Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 19:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Optimale frø
Junior medlem

Hey Psychedelia. Her er lige et par spørgsmål ang frø til udendørs grow og frø.

Hvad er det optimale frø at så, hvis man vil have en tidlig høst samt god weed ( kan i anbefale nogle som er gode i den danske sommer )

Hvad betyder Flowering time? er det fra frøet kommer i jorden til det er færdigt? Når der står 7-8 weeks betyder det, at den er klar til, at høstes der

Hvorfor skriver hjemmesider kun hvilken måned planterne er færdige i? de ved sgu da ikke hvornår jeg vil gro?

Er lowryder en god ryger, eller det pot?

Kan alle autoflowering gro udenfor

Kan man stole på udenlandske hjemmesider. ang klima når de siger ja til udendørs brug om det også gælder i danmark

Kan det lade sig gøre at plante frø i april og høste i omkring juni/juli ( Hvis ja, hvilke ) ( helst juni )

sensi seeds er det noget specielt

Er de såkladte outdoormix noget der kan anbefales, eller er det en omgang pot

Hvordan ved man om det er pot eller ej inden man køber dem
Hvad betyder yeild. er det afkast pr plante. eller i alt?

Har kigget lidt på denne, er det noget værd
Shiva Skunk®

Genotype: Indica/Sativa mix
Cannabis Seedbanks: Sensi Seeds

Cup Winner: Yes
Beginner: Yes

Flowering: 45-55 days
Yield: 125 gr.

NrSeeds: 10
Indoor: Yes

Warm Outdoor: Yes
Height: 125 cm

Flere spørgsmål kommer med tiden. håber i vil bruge til på at hjælpe mig. og jeg takker på forhånd :joint:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På bunden af havet
søg lidt på nettet så kunne du havde besvaret alle disse spørgsmål selv.

læs denne guide http://dcfonline.dk/cf/

Pot og skunk er det samme, ofte bliver det kaldt skunk fordi der planter der er krydset for at opnå sorten er skunk no. 1.

vælg frø der har været dyrket i Danmark før for at være sikker på de kan klare vejret og blomstre færdigt. der er ikke nogen optimale frø, det forskelligt for person til person.

autoflowering betyder at den går automatisk i blomst og derfor er færdig tidligere.

Floweringtime betyder blomstrings tid og er hvor lang tid planten er i blomst før den er klar til høst.

ja alle autoflowering kan dyrkes udendørs

du kan plante så snart der ikke er nattefrost længere

yeild betyder udbytte altså hvor meget man man kan få pr. plante, bemærk at dette ofte svinger meget.

Junior medlem

Nu håber jeg på at i kan hjælpe mig igen ( måske er jeg lidt fatsvag :D ) Men når der står flowering time 6-7 weeks og samtidig står der, at den er klar til høst i oktober. betyder det så, at jeg kan så dem i april og så de er færdige 6-7 uger senere. eller betyder det at de først er færdige til oktober?

Moderator
Brugeravatar

@Guerilla
De fleste planter blomstre først ved omkring jævndøgn, så det er fra deromkring, og så 6-7 uger frem at de blomstre, så det betyder at du kan høste dem til oktober.

Junior medlem

så det er fra ca marts? som der står på wiki ?

Moderator
Brugeravatar

De udendørsplanter jeg har haft plejer først at blomstre omkring juni-august, så jeg var nok lige hurtig nok ved at sige det var ved jævndøgn, men der plejer jo så også først at være frostfrit omkring april-maj, hvor udensørs-sæsonen af denne grund påbegyndes på vores breddegrader.

Uanset, så kan du godt ca. regne med datoen for høsttispunktet angivet for almindelige sorter (indica-sativa hybrider), kommer de dog for langt hen på sæsonen vil kulden nedsætte modningshastigheden og de vil tage længere tid om at modnes færdig. For autoblomstrene kan du ofte finde en 'from seed to harvest in x weeks' hvor du så skal ligge et par uger til x, når de dyrkes udendørs.

Beklager forviringen, fik ikke tænkt mig ordentligt om, i første omgang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
prøv og dyrk både auto og almindelige, så kan du høste dine hurtige auto-planter op mod sommerferien, og de andre hen mod October.
Jeg har dyrket tonsvis af planter som først har blomstret færdigt i October måned, og ingen af dem har brokket sig over lidt sne og frost.
Ikk bedøm planten efter de der lækre close-up billeder.
Lad vær og køb de der latterligt dyre 110 Euro frø for 5 stk. eller hvad det nu kan være, køb nogle billige frø hvor der står at de har været dyrket heromkring, f.eks i amsterdam, som hollands hope, early girl, og early det ene og det anede.

Med mindre du kun har plads til meget få planter, så kan du godt smide lidt ekstra penge efter frø.
Purple strains er altid fede at have, især hvis de skal stå og se smukke ud i haven, for de blir som regel pænt lilla'e i sep/oct pga. kulden..

Frøblandinger (Outdoor mix) er en sikker løsning, ingen problemer i det. (undtagen navne forvirring)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]