Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 19:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hey hey, jeg har lige et spørgsmål jeg kunne tænke mig at stille...

Jeg har studeret meget på Cannabis' virkning på kræft og diverse sygdomme, og jeg kunne godt tænke mig at spørge jer: Når man snakker om at THC kan kurere kræft (til en vis grænse), mener man så virkelig THC, eller er det THCA som i den ikke-decarbonated form for THC? For så vidt jeg ved, så varmede Rick Simpson heller ikke hans olie op til den temperatur, der kræves for decarbonation, og desuden fandt jeg for nylig dette billede: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... inoids.png
Her fremgår det, at det kun er THCA der kan påvirke celle-formering i kræftsvulster. Andre steder hører man bare meget om at det kun er THC (og ikke THCA) der kan påvirke det...

Hjælp er meget værdsat :) jeg er ved at skrive et slags 'leksikon', og jeg har brug for at få styr på det her, da det er vigtig information.

Tak

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
Billede

Medlem
Brugeravatar

Kender godt til det der billede, men spørgsmålet var jo om det var THCA eller THC der havde den effekt. Jeg har ihvertfald læst op til flere gange at det er en af delene, men på dette billede viser det jo kun CBD's effekt på kræft. Hvad med tetrahydrocannabinol siderne af det..?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
det kan være den her film kan fortælle dig det:

Dedikeret medlem

Ville lige indskyde at der som så ikke er nogen klinisk bevist effekt mod cancer. Der er individuelle erfaringer og [velbegrundede] formodninger, udfra positive resulater. Dermed ikke sagt at det ikke virker, men ej heller at det gør - og slet ikke at man kan sige specifikt hvilke cannabinoider (eller terpener for den sags skyld, for nogle af dem bliver også mistænkt for at have anticarcinogene effekter) der har en eventuel positiv effekt mod cancer.

Jeres to billeder er iøvrigt ikke fuldtud enige om effekterne af de forskellige cannabinoider, og det ene skriver også at resulaterne ikke er blevet gennemgået af en national institution, men blot taget fra "peer-related literature".

Jeg synes bare det er værd at få hele billedet med, hvis du skriver noget seriøst om det. Der er en tendens til at alting altid enten skal overdrives i en positiv eller negativ retning, objektivitet FTW. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]