Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Nej, slf kræver det ikke nogen tilladelse. Det var ikke ment som et skrid.

Jeg kan godt se at det er dejligt at have noget at skyde skylden på med henblik på din diagnose. Men det er altså ikke sikkert at det er cannabis som er skyld i dit sinds koldbøtter. Du har selv taget et valg tidligere. Hvis cannabis havde været afkriminaliseret, kunne det være at du havde valgt anderledes, ud fra reelle informationer, i stedet for det skræmmehelvede vi ser i dag. Hvis du var meget ung da dit brug startede, og du derfor ikke var i stand til at vælge på helt rationelt niveau, havde det måske været sværere at få fat i på grund af den regulation som følger med en afkriminalisering.

Det er ikke sikkert, men måske?

En ting er helt sikkert. Det kan da næsten ikke blive værre end det står til i dag.

Senest rettet af Røvkussen 27 apr 2012 10:23, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Cutter @ Slapaf Smokenhagen Enstener skrev:
Desværre var der ikke tid til at tale om legalisering, bevaring af mangfoldigheden og alt det andet som jeg brænder for. Men eftersom jeg talte pænt, holdt mig til spørgsmålene og ikke tændte op i en stor joint - Har TV2 sagt at de var vilde med stilen og svarene. Valget stod mellem en SSP konsulent, Betjent anti hash eller mig og ærlig talt er jeg glad for at de overhovedet har tænkt den tanke. Johannes Langkilde ville aldrig invitere mig ind, hvis han var anti hash, og desuden sidder man ikke som seriøs news anchor på TV og bigger en hasher op uanset personlige holdninger. Han stillede skarpe kritiske svar, som din mor ville stille dem og jeg klarede det fint nok. Man bliver vel bedre til at tænke hurtigt og svare præcist på live TV for en million seere, med tiden.. Og så vil jeg rigtig gerne fortælle, hvad jeg ikke nåede at skrige ud til sidst. BEVAR CHRISTIANIA HUN ER MERE END BARE HASH!! Og at det er nemmere at sælge hash end at finde et job ihvertfald..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
Er godt nok ikke den største ryger, men jeg kan da lide at bruge hash rekrationelt.
Nu holder Cutters og tv-2 værtens argumenter dog ikke helt. En god sjat kommer også fra lokale growers der ikke nødvendigvis samarbejder med bander, men bare vil have en lille skilling ved siden af.

To af mine kammerater har solgt hash for bander før (1 for HA, og den anden for bandidos) fordi de ikke kunne få jobs, så Cutters argument på det punkt er ganske korrekt, men hvad han ikke får med, er bandernes synlighed frem for en privat grower. De unge går jo til banderne, ikke bare fordi de altid mangler folk til at formidle deres stoffer, men fordi de er den mest åbenlyse måde at gøre det på.

Interviewet er IMO ikke som sådan en trussel for legaliseringen, da legaliseringen kan indføres på grundlag af at forhandleren/shoppen skal kunne dokumentere at hans produkt ikke kommer fra en bande, eller at forhandleren skal have en direkte forbindelse til grower. Svindel kan stadig forekomme på det punkt, ja, men ved så vidt muligt at fjerne bander fra vejen fra grow til salg er der hvor der skal trædes ind.

Faktummet at hash har været brugt i mange tusind år, ikke bare rekreationelt, men også medicinsk, bør også indgå som en del af overvejelsen.

Det primære problem ligger i misbrug og hvordan det kan forebygges. Et eksempel er alkohol; det er lovligt, farligt og det kan sagtens misbruges. Roden i dette ligger primært i skolen, hvor ungerne lærer at frygte stoffer, ikke respektere dem og deres indvirkning på kroppen.
Som regel når man hører om stoffer, er det en meget autoritært påklædt strisser der kommer ind og fyrer løgne og skræmmehistorier af. I mine øjne siger strisseren at det er overdrevent farligt at ryge hash og samtidigt informerer at loven strengt siger NEJ.

