har kun omkring 3200 Lumens dem der står i 12/12.. dem i vinduet får dagslys, og der er vindue åbent, så de får lidt vind og sådan :D

Medlem

Har du toppet dem? Altså fjernet det centrale topskud for at give mere næring og lys til de øvrige grene. Det kan sagtens være en del af problemet, selvom de givetvis ville have godt af både mere blæst og sol. Jeg er dog ikke sikker på, om det er en god idé at toppe, når de allerede er sat i blomst.

Junior medlem

Dem der er sat i blomst er hverken toppet eller noget.. de er puttet i jorden, vokset op under 18/6, og sat i 12/12 senere hen..
De nye som er under 18/6 er det ene toppet, og den anden er sat til LST, og så er der et par der bare vokser, men måske de skal toppes ? der kommer billeder om et øjeblik (:

Junior medlem

Så der opdateret med billeder.. bær over med mig.. har kun en iPhone at tage billeder med ;) Håber i kan se dem..

Som sagt.. 1,2 er næsten slut på blomst, 3 er lige sat i blomst, 4,5,6,7,8 står i vinduet

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]