Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 19:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hej folkens

Nu kommer vi jo sommeren i møde og jeg bor langt ude på landet.

Overvejer at købe et par frø og derefter plante dem ude i vores drivhus. Hvilke frø ville være bedst til dette formål? Ville gerne have en plante med sativa-dominant skunk hvis det er muligt.

Det kunne være lækkert med at have sin egen supply af skunk til sommeren.

Min mor groede selv før i tiden, og hun har intet problem med det.

Medlem

Hej folkens

Nu kommer vi jo sommeren i møde og jeg bor langt ude på landet.

Overvejer at købe et par frø og derefter plante dem ude i vores drivhus. Hvilke frø ville være bedst til dette formål? Ville gerne have en plante med sativa-dominant skunk hvis det er muligt.

Det kunne være lækkert med at have sin egen supply af skunk til sommeren.

Min mor groede selv før i tiden, og hun har intet problem med det.

noget skunk nr1 den er god i drivhus har jeg selv gode erfarringer med
eller noget ata tundra matanuska tror jeg den anden hedder

Medlem

ata tundra matanuska kan tåle meget lave grader så den er god her hjemme men bliver ikke så store

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
ata tundra matanuska kan tåle meget lave grader så den er god her hjemme men bliver ikke så store

mange tak mfssupporter! den sort ser godt nok spænende ud, tror jeg skal ud og investere.
her et billede af den:
Billede

ON TOPIC: jeg ville nok prøve med nogle lidt mere potente sorter end de standard udesorter som thyphoon osv når du nu har drivhus, som kan holde lidt på varmen til sommer, fx pineapple express, eller Jack herer.

Medlem
Brugeravatar

Pineapple Express? Troede sgu kun det var en "fiktiv" strain. Den vil jeg helt klart overveje justchill

Hvornår ville det være et godt tidspunkt at så? Overvejer lidt at lave et mindre projekt ud af det hvor jeg updater med billeder.

I skal lige have med at jeg er rookie. Der er nok en del som kan gå galt, og regner selv ikke med en prof. groet plante.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Pineapple Express? Troede sgu kun det var en "fiktiv" strain. Den vil jeg helt klart overveje justchill

Hvornår ville det være et godt tidspunkt at så? Overvejer lidt at lave et mindre projekt ud af det hvor jeg updater med billeder.

I skal lige have med at jeg er rookie. Der er nok en del som kan gå galt, og regner selv ikke med en prof. groet plante.

jo, det er G13-labs der producere dem, virkelig potent! :D

jeg ville gå igang nu hvis jeg var dig.
jeg ville have begyndt med at sætte en masse frø i jorden og lede efter en god moder iblandt dem.
tage en masse kloner fra sin moder som du så kommer i jiffy-pots med rodhormon på og så lade dem
sætte rødder indtil du smider dem ind i drivhuset.
det skulle gerne vare fra nu og så til april-maj så de står i drivhuset når sæsonen begynder :D

Medlem
Brugeravatar

Okay.. Jamen jeg vil da dykke ned i det. Hvad du har skrevet er lidt uklart for en newbie som mig!

Jeg skal have bestilt nogle Pineapple Express feminized seeds, som jeg derefter smækker i potteplanter, hvor jeg så leder efter en god moder(?) som jeg tager frøene fra, som jeg smider i endnu en gang potteplanter, og lader dem sætte rødder før de kommer i drivhuset?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hvis du er grøn og uerfaren vil jeg anbefale dig ikke at smide en formue i frø. Det er 80% dine evner og 20% genetik.

Det Justchill snakker om med at tage kloner er at hvis du har en plante du forhindrer i at gå i blomst ved at holde den under 18 timers kunstlys dagligt, så kan du tage stiklinger fra den og plante ud. Det er en virkelig god metode, jeg gør det selv, men det hører til i den mere avancerede ende. Hvis du køber feminized får du kun hunner og derfor ingen frø.

Hvis du vil ryge dit skunk til sommer, som du skriver, og ikke sidst på efteråret, så er en autoblomstrene sort vejen frem. De bliver ikke så store og udbyttet er heller ikke enormt, men i modsætning til traditionelle sorter, blomstrer de af sig selv, uafhængigt af lyset. Det tager omkring 8-9 uger fra kimplanten kommer op til du kan høste og på den måde kan du lave flere generationer hen over sommeren hvis du har lyst. Desværre er de fleste autoblomstrene sorter indica dominerede, men det kan du til dels kompensere for ved at høste tidligt, mens indholdet af THC er relativt højt i forhold til indholdet af CBD.

Ikke-autoblomstrene sorter går i blomst når vi nærmer os efterårsjævndøgn, altså når dag og nat er lige lange. Det sker først i slutninger af september.

Og selvfølgelig er der en sort der hedder Pineapple Express. Præcis ligesom du kan købe lyssværd fra Star Wars i Toys'r'us. Spørgsmålet er om de er lige så gode at ryge som rigtige lyssværd eller det bare er navnet der sælger. Caveat emptor.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem
Brugeravatar

Aha!

Jeg er nu faldet over Amnesia som kan købes i autoflowering seeds. Den ser ud til at være Sativadominant(60/40).

Så er der vel ikke andet for en at få bestilt nogle frø og plantet dem? Hvornår ville det sådan være idealt at smide dem i jorden. Hvis jeg tvinger den tanke igennem min hjerne tænker jeg om en 1½ måned.

Bonusspørgsmål:

Går det på nogen måde ud over min mors planter(tomater, agurker, chili'er) hvis jeg placerer sådan et bæst ved siden af?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Aha!