Tænk tilbage til da i var børn og jeres mor kom med løftet pegefinger og sagde "NEJ, DET MÅ DU IKKE", hvad skete der så, gjorde i det alligevel? Det er det samme strisseren gør når han holder foredrag på en skole, men, bum, til næste fest får man det prøvet selvom man ikke må. I stedet for, kort og kontant, at sige NEJ, så sig hvordan stoffet skal behandles, hvad man kan komme ud for UNDER NORMALE OMSTÆNDTLIGHEDER og informere hvad der sker hvis man decideret misbruger det givne stof.

-nogle kan ikke tåle hash generelt, eller visse typer/sorter og bliver paranoide. Her er løsningen: lad være med at gøre det igen.
-Man lærer ikke at regulere dosis (bare se folk der kommer og spørger om hvor meget hash han/hun kan tåle). løsning: to sug i joint, læg den til side i et par min, to sug igen osv.
-Introduktionen af "de voksnes" stoffer til børn og unge, skal ikke være tabu, de skal vide at de skal passe på, akkurat som med hoveedpinepiller og anden medicin, da der kan opstå bivirkninger
-Til sidst skal man gøre en overvejelse om man har viljestyrken til at bruge et stof, hvor der er risiko for at rusen er afhængighedsdannende.

En tilføjelse til min ellers så lange post:
Citat:
"Giv mig ikke skylden for jeres fucked up børn. I røg selv hash engang. I ryger selv til julefrokoster og firmafester. I skal lade jeres børn have deres ungdom," siger Kudder Merhi.

Korrekt, min mor røg selv hash som ung, og efter jeg flyttede hjemmefra fik jeg at vide af hende "Jeg er ligeglad om du ryger hash, bare lov mig at du gør det med samme ansvar og respekt som du ville have for medicin". Ungerne skal have deres ungdom, det er en fase med eksperimenter og en masse nyt. Vid, kære forældre, at det er jeres opgave at guide jeres poder sikkert igennem denne fase, men at massemedierne ikke bestemmer hvordan I og jeres børn skal gøre det; det er op til jer.
Hvis I som forældre har prøvet hash før, så sæt jer i dialog, og ikke bare sig "NEJ" med løftet pegefinger, men fortæl hvorfor. Havde i en dårlig oplevelse? så del den med jeres børn i stedet for at lukke af. Jeres autoritet er ikke fuldkommen, og ungerne vil meget gerne vide HVORFOR!, det er derfor de prøver alligevel.

Senest rettet af Foxx 27 apr 2012 10:37, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem
Brugeravatar

Nej, slf kræver det ikke nogen tilladelse. Det var ikke ment som et skrid.

Jeg kan godt se at det er dejligt at have noget at skyde skylden på med henblik på din diagnose. Men det er altså ikke sikkert at det er cannabis som er skyld i dit sinds koldbøtter. Du har selv taget et valg tidligere. Hvis cannabis havde været afkriminaliseret, kunne det være at du havde valgt anderledes, ud fra reelle informationer, i stedet for det skræmmehelvede vi ser i dag. Hvis du var meget ung da dit brug startede, og du derfor ikke var i stand til at vælge på helt rationelt niveau, havde det måske været sværere at få fat i på grund af den regulation som følger med en afkriminalisering.

Det er ikke sikkert, men måske?

Du kan have ret i at det kunne have set anderledes ud hvis det var legaliseret. Ikke dermed sagt du har ret. Men hvor om alting er, så er mine indlæg ikke ment som andet end modspil til jeres holdninger, en smule anstrengende at søge og finde information på denne måde, men også temmelig interessant.

I har jeres grunde og argumenter og jeg har mine :)

Insane psychedelia user!

Citat:
Og at det er nemmere at sælge hash end at finde et job ihvertfald..

