Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Ritalin info
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ved godt det er lidt meget at oprette en tråd med det her formål, men faldt over et gammelt post om ritalin:
http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.p ... it=ritalin
Det er jo rigtig godt skrevet, og personligt er jeg da blevet klogere på det stof jeg efterhånden har indtaget en god mængde af. Synes ofte vi ser spørgsmål om komboer med ritalin, folk der ikke ved, hvad de skal gøre, fordi de har taget for meget ritalin og derfor ligger med voldsom hjertebanken og noia pga frygt for overdosering, og folk der ikke kan finde ud af hvor mange piller de skal have med i byen etc. Kan den tråd jeg har linket til ikke blive sticky?

Medlem
Brugeravatar

Hvor lang tid efter den sidste holdbarheds dato kan man bruge ritalin, jeg har nogle fra mit behandlings forlød for ADHD. Sidste holdbarheds dato var januar 2012. kan jeg blive syg af at bruge dem når de er overskredet den dato?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Hvor lang tid efter den sidste holdbarheds dato kan man bruge ritalin, jeg har nogle fra mit behandlings forlød for ADHD. Sidste holdbarheds dato var januar 2012. kan jeg blive syg af at bruge dem når de er overskredet den dato?

Nej, du kan som udgangspunkt ikke blive syg af medicin der er blevet erklæret for gammelt.
Grunden til man har fastsat en udløbsdato, er at man i denne periode kan være sikker på at hele dosen stadig forefindes i præparatet, så frem man har opbevaret det under rette betingelser.
Efter denne udløbsdato er der risiko for at lægemidlet har mistet styrke og dermed ikke længere er nøjagtig.
I bedste fald får du stadig fuld effekt. I værste fald indtager du en lavere dosis end forventet.

Medlem
Brugeravatar

Det lyder godt du, tak for info :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]