Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 18:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej drenge jeg har et spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med. Jeg har nu to gange prøvet at få nogle skunk frø til at spire men syntes ikke at kunne få det til at virke. Har brugt metoden med toilet papir og to underkopper fra dcfonline guide men efter 3 dage er der stadig ikke sket noget. Skal jeg vente længere eller gør jeg noget forkert ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
hvis der ingen spire kommer så gør du vel et eller andet forkert, hvordan opbevarer du så frøene efter du har smidt dem mellem vådt toilet papir?

Junior medlem

imellem to underkopper også bare indenfor ved stuetemperatur

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
prøv at smide dem i en kop vand i stedet for, det plejer at virke bedre for mig, det kan jo være at du ikke væder papiret nok

Moderator
Brugeravatar

Har oplevet at der er gået en uges tid endda mere før de spirrede ved toiletpapir-underkop-metoden. Bare vent, hold papiret let fugtigt, og skift papiret ud med et par dages mellemrum.

Junior medlem

Tusind tak for svarene. jeg prøver begge jeres metoder =)
jeg vender tilbage og fortæller om det har virket.

Dedikeret medlem

Evt stil dem et sted der er lunt, jeg stiller gerne frø på en akvarie lampe når de skal spire.

Køkkenrulle er iøvrigt meget, meget bedre end toiletpapir. Køkkenrulle er designet til at blive ved med at holde sin struktur når det suger fugt, hvor toiletpapir er designet til at gå i stykker. Den ene gang jeg af nød benyttede toiletpapir fortrød jeg i hvert fald bittert da det var ret besværligt at skille igen og alt blev dækket af papir-fnuller.

Når du har førene mellem køkkenrulle på en tallerken så kan du bare drukne dem i vand (selvfølgelig ikke for koldt eller varmt...) og efterfølgende holde tallerknen lodret for at lade det overskydende dryppe af - så er du sikker på det hele er gennemvædet.

Med mindre det er en plante art der spire under specielle omstændigheder er det hvad jeg gør, og jeg synes aldrig at have nogen problemer. Jeg starter også med at hælde dem i en kop vand et par timer - som justchill beskriver.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]