Og det har han jo helt ret i. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På bunden af havet
@Krematoriet

først vil jeg gerne sige at jeg da er ked af at høre at cannabis har fremprovokeret en psykisk lidelse hos dig.

MEN at du ikke har kunne styre dit misbrug, siger jo mere om dig end om stoffet. der er utroligt mange mennesker der har stor glæde af cannabis, både rekreationelt og medicinsk. hvorfor skal man forsøge at fjerne disse glæder fra folk bare fordi der nogle der ikke kan styre det. vi forbyder jo heller ikke folk at drikke alkohol bare fordi der er tusindvis der dør af det hvert år, eller forbyder morfin til patienter fordi de kan misbruge det.

alle de penge der bruges på forbud kunne bruges på informering så folk ikke begår disse fejl.

hvis cannabis blev solgt kontrolleret ville det også være nemmere at holde øje med misbrug tilbyde misbrugere hjælp hvis de ønsker det.

Tilbage til topic

syntes nu hans argumenter er udemærket, som de andre nævner kunne det selvfølgelig være sagt mere diplomatisk, men er enig i det meste hvad han siger

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Til Krematorie. Læs det eller ej, jeg er ligeglad.

Portugal har haft alle stoffer afkriminaliseret i over 10 år idag, og forbruget af alle stoffer er dalende, udover hash som er stigende. Verdenslandene har kriminaliseret stoffer i over 40 år i dag, og forbruget af alle stoffer er stigende, inkl. hash. Kan du se et mønster?

Der en tæt kontakt mellem regeringen/sundhedsvæsenet og misbrugermiljøet på gaderne i Portugal. Wow! Det er sådan vi skal takle vores problem, ikke ved at lovegive os ud af det, på trods af at historien viser os at det ikke virker. Lad historien tale for sig selv. War on Drugs er et flop, et monsterdyrt politisk skuespil, der tjener at dække over samfundets miserabilitet og rigtige problemer.

Hvis du virkelig ønsker at hjælpe samfundet og det enkelte menneske fra psykoser, så legaliserer du. Stofbrugere kommer frem i lyset af en legalisering, og så kan du bruge dit hash-had til at hjælpe dem ud af det i stedet for at bitche med paragraffer, og lade som om det har løst alle problemer, når det i virkeligheden har skabt flere.

Når et stof er afkriminaliseret, genopstår kontakten mellem forbrugeren/misbrugeren og staten/sundhedssystemet. Det har Portugal erfaret. Det bliver lettere at rådgive en stofbruger om brug, misbrug, risikohåndtering, dosering, effekt, osv (ligesom indlægssedler i medicinpræparater), så chancen for lungesygdomme, cancer, psykoser, uheld, osv osv falder. Med information til forbrugeren slipper vi andre skatteydere for at betale for dumme fejl, som i bund og grund ikke skyldes at hashrygeren fuckede op, men fordi en ulovliggørelse har afskåret informationen fra et stof, som altid vil være der, om dig og Bertel Haarder ønsker det eller ej. Desuden kan en legalisering af cannabis finansiere hashrygeres evt. hospitalsindlæggelser, så den del af problemet behøre du ikke bekymre samfundet og din pengepung med. Men nu handler det her ikke om penge, det her handler om lægevidenskab og sund fornuft.

Hash kan fås alle steder, også på en folkeskolegård, ved politistationen og på universiteter. Mennesket er født til at beruse sig, og ved at fjerne dén mulighed, tvinger du en stor procentdel af verdensbefolkningen til at gå i det kriminelle miljø, og pumpe penge ind i rockerens lomme. Cutter har ret - det er ikke ham der finansierer rockerne når han punger ud, det er staten der gør det muligt og oplagt - ja, de gør det til den eneste mulighed, hvis du ikke gider øl eller smøger.

