Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 jul 2025 18:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Sup Psychedelia.
Jeg var fuld her i lørdags, d. 04/02, og jeg faldt og smadrede mit hoved i et solidt jernhegn. Det resulterede i, at jeg fik en hjernerystelse. Min svimmelhed og hovedpine er næsten helt væk, og jeg vil vurdere mig selv til at være ca. 95% klar i skallen.
Problemet er bare, at en stor gruppe af mine venner har aftalt at mødes i morgen feste på MDMA.
Spørgmålet er bare, om i vil synes det er smart og hvilke eventuelle risici det vil indebære? Er min hjerne klar til emmapigens kærlighed? :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordpolen
Personligt ville jeg vælge og sidde over på trods af at tilbuddet med imorgen er yderst lokkende..
Lægger meget mærke til ordet "næsten" - hvis man ikke er helt frisk (svimmelhed og hovedpine) så vil jeg ikke udsætte min hjerne for mere belastning end højest nødvendigt ! :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Enig med Infectimus, pisse ærgeligt mate, men synes ikke du skal tage MDMA hvis du lige har haft hjernerystelse.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Junior medlem

Tak for svarene, og ja, jeg kendte jo nok godt selv svaret på det spørgsmål, men tænkte bare om nogen måske havde erfaringer med det ;) Normalt ville jeg slet heller ikke overveje at tage det oven på en hjernerystelse, det er bare svært at sige nej til, når festen udelukkende består af tætte venner hvor jeg altid har gode oplevelser med 5 af dem og for 6 af dem er det deres første møde med emma :P
Igen, tak for svarene!

Til sidst skal det faktisk lige nævnes at jeg ikke mærker noget til hjernerystelsen længere, andet end den bule jeg har i hovedet..

Senest rettet af Alkymisten420 11 feb 2012 16:52, rettet i alt 2 gange.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis du beslutter dig for det alligevel, så sænk evt. dosen lidt og pas på dig selv.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Junior medlem

Ja selvfølgelig :) Vil det måske være bedre, hvis jeg dropper det i bomber i stedet for at sniffe?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ville ALDRIG indtage MDMA kort tid efter en hjernerystelse. Din hjerne skal have hvile, for at kunne opbygge sig selv ordentligt igen - og det er MDMA altså ikke ligefrem det bedste "værktøj" til.
Ville ikke engang anbefale dig at drikke før om en uges tid..
Kronisk hovedpine sucks!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har prøvet at søge lidt omkring noget fakta for det, men jeg kunne ikke finde noget (er dårlig til at søge :()
Dog har jeg læst, at de fleste fraråder folk med hjernerystelse til at tage narkotika eller bare drikke/ryge hash.
En hjernerystelse kan også være fucking tricky, det kan blive meget være efter et par uger, hvor det måske har gået fint nok.

Jeg ville helt klart vente, men vælger du at gøre det, så vær beredt på at du måske kan falde i søvn, og det derfor måske er smart, hvis du beder 2-3 stykker om at holde ekstra øje med dig, hvis det bliver en abefest. For falder du i søvn og fx skal kaste op, håber jeg du ligger i sideleje...

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Junior medlem

Ja, nu er der så gået 5 dage siden, og jeg kan fortælle; Ja, jeg tog det.
Jeg så desværre først de sidste svar, da det var forsent.
Og det var FUCKING dumt... Havde regnet med at tage en lille smule, men da jeg først blev blæst kunne jeg ikke stoppe med at tage det :s Det endte med at jeg havde taget det halve gram jeg købte, og 3 baner som jeg fik af venner. Derudover kom jeg også til at drikke en del.
I selve blæseren havde jeg det super fedt, bortset fra, at jeg havde svært ved at sove da jeg kom hjem. Af den grund blobbede jeg hele mandagen væk og stod først op omkring kl 16.

Sent mandag før jeg gik i seng havde jeg dog meget mærkeligt. Jeg havde en følelse af, at den venstre side i mit ansigt og lidt op over hårgrænsen sov. Altså en prikkende sovende fornemmelse. Der følelse havde jeg hele tirsdagen, og af hvad jeg har kunne læse mig frem til her på psychedelia og nettet, så skyldes det overanstrengelse af hjernen. Det er først onsdag jeg var på vej i bedring og fik det egentligt fint.
Jeg havde det også fint her i dag torsdag indtil jeg fik mig en kop kaffe. Da blev jeg helt svimmel og fik meget kvalme. Der læste jeg så efterfølgende, at man skal undgå koffein når man har hjernerystelse da det forstyrrer noget med nerverne..

