Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 07:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har sådan kigget lidt rundt på siden og har ikke rigtig kunne finde noget..

Om få dage er det den 5. maj... Ikke alle ved det, men i min verden er det en af de vigtigste dage i år. Det er det hvor der bliver afholdt den årlige Fri Hash March. En begivenhed jeg mener man VIRKELIG burde bakke op om, da jo flere man bliver, jo større et signal sender man til politikerne om at det er tåbeligt at lade det forblive ulovligt..

Hvad syntes i om at der bliver afholdt sådan et arrangement..? er det en okay måde at skaffe sig opmærksomhed..?
Personligt syntes jeg det er en fed måde at gøre opmærksom på noget... Efter hånden i denne verden hvis du vil ændre noget, specielt hvis det er en emne der er mange fordomme forbundet med.
Udover det er jeg også den type der syntes at hvis der er noget galt med verdenen skal man prøve at ændre det.. Selvfølgelig først med snak og forhandlinger, men det virker jo ikke helt.. så syntes det er en genial måde at komme "ud" på...

Hvor mange regner med at dukke op..? Jeg skal af sted... skal virkelig ske et eller andet alvorligt hvis jeg ikke skal dukke op.

- Spike

Titel: Re: 5. Maj
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg synes pothoveder blot bruger det som en undskyldning for at gå ind og ryge sig bankelamme, hvis folk lod deres joints bliver derhjemme ville budskabet være gå mere igennem.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Hvorfor skulle budskabet gå bedre igennem, hvis man stillede op upåvirket?

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Medlem
Brugeravatar

Kommer i år, som jeg gør hvert år. Det er super hyggeligt, men hvis budskabet skal trænge igennem, burde man nok finde nogle bedre talere og generelt tage det politiske aspekt meget mere alvorligt. Men altså det plejer at være skide hyggeligt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Glæder mig.

Og foruden en mulighed for at gøre sin lille del for en grønnere og højere verden, har jeg også mulighed for at se kæresten, hvilket har været alt for sjældent her i foråret.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes pothoveder blot bruger det som en undskyldning for at gå ind og ryge sig bankelamme, hvis folk lod deres joints bliver derhjemme ville budskabet være gå mere igennem.

Tror de fleste dukker op pga budskabet, ikke for at ryge fed. Det er mere 420, Roskilde (for nogen) og lign., der bruges til det

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup

Du har godt nok set dig godt ond i sulet på folk der ryger, hva'?
Jeg kan ikke se problemet ved det. Folk har jo generelt styr på hvad de laver, og burde derfor ikke fremstå negativt.
Ydermere tror jeg slet ikke der er noget reelt problem. Det er blot et problem du vil skabe, for at have noget at hate på.
Derud over er det også med til at vise Hr. og Fru Danmark at det er en broget skare der ryger og at der ikke pr. definition opstår problemer i forbindelse med indtagelsen.

Senest rettet af Khazim 23 apr 2012 23:46, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:

Slet ikke, det er mere glorificeringen jeg brækker mig over.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Citat:

Slet ikke, det er mere glorificeringen jeg brækker mig over.

Hvilken glorificering?

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg kan måske godt lide følge Pony_petes tanke om at det vil sende et stærkere budskab hvis man lod hashen lægge...
Som jeg ser det, som også blev sagt tidligere, vil jeg mene det sender et stærkere budskab at man NETOP ryger.. Det beviser nemlig at man, trods mange fordomme, sagtens kan lave seriøse ting trods man er påvirket..
Men det er vel i sidste ende et spørgsmål om perspektiv.

- Spike

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er jo heller ikke alle som møder op, der ryger - både til marchen og generelt.
Hvorfor tror I straks at ALLE møder op med kæmpe 2 smøgs i kæften, blot fordi det marijuana march?
Tvivler på folk gik påvirkede af go knark til demonstrationen for legalisering af narkotika*.
Når det er sagt, så håber jeg, at jeg har tid til at komme d. 5.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem
Brugeravatar

Jeg tror desværre aldrig nogensinde borgeskabet nogensinde ville tage sådan en demo specielt seriøst. Heller ikke medierne eller politikerne. Jeg mener; der bliver røget græskar-bong fra højtalervognene, kastet med gratis joints, talerne ryger joints mens de holder tale osv. Det er et dejligt arrangement, men trods alt et gøgler arrangement. Talernes engagement er ikke at tage fejl af, men jeg syntes kvaliteten af talerne har været meget lav de seneste par år, hvilket automatisk flytter fokusset væk det politiske, til "arhh nice vi ska ryge joints på gaden i solskin". Det er godt at være optimistisk, men medmindre der dukker 500.000 mennesker op, tror jeg aldrig sådan et arrangement vil have særlig meget indflydelse på et legaliseringsforsøg. Den bedste mulighed vi har for legalisering, er hvis banderne bliver ved med at skyde på hinanden, så de populistiske politikere føler de bliver nød til at handle, eller hvis politikerne mirakuløst begyndte at tænke rationelt, hvilket nok er for meget at håbe på.
Som det er nu, kan politikerne og medierne roligt ignorere fri hash arrangementet, det er alt for useriøst til at de overhovedet behøver tage stilling til det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kommer der til at foregå noget i Århus?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, du kan finde arrangementet på facebook :)
https://www.facebook.com/events/390916180934985/

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
Ja, du kan finde arrangementet på facebook :)
https://www.facebook.com/events/390916180934985/

im on!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for link! Jeg tager afsted med et par venner. Vi har længe ventet på at der kom noget i omegn.. Sidst var det i København og der har jeg simpelthen ikke råd eller tid til at tage hen!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kommer i år, som jeg gør hvert år. Det er super hyggeligt, men hvis budskabet skal trænge igennem, burde man nok finde nogle bedre talere og generelt tage det politiske aspekt meget mere alvorligt. Men altså det plejer at være skide hyggeligt.

Jeg er helt enig! Jeg har læst lidt inden på facebook, og det hele er utroligt dårligt formuleret og fyldt med slappe argumenter. Det politiske aspekt burde uden tvivl tages meget mere alvorligt.. Nu har jeg ikke set dem tale som står for arrangementet, men jeg håber at de gør det bedre mundtligt end det er vist på skrift inde på facebook

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hende Ulla, der styrer det i Århus er ikke særligt begavet, hvis du spørger mig. Det er rigtig mange af hendes tilhængere generelt ikke.
Synes ikke det skal ødelægge en god demonstration, og hvad de end siger, vil budskabet jo altid være at legalisere cannabis.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hende Ulla, der styrer det i Århus er ikke særligt begavet, hvis du spørger mig. Det er rigtig mange af hendes tilhængere generelt ikke.
Synes ikke det skal ødelægge en god demonstration, og hvad de end siger, vil budskabet jo altid være at legalisere cannabis.

Selvfølgeligt er det et godt budskab, men hvordan skal det komme ud til folk, når dem som afholder demonstration og holder taler ikke kan finde ud af at formidle budskabbet ordenligt?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har faktisk aldrig hørt hendes taler, men man kan da håbe de er skrevet af nogle andre end hende.
Sidste års demonstration havde dog et udmærket resultat. Medierne fokuserede mere på, at den blev afholdt (og at en del blev anholdt), end hvad der blev sagt, synes jeg.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]