Det er vanvittigt. Hvorfor skal folk som dig og Bertel udsætte mine børn for hash på en skolegård? Hvorfor skal I bruge mine skattekroner på at opretholde en lov, der ikke har virket i over 40 år, som ikke gør andet end at hæve priserne, sænke kvaliteten og sprede hashen ud til alle hjørner af byen, også unge under 18? Hvis jeg vil ha en joint fredag aften, hvorfor skal jeg så ud og støtte de kriminelle, fordi du og Bertel har ondt i røven? Er det ikke bedre vi får afkriminaliseret lortet, så det bliver solgt på apoteket med ordentlig røvfuld information, så jeg slipper for at høre på dit pis og mine børn slipper for at se hvordan du spreder hashen udover hele byen?

Bare fordi du ikke kunne styre at ryge hash (det ér synd for dig, misforstå mig ikke), så er det ikke ensbetydende med at resten af verden er som dig. Og den egentlig grund til dit misbrug bunder nok i at der ikke har været en faderlig figur/apotek til at vejlede dig, så du skulle selv finde ud af tingene - hvis du ikke er læge, kemiker, biolog eller tilsvarende, så er du den mest uansvarlige person man kan sætte til at finde oplysninger. Men du er nødt til at gøre det sådan, for samfundet står ikke til rådighed (tværtimod, du ryger i fængsel) - og så er det at du risikerer et misbrug, fordi du ikke ved hvad du laver.

Undskyld min frustration og mit grimme sprog. Men nu er jeg hashryger, ergo er jeg kriminel. Og jeg kan ligeså godt tale til dig som om jeg er en kriminel, på trods af min høje uddannelse, som du ikke mener kan lade sig gøre med hash. Du kultiverer mig med din lovgivning, derfor må du også acceptere min rockerattitude i din by og på dit forum.

Det er efterhånden en kliché, men sammenlign lige skaderne ved cannabis med skaderne ved alkohol. Både sundhedsmæssigt og samfundsøkonomisk. Når det er sagt, så skal det siges, at jeg ikke ønsker alkohol kriminaliseret. Heller ikke smøger. Eller coke. Eller hash. Eller LSD. Jeg ønsker information legaliseret. Det er din pligt som menneske at give frihed og sprede viden.

Senest rettet af syreperlen 27 apr 2012 12:05, rettet i alt 7 gange.

Medlem
Brugeravatar

Hey Krematorie.

Jeg er ked af at høre du har oplevet en tilsyneladende slem tur igennem misbrug, salg, psykisk lidelse og systemet... Men, du siger selv at legalisering af Cannabis ikke burde forekomme - men hvorfor sådan helt konkret? Der er INGEN logisk grund til, at det burde holdes ulovligt. Det er blevet benyttet som medicin i flere tusind år, planten er utrolig sund og til enorm nytte for både fødevarebranchen for ikke at nævne olier, og fibrene kan bruges til stort set alt. I de lande, og dette blev nævnt tidligere i denne tråd, der har en meget løsere tilgang til hash er forbruget faldet markant. Danmark vil altid ryge, og sådan har det altid været. Den eneste forskel man kan gøre rent politisk er jo at legalisere det, så både politiet, staten og befolkningen kan spare penge, og jeg ved ikke om tanken har strejfet dig, men staten kan hive milliarder ind i skat for folks ryger. Skat fra folks ryger som - tja, bare for eksempel, kunne bruges til at behandle de psykoser eller lign. som folk *muligvis* ville komme ud for.
Og som du siger, så er der grund til at det er et ulovligt narkotika, men den grund er at en politiker i USA frygtede at blive arbejdsløs efter alkoholforbuddet. Der blev spenderet milliarder på at få gjort hash ulovligt - og for hvad?
Du er blevet henvendt til kampen om hampen og the business of getting high eller hvad den hedder - jeg håber du har læst lektien før du har talt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
syreperlen said it.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Citat:

Det er nemmere at finde hash end at finde et job.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fed post syreperle :)

