Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 15:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Hey psy,

Jeg er meget påpasselig med opiater, hvilket ofte resulterer i, at jeg underdoserer.
Når jeg så vil redosere, underdoserer jeg igen.
Oftest redoserer jeg med 1-3 mg efter 2-3 timer på metadon, men jeg synes aldrig, jeg rigtig opnår en ordentlig lammert.

Mit spørgsmål er så, hvor meget man bør redosere med? 2 mg? 5 mg? Hvad kan være forskellen på liv og død, når man efter to timer stadig kan gå rundt og tale med andre, være normal, ikke svede eller klø nævneværdigt og have nogenlunde normale pupiller? Og hvor meget metadon skal der i det hele taget til, før man dør? Jeg har læst mig frem til (ud fra en babys dosering i den lave ende) at kunne tage 16 mg som normal dosis (0,2 mg pr. kropskilo = 0,2 X 80 = 16 mg).

På forhånd tak.

Dedikeret medlem

Jeg har desværre ikke så meget forstand på opiater men kan fortælle dig at første gang jeg prøvede metadon tog jeg 20mg i alt fordelt ud. Dette syntes jeg var for meget og jeg vejer 65kg :) . Så JEG syntes at 16mg til 80kg godt kunne gå måske lidt højt men er ikke sikker, så vent til der er en med mere forstand end jeg til at slå fast hvad der er rigtigt eller forkert ;)

Held og lykke med det:)

Medlem

Dosis varierer fra person til person alt efter vægt, og så er der selvfølgelig tolerancen for stoffet, men kan aldrig rigtig gøre mig klog på om jeg har opbygget det, eftersom jeg skal op på 20 mg metadon for at få det eftertragtede buzz man stiler efter :) Men eftersom jeg også vejer 81-82 kilo og tager det med flere måneders mellemrum, ser jeg ingen fare for at du tager en 15 mg og evt. redoserer efter 1-2 timer, alt efter hvor meget du har spist inden indtagelse og KUN, hvis du føler du kan tillade dig det :)

God kløaften :D !

-Opiaden

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
Jeg redoserer som regel aldrig på metadon. Hvor meget plejer din startdose at lyde på?

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Medlem

Gør jeg sådan set heller ikke, men det kan vel booste buzzet en smule alt efter hvor længe man har ventet, men better safe than sorry.. Ville personligt selv holde mig til én dosis

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Min startdosis ligger som regel mellem 7 og 10 mg. 10 mg gør mig også fint påvirket, men når jeg dagen efter vil være påvirket igen, så er jeg i tvivl grundet metabolismen. Der plejer jeg at redosere med 5 mg, men dette er ofte ikke nok, dog vægrer jeg mig fra at tage mere.

En anden ting; hvordan virker metadon og ketogan sammen? Annullere metadon ketogans virkning, som det ses med heroin? Eller forstærker det virkningen, og skal jeg så vente 3-4 dage fra metadonindtagelse til ketoganindtagelse?

Medlem

Vil på ingen måde anbefale at du blander metadon og ketogan sammen, da de begge to er rene agonister som forstærker hinandens virkning.. Det du nok har i tankerne er en partiel agonist, som fx Suboxone der både stimulerer opioidreceptorerne, men samtidig også blokerer for ligende agonister, som fx Heroin/Ketogan etc.. Du kan uden bekymring indtage Ketogan en 2-3 dage efter metadonindtagelsen, men jeg vil ikke anbefale at du lammer dig flere dage i træk - det er stærkt vannedannede.. Taler af egen erfaring.

- Opiaden

Medlem

Metadon er et af de stærkeste opiater, hvor forholdet Metadon:Morfin er 1:5 og omvendt Morfin:Metadon er 10:1. Det bør man skrive sig bag øret, når man beregner sin dosering.

Metadon adskiller sig væsentligt fra alle andre opiater - det gælder halveringstiden. Hvor hurtigvirkende opiater har en halveringstid på 4-6 timer og depot-opiater på 10-12 timer, så er den for Metadon på ca. 72 timer. Det betyder, at redosere man med mere Metadon, så bygger man oven på den første dosis i det stoffet ikke er nedbrudt. Derfor skal man lægge en redosering oven i den første dosis, for at beregne antallet af mg metadon man har i kroppen. Netop dette egenskab at de første 3 døgn hele tiden bygger oven på tidligere indtaget dosis har haft alvorlige konsekvenser. Det har kostet menneskeliv pga manglende kendskab til denne egneskab.

Narkomaner starter på 20-30mg, hvorefter dosis kan øges med 10mg/døgn.

10mg som start dosis er ok og du kan evt. redosere med 5mg.

Jeg er selv kronisk smertepatient og Metadon 20 * 4 og selvom jeg i forvejen fik Contalgin 80mg * 3, så tog det 4 døgn at erstatte det med Metadon under intens monitering.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]