Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 10:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

hej har tænkt på at starte et grow hvordan starter det hele op?, er det meget som gartneri arbejde ?

tænkte os kan en uddannet gartner lave hamp fordi de har jo aldrig dyrket det i den gartner skole de går hvis det i danmark der det er ulovlig bare et spørgsmål, fordi en gartner burde ku lave hamp ik? :evil:

:hm: :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

fattede nada af din post.
men det behøver ikke kræve vildt meget af dig at dyrke. vindueskarmspot er også helt okay, hvis du spørger mig.

velkommen til btw

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
For det første er det ulovligt at dyrke hamp i Danmark
når du skal lave et grow skal du finde ud af hvilke hampplanter/frø du vil have.
så skal du finde noget jord de kan vokse i + en lyskilde, jeg foretrækker HPS, men udendøres kan du også gro.
du skal også ha noget gødning

der er meget gartneri arbejde i det hvis du vægler at arbejde med mod som vækstmedie.
og jo hvis man er uddannet gartner ville du godt kunne passe et par hamp planter.

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Junior medlem
Brugeravatar

når du skal lave et grow skal du finde ud af hvilke hampplanter/frø du vil have.
så skal du finde noget jord de kan vokse i + en lyskilde, jeg foretrækker HPS, men udendøres kan du også gro.

der er meget gartneri arbejde i det hvis du vægler at arbejde med mod som vækstmedie.
og jo hvis man er uddannet gartner ville du godt kunne passe et par hamp planter.

tak for svaret :) jeg nu ikke gartner men læste meget hvordan man vokser sine hamp frø og det meget som gartner, de gøre det samme når de skal passe planter osv, men tak for svaret er os helt ny herinde :D :peace:

Junior medlem
Brugeravatar

fattede nada af din post.
men det behøver ikke kræve vildt meget af dig at dyrke. vindueskarmspot er også helt okay, hvis du spørger mig.

velkommen til btw

tak

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

tak for svaret :) jeg nu ikke gartner men læste meget hvordan man vokser sine hamp frø og det meget som gartner, de gøre det samme når de skal passe planter osv, men tak for svaret er os helt ny herinde :D :peace:

Uhh.. What? Hamp er jo også en plante, så det er nok ikke så mærkeligt.. :hm:

Junior medlem
Brugeravatar

Uhh.. What? Hamp er jo også en plante, så det er nok ikke så mærkeligt.. :hm:

ja det ved men fordi det producere thc ... så tænkte det var måske mere anderledes.. :joint: :shock:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Synes du skal gå på google og søge efter nogle grow guides :)

Jeg er selv under uddannelse til gartner så jeg ved hvad det handler om :joint:

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Junior medlem
Brugeravatar

Synes du skal gå på google og søge efter nogle grow guides :)

Jeg er selv under uddannelse til gartner så jeg ved hvad det handler om :joint:

haha jeg tænker os på at blive garter så har jeg styr på alt det der haha :D også kan jeg lave masser ting men er mest
intrasseret i hamp planter hvem ved måske efter min 10 klasse så tager Produktionsgartner uddanelsen :joint:

men prøver først med praktik spørger hvordan man kloner osv. tak for svaret ellers :)

:peace: :joint:

Junior medlem

kloner er noget man primært tager af hun planterne det inde bære man klipper side skudene af og giver dem roddanner hormon og gror dem i et andet medium end der hvor din moderplante står feks i jord eller rockwool nemmest med jord
men det kræver du har det rigtige vækstlys for at kunne dyrke en moder planter til at tage stiklinger af eller kloner som du kalder dem
man skal have et grow lys feks en hps 400watts pære med armatur og ballast for at kunne blomstre sine planter mens man kan nøjes med lystofrør growlux eller LED lys til den vegetative fase dvs mens klonen vokser op til den når rette størrelse og man går over til 12 timers lys og 12 timers mørke i blomstringen man bruger også speciel gødning til blomst og til vegetativt stadie
du kan læse en masse om det forskellige inde på denne guide og det er på dansk meget up to date
http://dcfonline.dk/cf/