Junior medlem
Brugeravatar

Legaliser cannabis, men det bliver stadig solgt til dine børn nede i skolegården. Med din accept tilmed.
Men skidt pyt, lad da ungerne selv, for de kan jo godt selv bestemme og bedømme risikoen for de har informations sedlen fra medicin æsken i hånden, så de forstår jo udmærket virkningernes/bivirkningernes betydninger og risikoen ved at indtage det.
Hvis de så engang ender i psykosen, jamen så har vi jo alle de andre (mis)brugere der betaler for kollektivets udgifter.
Alene tilbage står personen med psykosen som i sidste ende, ender med at tage sit liv fordi vedkommende; barnet, moren, faren, broren, søsteren etc. ikke kan klare at høre stemmerne længere. Men det accepterer vi jo, for det er legalt. Desuden informerer vi jo vidt og bredt om det, så det er helt i orden. Det er den perfekte verden. Men er det det værd?

Og nej, det cannabis der bliver nævnt som udgangspunkt og ikke øl, sprut eller andre lovlige rusmidler.

I made my point from start .. enten fatter i det og ellers gør i ikke .. Det var noget lort, er noget lort og forbliver med at være noget lort uanset om det er lovligt eller ej.

Senest rettet af Krematorie 27 apr 2012 12:42, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!

Citat:

Det er nemmere at finde hash end at finde et job.

Ja, også det.

Krematorie: Læser du overhovedet hvad der bliver skrevet? En afkriminalisering er IKKE det samme som en total-legalisering.

Junior medlem
Brugeravatar

Ja jeg læser skam det hele Fjas - men fatter simpelthen ikke den totale ignorance fra jeres side af - jeg forklarer ud fra personlig erfaring mens i hænger jer i tørre tal fra Portugal? Undskyld, men hvilken planet stammer i fra?

Skal der virkelig påvises en direkte forbindelse mellem hash, psykoser og dødelighed før det dæmmer op for jeres indlæring?

Jeg lader det ligge istedet for, formentlig kan i bruge nogle af mine ord til noget men jeg tvivler, for enten er det bare mig som er havnet i et stormvejr af modstand på et forum som åbenbart er forbeholdt en flok som har mottoet: lad os læse informationer, lad os få nogle tal, ditten og datten og kom hist op og herned istedet for at læse hvad det er jeg skriver ud fra hvad jeg har været ude for.

Det er det samme som, at havde i haft magten og oplyst mig noget mere om det - så havde jeg ikke taget det og endt hvor jeg gjorde ...
Men ved du hvad, jeg var udemærket godt klar over hvad virkning og bivirkninger cannabis havde og alligevel misbrugte jeg det.. I får ret på nogle punkter, men at sige: Du burde have læst noget mere om det! og så mene det ville have hjulpet en hujende fis - så tager i fanme grueligt fejl.

Ville jeg være bedre hjulpet hvis det var legalt? jeg tvivler stærkt, jeg er jo blevet hjulpet selvom det ikke var legalt.

Slukker ilden i ovnen, word is word .. en spade er en spade .. deal with it!

Senest rettet af Krematorie 27 apr 2012 13:01, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
dine personlige argumenter oppe imod fakta?
jeg ved godt hvad jeg tror på. desværre men sådan er verden, fordi du har haft en dårlig oplevelse skal det ikke gå ud over mig. der sætter jeg sku grænsen

Junior medlem
Brugeravatar

jeg ved godt hvad jeg tror på. desværre men sådan er verden, fordi du har haft en dårlig oplevelse skal det ikke gå ud over mig. der sætter jeg sku grænsen

Det er sgu ikke kun mig der har oplevet cannabis på den måde, men du syntes det er iorden vi har det som vi har det, for vi kunne jo bare have oplyst os lidt mere om hvad det er vi har med at gøre istedet for at følge lovgivningen.
Sort og hvidt.

//out

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager

Det er sgu ikke kun mig der har oplevet cannabis på den måde, men du syntes det er iorden vi har det som vi har det, for vi kunne jo bare have oplyst os lidt mere om hvad det er vi har med at gøre istedet for at følge lovgivningen.
Sort og hvidt.