Jeg er nu faldet over Amnesia som kan købes i autoflowering seeds. Den ser ud til at være Sativadominant(60/40).

Så er der vel ikke andet for en at få bestilt nogle frø og plantet dem? Hvornår ville det sådan være idealt at smide dem i jorden. Hvis jeg tvinger den tanke igennem min hjerne tænker jeg om en 1½ måned.

Bonusspørgsmål:

Går det på nogen måde ud over min mors planter(tomater, agurker, chili'er) hvis jeg placerer sådan et bæst ved siden af?

med autoer ville jeg vente til vejret lige akkurat var til det, midt april eller lidt senere tænker jeg.

bonus-svar:
nej kun hvis de står i samme potte, så skal de kæmpe imod hinanden om næringen

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På bunden af havet
Og selvfølgelig er der en sort der hedder Pineapple Express. Præcis ligesom du kan købe lyssværd fra Star Wars i Toys'r'us. Spørgsmålet er om de er lige så gode at ryge som rigtige lyssværd eller det bare er navnet der sælger. Caveat emptor.

Troede også bare det var et filmen de havde taget navnet fra og det er det muligvis også. Men vil sige at det lever op til forventningerne. Jeg har stødt på Pineapple Express 2 gange nu og vil sige at den har en helt fantastisk frugt smag. Kan slet ikke få nok af den. Det er yderest sjældent jeg har stødt på skunk med lignende armoa og smag.

Moderator
Brugeravatar

:D Tror det er dårlig HR at ryge rigtige lyssværd, vil tro man nemt brænder halsen på sådan en satan.

Jeg troede ellers også at Pineapple Express var en overhyped movie-gag sort, ud fra de erfaringer jeg har læst på engelsksprogede cannabis foraer, lidt ligesom strawberry cough, men er aldrig selv stødt på den, så det er da rart at høre at den er udemærket.

@justchill & Kixen
Har i dyrket Pineapple Express, eller er det købs-erfaringer?

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for København
Det virker som om du har en del spørgsmål og ligesom mig selv ikke har den store forstand på dyrkningen af sådanne planter - men held og lykke med dit projekt alligevel! Regner med at kaste mig ud i noget lignende men først engang til næste år, desværre :)

Du nævnte din mor tidligere har dyrket og har det fint med du går igang. Mon ikke hun kan hjælpe dig igang og guide dig som tingene skrider frem.

@BisMann
Jeg har selv røget noget af "Pineapple Express" strainen inde fra staden og det vel fint nok ligesom så meget af det andet man kan få. Om det faktisk var det samme som det fra filmen kan man jo aldrig vide som køber - i mine øjne synes jeg navnene skifter lidt efter hvordan vinden blæsen og hvordan solen står. Mon ikke det bare er et fancy navn der får gang i salget.

Moderator
Brugeravatar

Grunden til at jeg spørger om det er købsinfo eller man har dyrket den, er at der er to Pineapple Express. Den fra G13 der menes at være Trainwreck krydset med Hawaii Maui Wowie, og den fra Barneys der er en autoblomstrene udgave af Pineapple Chunk. Så hvis man køber den kan man jo ikke være sikker på hvilken en det er, og som du siger, om det overhovedet er Pineapple Express. Annanas smag/duft er heller ikke vildt sjællent hos cannabis sorter, blandt andet er der nogle ret udbredte phenoer af C99 der dufter af annanas.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

[quote="[url=http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?p=547903#p547903]

@justchill & Kixen
Har i dyrket Pineapple Express, eller er det købs-erfaringer?

vel nok halv af hver, min ven som dyrker så filmen og købte frøene fra G13.
resultatet var en ekstremt potent røg som fik hele hytten til at stinke.
men lugten er meget frugt men ananas lugter den sku ikke af :)
har selv et femi frø som skal blive min moder til sommer så jeg kan se om den opfører sig godt under danske forhold.
men potensen af Pineapple express skal ikke underdrives, den er virkelig god.

Medlem
Brugeravatar

taler desværre ud fra købs erfaring så skal ikke kunne sige hvilken af de 2 sorter der er tale om. Som Justchill siger er smager den ikke direkte af ananas, men har en rigtig god frugt smag, som jeg umiddelbart ikke har oplevet med andre sorter. tror også det afhænger om den er dyrket i hydro eller jord og om den er gødet korrekt og selvfølgelig curingen. Men i sidste ende er det jo forskelligt fra person til person hvad man forventer og ønsker sin røg skal smage/virke.

Medlem
Brugeravatar

Update:

Min mor troede kun det var en plante jeg ville smide i jorden, og nu går hun ikke med til det da hun vil gro en form for nye pebere samt chili'er i år ..

Jeg har også mulighed for at smide dem i haven istedet for drivhus, hvor stor en forskel gør det? Ville helst have høsten klar til slutningen af juni :)

Medlem
Brugeravatar

de eneste planter du vil kunne nå at få klar til juni er autoblomstrende sorter.

Medlem
Brugeravatar

Yeah også det jeg regner med, men jeg bliver så nødt til at smide dem i potteplanter et eller andet sted på gården.

Moderator
Brugeravatar

@WatchTHEPEEP
Hvis du alligevel vil dyrke auto's i den varme periode af sæsonen gør det ikke meget forskel om det er i drivhus eller ikke er. Det eneste du skal være mere opmærksom på, er regnmængde ift. hvornår du gøder og vander.

@justchill & Kixen
Tak for svarende!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]