Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 13:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hej gutter. Jeg blev igår presset til at tage halvdelen af en lille hvid pille (oralt), jeg fik ikke nogen rus ud af det. Jeg vidste ikke hvad det var, og dem der pressede mig ville ikke sige det. Bagefter spurgte de om jeg ville købe metadon, og viste mig en pille magen til den jeg havde spist - dvs. at jeg igår spiste en halv pille metadon :oops: . Den var meget lille og helt hvid, og på en af siderne stod der m2o (tror jeg?). :hm:

Jeg har læst lidt på nettet og jeg har fået bekræftet at metadon er erstatning for heroin - dog kan man blive endnu mere afhængig af metadon end af heroin - korrekt?

Nu er mit spørgsmål så, hvorfor jeg ikke fik nogen effekt ud af det - tog jeg for lidt? I dag har jeg lidt ondt i maven men det kan jo skyldes mange ting.
De andre (dem der pressede mig) fortalte at man skal tage det nasalt (det hedder det vist når man sniffer det). Er det en kendt metode? Læste på wikipedia.dk at metadon er et atraktivt rusmiddel på det ulovlige market - så hvorfor kan jeg ikke læse nogle trip-raports herinde om metadon?
Rusen - ved nasal intagelse - skulle minde om heroin-rusen og vare ca. 1 time.'
Jeg spurgte dem om der var nogle bivirkninger ved metadon, og de sagde bare at ens pik kunne blive mindre af det?
Har jeg noget af frygte???

-På forhånd tak :peace:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Frygt dine bekendte der presser dig til at indtage stoffer, især når de ikke fortæller dig hvad du indtager!

//blazR

Medlem

Det gør jeg også.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Jeg ved ikke så fandens meget om metadon, det eneste jeg kan sige til dig er at du skal holde dig væk fra de mennesker, om de så er dine venner må du finde dig nogle nye, det lyder jo så roddet og som om de ikke engang selv har styr på "op og ned" du lyder selv helt i tvivl om du overhoved vil købe den pille, føler du dig også presset til det ?

Medlem

Ja jeg ved det godt at jeg bør droppe dem. De er bare de eneste der gider hænge med mig (heldigvis flytter jeg om et års tid - så håber jeg på en ny vennekreds). Nej jeg vil ikke købe pillen - og det bliver jeg heldigvis ikke presset til!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det lyder som en historie man går hen og bliver trist af, håber da for dig at der er andre mennesker du kan bruge lidt tid på, for et helt år ? gider du i det heletaget selv at glo på sådan nogle personer et helt år endnu ? det er en ret advorlig sag at prøve at få et andet menneske til at indtage et narkotika mod deres vilje, det er ikke nogle kammersjukker der gør sådan kan jeg fortælle dig :D Drop dem da og find noget andet at bruge din tid på, eller nogen andre, jeg kan ikke rigtig forstå, hvis du slet ikke vil anskaffe dig pillen, eller noget i den dur, hvorfor vil du så vide så meget om indtagelsesmetoden mm ? er det bare for at høre om de gutter taler sandt ?

Medlem

Jeg interresere mig bare ret meget for rusmidler. Kan nævne et par og tyve + fortælle hvordan rusen er osv.. Det betyder jo ikke at jeg har prøvet dem allesammen. Jeg hører meget psychedelisk musik, og så kan man ikke ungå at støde på ord som DMT fx..

Dedikeret medlem

Hej med dig :D

til start vil jeg sige hold dig fra sådan mennesker !.

som nummer 2 vil jeg fortælle dig at der er tale om metadon og syntes det virker vildt du ik har oplevet nogen rus på en halv ! det lyder iøvrigt ikke som om metadon er et stof for dig.

og til sidst vil jeg ønske dig en forsat god dag og håber du kommer af med de mennesker og finder en anden omgangskreds. Man kan sagtens have en interesse for rusmidler og være ordenlige mennesker samtidig uden og side og presse hinanden til at indtage ting man ikke har lyst til. :rocking:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

som nummer 2 vil jeg fortælle dig at der er tale om metadon og syntes det virker vildt du ik har oplevet nogen rus på en halv !

Metadon findes både i 5 og 20 mg. Så hvis TS har fået fat i dem med 5 mg. er der ikke meget at mærke efter en halv.

Dedikeret medlem

som nummer 2 vil jeg fortælle dig at der er tale om metadon og syntes det virker vildt du ik har oplevet nogen rus på en halv !

Metadon findes både i 5 og 20 mg. Så hvis TS har fået fat i dem med 5 mg. er der ikke meget at mærke efter en halv.

de metadon tabletter som der er tale om her med skriften m20 indeholder 20mg metadon.

Admin
Brugeravatar

Jeg er enig med de andre. Hold dig fra de mennesker! De kan ende med at koste dig livet, hvis de presser dig til at tage stærke opiater. Lyder rimelig langt ude. I det hele taget er det også en dårlig idé, at tage ting som man ikke ved hvad er.

Be safe.

-Jimmy Carter

Medlem

Altså det var slet ikke så vildt. De pressede den ikke ind i munden på mig. De ville bare ikke acceptere et nej - og så sagde de: "er du ikke min ven?", (hvorefter jeg svarede jo)
"hvorfor stoler du så ikke på mig?" - så tør man sgu ikke sige nej.

Jeg tør ikke sige om det var 20 eller 5 mg's piller.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

........... og du kan slet ikke selv høre det ? ? ?
ikke at vil acceptere et nej, er jo nærmest det samme som at presse lortet ind i munden på dig, vågn nu lige lidt op engang

Medlem

Jo jeg kan godt høre det.

Dedikeret medlem

det er 20mg's

Medlem

Nå men fik ikke nogen effekt...

Medlem

Vil først og fremmest sige at det er nogle rigtige lorte 'venner' du har fundet dig der, men kan godt følge dig i din situation, når du siger der ikke er andre der gider dig - ingen ønsker at være alene. Det ændrer selvfølgelig ikke på det faktum at det er en dårligt vennekreds, så måske skulle du prøve at finde en ny? Dyrk noget holdsport, så der er i hvert fald rige muligheder for at møde nye mennesker.

Hvad angår metadonen så burde 10 mg give rigelig effekt, hvis du ikke er kendt med opioider, bare spild af gode slimhinder at tage det nasalt. Desuden har metadon en meget lang halveringstid, så at fortælle dig at effekten varer en time er det rene bullshit, man vil normalt være påvirket i godt og vel 18-24 timer, dog noget kortere hvis det indtages nasalt ja, men kun 1 time? no way..

- Opiaden

Medlem

Jeg tog der oralt.
Tak for svarene :)

Junior medlem

bare for at få det på det rene, kan det betale sig at sniffe metadon eller er det nogen man skal holde sig til at sluge?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Metadon bør man tage oralt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]