//out

sagen er bare den at der ved alt er en risiko,
ryger du cannabis risikerer du badtrip (Psykose hvis man tror på den slags)
drikker du alkohol risikerer du at dø pga alkohol forgiftning
bliver du forelsket risikerer du at blive dumpet
kører du bil risikerer du at køre galt.

kan du ikke tage chancer så sid der hjemme og kig ind i væggen. men sådan risikerer du at aldrig opleve noget som helst.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
Legaliser cannabis, men det bliver stadig solgt til dine børn nede i skolegården. Med din accept tilmed.
Men skidt pyt, lad da ungerne selv, for de kan jo godt selv bestemme og bedømme risikoen for de har informations sedlen fra medicin æsken i hånden, så de forstår jo udmærket virkningernes/bivirkningernes betydninger og risikoen ved at indtage det.
Hvis de så engang ender i psykosen, jamen så har vi jo alle de andre (mis)brugere der betaler for kollektivets udgifter.
Alene tilbage står personen med psykosen som i sidste ende, ender med at tage sit liv fordi vedkommende; barnet, moren, faren, broren, søsteren etc. ikke kan klare at høre stemmerne længere. Men det accepterer vi jo, for det er legalt. Desuden informerer vi jo vidt og bredt om det, så det er helt i orden. Det er den perfekte verden. Men er det det værd?

Og nej, det cannabis der bliver nævnt som udgangspunkt og ikke øl, sprut eller andre lovlige rusmidler.

I made my point from start .. enten fatter i det og ellers gør i ikke .. Det var noget lort, er noget lort og forbliver med at være noget lort uanset om det er lovligt eller ej.

På den anden side, hvorfor endte DU i et misbrug, Hvilken hjælp endte DU med at få for din psykose? At klandre løs uden at komme til kernen af din holdning er for politikere.

Jeg er også ked af at det skulle ende på den måde for dig, men på visse punkter er en legalisering/afkriminalisering en bedre løsning. Du skal stadig huske på at du så har valget til at gå på apoteket eller ned på coffeeshoppen eller lade være.

Et andet eksempel jeg vil belyse for dig, er det alkoholforbud USA havde i 1920'erne til starten af '30'erne. For at sige det mildt, floppede forbuddet og var en af kernerne til den senere depression.

Ja, der vil (og har altid været) salg af hash til mindreårige, men nu skal du tænke på at der også findes mange 14-15-16 årige der ryger smøger trods aldersgrænse. Hvorfor? jo, de får da en kammi på 18 til at købe det for dem. Legaliseringen/afkriminaliseringen ligger ikke kun i at gøre et stof du har haft dårlig oplevelse med legalt, men også i at spare penge på opretholdelsen af en lov (der, som sagt ikke virker). Disse penge, og ekstra penge fra moms og afgifter, kan hjælpe til at opretholde de steder hvor der er brug for dem; hospitaler, skoler, offentlige systemer osv.

At det skal bandlyses for at være farligt, så lad os tage et andet stof; et der er tilgængeligt fra det lokale supermarked, til en rund 10'er. Stoffet er lightergas, og , ja der er unge der inhalerer lightergas pga rusen og de stærke hallucinationer. Problemet er at lightergas rent faktisk æder hjernen op indefra, celle for celle, men det er stadig tilgængeligt.
Lad os sige lightergas blev gjort ulovligt for år tilbage, hvad skete der derefter? og hvad var konsekvenserne?
Højst sandsynligt at flere folk brugte det som rusmiddel, fik hjernen smadret eller døde af det.
Som jeg nævnte i min forrige post, ligger løsningen ikke i at sige NEJ, men i at oplære næste generation til at have respekt for stoffet.
At du har gennemgået en psykose, behøver ikke betyde din søn eller datter kommer til det, og du mindsker risikoen for dette ved at fortælle om din egen erfaring. Der kommer vi til andet problem; som det er nu, er det tabu at diskutere den slags med sine forældre... hvordan fanden skal forældrene så lære deres unger at respektere et givent stof hvis de unge ikke engang kan komme til deres forældre om det?

