Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 00:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Det er stadig dobbeltmoralsk, imo. Jeg mener ikke det, at man bemærker, hvad der sker i verden, men måden man beskriver og fortolker det på. Jeg vil jo ikke sige, at det er unaturligt, men det er stadig dobbeltmoralsk. Det er heller ikke unaturligt at en indvandrer, der begår indbrud, trækkes frem på en anden måde end en dansk mand, der begår et lignende indbrud, og der er da også meget, der peger på, at lignende forbrydelser indkasserer forskellig straf, afhængig af hudfarve - det er helt naturligt, men det er dobbeltmoralsk.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Det handler også om hvad folk vil høre.

Jeg kender flere som (jeg tror) elsker følelsen af had. Elsker at læse om hvor syge andre mennesker er - Og derefter snakke om hvordan de skulle straffes. Om så det er indvandre der begår indbrud, unge der tager narkotika eller misbrug af børn.

Du får ikke den følelse af en nuanceret artikel, eller når artikel omhandler en gerning du selv udfører(alkohol).

Admin
Brugeravatar

Der er vel ikke så meget nyt i, at politimænd ikke er de skarpeste knive i skuffen? De udtaler sig, som de har forstand til og parerer i øvrigt bare ordrer uden at stille spørgsmål. Har I før hørt argumentet "jamen vi gør jo bare vores arbejde"? Det er da en falliterklæring af dimensioner :D

Nå, det kom vist lidt ud på et sidespor.

-Jimmy Carter

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
[quote="Imp » 14 feb 2012 17:03 De udtaler sig, som de har forstand til og parerer i øvrigt bare ordrer uden at stille spørgsmål. Har I før hørt argumentet "jamen vi gør jo bare vores arbejde"? Det er da en falliterklæring af dimensioner :D [/quote]

Den undskyldning blev vist afvist ved det retslige efterspil efter anden verdenskrig... Soldaterne i dødslejrene blev også stillet til ansvar for deres handlinger, selvom de også "kun" parerede ordrer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Det er ret sjovt, at en politiet udtaler sig om ting, der intet har med deres arbejde at gøre. Politimesteren mener, at de unge ikke ved, hvad de laver (fordi ellers ville de jo ikke tage stoffer :rocking: ), hvilket provokerer en misbrugs- og rusmiddelsekspert at udtale, at det simpelthen ikke stemmer ind på den generelle misbruger. Når to unge har haft det rigtig dårligt på grund af stoffer, så er det straks noget perverst og sygt (i mine øjne er det problematisk og tragisk, men ikke sygt), men når en ung fyr næsten kvæler sig i sit bræk efter en druktur, så fortager shocket sig, og det bliver en "haha, du var godt nok vissen igår, hva'?"-historie. Hver weekend er der unge danskere, der er i livsfare. Jeg har selv været vidne til en, der måtte have munden renset for bræk for ikke at kvæles. Tænk på alle, der ryger til udpumpning. Hvis de havde været på GHB, så ville det stå i aviserne. Det er en underlig form for dobbeltmoral.

+1

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Junior medlem

"og en særlig stærk form for amfetamin, MDMA, blev fundet i folks lommer."

Skrev, lidt for sjov, en klage til DR, så nu har de rettet det til 'en form for ecstacy' :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Hahaha, for satan de er dumme hos DR. Hvad med at skrive en klage til? :D

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
[quote="Imp » 14 feb 2012 17:03 De udtaler sig, som de har forstand til og parerer i øvrigt bare ordrer uden at stille spørgsmål. Har I før hørt argumentet "jamen vi gør jo bare vores arbejde"? Det er da en falliterklæring af dimensioner :D

Den undskyldning blev vist afvist ved det retslige efterspil efter anden verdenskrig... Soldaterne i dødslejrene blev også stillet til ansvar for deres handlinger, selvom de også "kun" parerede ordrer.[/quote]

Og den undskyldning bliver brugt i alle dele af samfundet, indenfor både private og offentlige virksomheder. Hvis alle dem der sagde det, tog konsekvensen og sagde op fordi deres samvittighed bød dem det, så ville samfundet gå i stå. Bare de gjorde, så vi kunne få ændret nogle ting.

Der var forresten mange som gik fri efter anden verdenskrig, blandt andet læger der havde arbejdet med forsøg i Auschwitz. De var jo bare en del af deres tid og de strøminger og tendenser, der var i hele Europa omkring racehygiejne på det tidspunkt.

I dag er tendensen så en sygeligt optagethed af sundhed og hygiejne, så meget at vi gerne indskrænker menneskers frihed og udøver vold (fængselsstraffe) om nødvendigt og siger, at vi jo "bare parerer ordrer".

Most of the physical world is unseen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
"og en særlig stærk form for amfetamin, MDMA, blev fundet i folks lommer."

Skrev, lidt for sjov, en klage til DR, så nu har de rettet det til 'en form for ecstacy' :D

Ku være sjovt en dag, at skrive til DR i en af deres artikler der er fyldt med fejl, for at rette deres fejl - og så i stedet for at rette fejlen, så fyre den vilde røverhistorie af. Tænk hvis det rent faktisk endte i deres artikel :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]