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
kloner er noget man primært tager af hun planterne det inde bære man klipper side skudene af og giver dem roddanner hormon og gror dem i et andet medium end der hvor din moderplante står feks i jord eller rockwool nemmest med jord
men det kræver du har det rigtige vækstlys for at kunne dyrke en moder planter til at tage stiklinger af eller kloner som du kalder dem
man skal have et grow lys feks en hps 400watts pære med armatur og ballast for at kunne blomstre sine planter mens man kan nøjes med lystofrør growlux eller LED lys til den vegetative fase dvs mens klonen vokser op til den når rette størrelse og man går over til 12 timers lys og 12 timers mørke i blomstringen man bruger også speciel gødning til blomst og til vegetativt stadie
du kan læse en masse om det forskellige inde på denne guide og det er på dansk meget up to date
http://dcfonline.dk/cf/

1 man kan bruge alt lys til alle planter, de vokser bare forskelligt under forskelligt lys.
du kan også sagtens køre et helt grow under et enkelt lysstofrør, høsten bliver dog ikke imponerende.

2 rodhormon er heller ikke nødvendigt

Junior medlem

1 Du kan ikke bruge alt lys til at dyrke planter med Just chill en alm bordlampe eller alm lystofrør for den skyld du kommer du ikke langt med den slags det har ikke det samme lyspektrum som growlux lystofrør eller en Sont agro pære som sidder i en hps lampe med ballast og planter gror bestemt ikke under andet lys end det der kan gøre at de laver fotosyntese nemlig lys der er specielt lavet til at gro planter med
jeg holder på din påstand om at alt lys kan bruges til planter er løgn og unyttig information

2 Du for meget hurtigere stiklinge igang med roddanner hormon og pigen vil jo være gartner så hun kan vel ligeså godt lære at gøre det ordentligt som man lærer på gartner skolen og ikke bare anden hånds viden

Junior medlem

Chronic_Jane

Jeg vil anbefale at før du oprette en besked/kommentar, så læser du den igennem mindst 5 gange. Da mange af dine sætninger giver ikke mening!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

1 Du kan ikke bruge alt lys til at dyrke planter med Just chill en alm bordlampe eller alm lystofrør for den skyld du kommer du ikke langt med den slags det har ikke det samme lyspektrum som growlux lystofrør eller en Sont agro pære som sidder i en hps lampe med ballast og planter gror bestemt ikke under andet lys end det der kan gøre at de laver fotosyntese nemlig lys der er specielt lavet til at gro planter med
jeg holder på din påstand om at alt lys kan bruges til planter er løgn og unyttig information

2 Du for meget hurtigere stiklinge igang med roddanner hormon og pigen vil jo være gartner så hun kan vel ligeså godt lære at gøre det ordentligt som man lærer på gartner skolen og ikke bare anden hånds viden

nej måske giver den ikke et kæmpe yield men du kan sagtens dyrke under en bordlampe, måske skulle du selv læse lidt inden du skrev ;)

Junior medlem

Har læst en del og må indrømme at jeg godt gad smage dit bordlampe skunk
men jeg holder altså på at mit setup med LED pære til vege og HPS til blomst er
bedre men vi kan jo mødes og teste henholds hvis dit og mit
ved ikke lige hvor hasselager ligger men du kan måske finde Køge istedet :-)

Dedikeret medlem

Det er lidt off-topic, og det beklager jeg, men jeg kunne ikke ladevære med at studse over:
alm lystofrør for den skyld du kommer du ikke langt med den slags det har ikke det samme lyspektrum som growlux lystofrør

Ganske almindelige lysstofrør kommer i mange varianter, de defineres udfra farvekoder. Farvekode 865 udsender lys ved 6500K og er ligepræcis hvad planter i vækst skal bruge. Det behøver ikke være noget 'fancy' brand produkt. På samme måde som den Son-T Agro pære du også nævner blot er et brand af HPS pærer, den er ikke nødvendigvis bedre fordi den er dyrere.

Mht hvad planter kan bruge og ikke kan bruge, er det stortset det samme som hvad det menneskelige øje kan se (ca. 400-700nm for planter og ca. 390-750nm for det menneskelige øje. Som justchill skriver er forskellen hvor godt det kan udnyttes. Du ser fx heller ikke særligt godt hvis der kun er gult lys tilstede.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Par_a ... ectrum.gif - den nederste figur illustrerer hvordan udnyttelsen af lyset falder mellem 500 og 650nm.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

jeg har sku ikke dyrket med bordlampe men udendørs :)
jeg prøver sku ikke at bilde dig ind at man kan dyrke noget der er værd at ryge,
men køre en plante i blomst kan du sagtens :)
jeg bor ikke i hasselager men du er velkommen til at komme og kigge forbi i århus ;)
Billede
Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]