Som du reagerer lige nu, ville jeg tro, at den dag, du som forældrer, finder ud af din søn/datter ryger fed, at du vil fare i flint og straffe dem hårdt for det. Problemet er, dit barn vil ikke forstå HVORFOR.

Jeg kan skrive en alenlang roman og holde en debat til universets ende om det her hvis det skulle være, det jeg har skrevet i denne post og foregående er bare nogle af de fordele en legalisering vil medføre.

Junior medlem
Brugeravatar

sagen er bare den at der ved alt er en risiko,
ryger du cannabis risikerer du badtrip (Psykose hvis man tror på den slags)
drikker du alkohol risikerer du at dø pga alkohol forgiftning
bliver du forelsket risikerer du at blive dumpet
kører du bil risikerer du at køre galt.

kan du ikke tage chancer så sid der hjemme og kig ind i væggen. men sådan risikerer du at aldrig opleve noget som helst.

Slap holdning til et så potent rusmiddel.
Men tror nu i bund og grund bare vi snakker forbi hinanden konstant .. Lægeligt/medicinsk brug .. fint med mig, men en legalisering er i mine øjne direkte retarderet (tak Fjas, er godt klar over hvad forskellen er).

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Skal der virkelig påvises en direkte forbindelse mellem hash, psykoser og dødelighed før det dæmmer op for jeres indlæring?

Ja dét ville da hjælpe gevaldigt på din argumentation... Sidst jeg tjekkede, var der ca. 1% chance for at man udvikler skizofreni. Den seneste undersøgelse i sammenhængen mellem cannabis og udvikling af psykoser, siger, at chancen så øges med 41%. De 41% skal selvfølgelig ses relativt til chance der i forvejen er for at udvikle skizofreni og chancen er nu derfor oppe på 1,41 procent... Jeg ved ikke med dig, men jeg kan godt leve med det... Og bare lige for at tage det mest åbenlyse modargument til den samtale her, så er der 100% chance for for en hjerneskade når man fulder sig...

Citat:
Jeg lader det ligge istedet for, formentlig kan i bruge nogle af mine ord til noget men jeg tvivler, for enten er det bare mig som er havnet i et stormvejr af modstand på et forum som åbenbart er forbeholdt en flok som har mottoet: lad os læse informationer, lad os få nogle tal, ditten og datten og kom hist op og herned istedet for at læse hvad det er jeg skriver ud fra hvad jeg har været ude for.

Du er havnet i et stormvejr af modstand NETOP fordi du kun tager udgangspunkt i hvad dú har været udsat for, hvis du ikke engang gider at forholde dig til statistik, bliver det jo ret svært at føre et argument imod dine oplevelser. Folk læser hvad du skriver, flere udtrykker endda medlidenhed overfor din situation, du vælger åbenbart bare at overse det...

Citat:
Det er det samme som, at havde i haft magten og oplyst mig noget mere om det - så havde jeg ikke taget det og endt hvor jeg gjorde ...
Men ved du hvad, jeg var udemærket godt klar over hvad virkning og bivirkninger cannabis havde og alligevel misbrugte jeg det.. I får ret på nogle punkter, men at sige: Du burde have læst noget mere om det! og så mene det ville have hjulpet en hujende fis - så tager i fanme grueligt fejl.

Vores argumenter peger nu mere i retningen af, at hvis man har den rette information, så kan man have magten over sig selv. Det er selvfølgelig ikke helt sandt, for vi er mennesker og vi begår fejl og det er vel sandsynligt at information ikke ville have hjulpet dig, men det gjorde forbuddet tydeligvis heller ikke, så hvor står vi så?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]