Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 22:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kan huske mange aftener, hvor jeg havde besluttet mig for at lave lektier efter jeg havde røget. Så snart jeg havde røget halvdelen af jointen, blev jeg ligeglad med lektierne, jeg ignorerede dem fuldstændigt.
Det kan selvfølgelig være forskelligt fra person til person, men min egen erfaring er, at rygning og lektier (og skole) på ingen måde fungerer sammen..

Medlem
Brugeravatar

Jeg skrev de bedste dansk stile og essays i en hashrus dengang jeg gik i gymnasiet.
Jeg tror bare du er doven.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Som de andre siger. Lektier og Cannabis fungere ikke sammen. Nu er jeg ved at være færdig med gymnasiet og selvom jeg ikke har røget hverdag, har jeg fortrudt mit cannabis forbrug igennem gymnasiet. I 1.g var det fint nok med et par gange i måneden. Men derefter steg det og når det har været værst har jeg røget 3-4 dage om ugen.
Det går altså udover lektierne og i sidste ende bliver det svært at leve op til kravene hvis man hele gymnasieforløbet har slacket på lektielæsningen.

Desuden så skal du fanme snakke med en studievejleder og fortælle at du ikke skal på gymnasiet af egen vilje og få ham/hende til at snakke med dine forældre. Hvis du allerede nu umotiveret til at gennemføre gymnasiet bliver det ikke særlig sjovt. På den anden side skal du også overveje med dig selv om du ikke gider gymnasiet fordi du tror det er hårdt for dig eller om det er fordi du ved det er hårdt for dig. Gymnasiet er altså ikke længere sådan en elitær uddannelses institution hvor kun de bedste kommer igennem. På mit gymnasie er der i hvert fald alle mulige tiltag for fagligt svage elever. Lektiecafé 3 gange om ugen, specialundervisning osv.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg skrev de bedste dansk stile og essays i en hashrus dengang jeg gik i gymnasiet.
Jeg tror bare du er doven.

Den kan jeg så tilgengæld være med på. Men det er sgu sjældent man må skrive ret kreative stile i gymnasiet.. Kan dog huske, at jeg scorede rigtig høje karakterer for mine stile i folkeskolen, som ofte var skrevet under rus af røg.

Senest rettet af Samuel Caldwell 23 apr 2012 18:51, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Igen.. Hvis det emne man skriver om interesserer en, så kan det faktisk være lækkert nok at skrive det i en hashrus. Er det et slaveemne så er der ingen vej udenom end at tage løgene på nakken, og lave den. (Muligvis på Ritalin) ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ganske enig,, selvom tiden sjældent bliver udnyttet optimalt! Personligt har jeg fået nogle gode og interessante vinkler på store opgaver ved at lave en enkelt arbejdsession krydret med cannabis!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg begyndte at ryge hverdag, da jeg fik læseferie til de afsluttende eksaminer i 3.g, hehehehehhehehhe, så hardcore. Jeg fik ikke rigtig læst noget, men det er ikke hashens skyld. Det var min egen skyld, at jeg valgte at ryge i stedet for at læse. Så hvis man virkelig vil ryge, så lav tingene først og så ryg bagefter. Så bliver det helt sikkert også en bedre rus, når du ved, at tingene er i orden. Om du kan lære noget, mens du er skæv er helt individuelt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]