Så der er ingen tvivl om, at den bytur blot har forværret min hjernerystelse, og jeg fortyder det hjernedødt meget...

Så til alle der overvejer noget ligende - LAD VÆRE OG VENT!!! I det mindste har jeg fået en ny respekt for min krop og mit helbred, så jeg er færdig med at tage emma og andre syntetiske. Jeg vil hellere holde mig svampe og andre naturprodukter en gang eller to om året.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Men det er jo ikke Emma eller "andre syntetiske" der er problemet her. Det er jo dig selv. De konklusioner du er nået til er jo netop det du er blevet advaret om i tråden her. Jeg tror heller ikke svampe er særlig godt for dig lige efter en hjernerystelse. Tænk dig nu bare om, istedet for at indirekte skyde skylden på "Emma og andre synstetiske". Næste gang du får en hjernerystelse så tager du måske svampe, og finder ud af det også var dumt... Er det så også svampenes skyld? For satan. Folk på det her board nogle gange man.. Jøsses!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
1+
ja hvordan kan det dog værre man har det lidt skidt efter en hjernerystelse, et halvt gram mdma, plus nogle bajere......
Det er underligt ikke ? .... jeg qouter lige noget IMP engang skrev for lang tid siden....

Det er en god tommelfingerregel ikke at tage mere end 1-2 doser for ikke at blive så smadret fysisk og psykisk. For det meste indtager jeg vel 200-250 mg på en aften. Jeg har dog prøvet at indtage en del mere, men man betaler så også for det dagen efter. Man skal bare lære at stoppe mens legen er god .

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Men godt, at du skriver om din fortrydelse alkymist, så andre forhåbentlig kan lære (hvis de da overhovedet gør det).

Most of the physical world is unseen.

Junior medlem

Ingen tvivl om at det var dumt, og nej, jeg skyder ikke skylden direkte på "emma og andre syntetiske".
Skrev beskeden hurtigt, da jeg ikke havde overskud til at gå i dybden med den..
Desuden var det heller ikke for at behage nogen af jer, det var blot ment som en advarsel til folk fremover!
Det jeg mener er, at jeg PERSONLIGT foretrækker naturlige psycheliske stoffer frem for syntetiske... Har intet imod at folk tager dem, jeg forstår godt hvorfor og jeg har selv masser af erfaring med det..

Og Odden - bare sæt dig ned. Jeg er udemærket godt klar over at det er min egen skyld, men som jeg også har skrevet, så kunne jeg ikke styre indtaget da jeg var blæst! det er ikke emma, men mig selv.. Men det var bare én klam oplevelse oplevelse for meget for mit vedkommende.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Ja ok, fint! Jeg sætter mig ned igen. :P
Jeg reagerede bare fordi jeg for ofte hører den slags. Folk der har taget noget på en dum måde, og så er det stoffets skyld. Eller ting i stil med: "Der er intet at hente i svampe, det er bare dumt".. Nej nej.. DU fik intet ud af svampe. Måske gjorde du det på en dum måde, måske er det bare ikke meningen du skal tage svampe for de dybe indsigter etc. Men derfor kan andre jo godt bruge dem ordentligt, og få meget ud af det. (Du er ikke lig med dig her, men du er den anonyme klovn der udtaler sig absolutistisk omkring brug af stoffer, her med svampe som eksempel... )

Men gå nu ikke ud og tag svampe, hvis du skulle være så uheldig at få hjernerystelse igen. ;)

Junior medlem

Ja, du må undskylde, hvis jeg lød lidt offensiv der, det var ikke min mening :) Jeg var meget påvirket af min hjernerystelse og havde det ret dårligt psykisk på det tidspunkt.
Det skal siges at jeg er kommet mig over det 100 %. Jeg har lært rigtig meget af det, og er efterfølgende blevet meget bedre til at lytte til min krop.
Det skal lige siges, at det IKKE er min sidste gang jeg prøver MDMA, selv om jeg stadig foretrækker psychedeliske :)

TIl alle der overvejer at gøre noget lignende: LAD VÆRE OG VENT.... Jeg forværrede min hjernerystelse kraftigt, og havde den i yderligere 7 dage. Jeg havde også en følelses af Amfetamin-hatten dagen efter jeg gjorde det. Det var en sovende fornemmelse i den venstre side af hovedet og i venstre side af ansigtet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]