Jeg har engang læst en tråd på bluelight hvor Zolpidems søvnfremmende og psychedeliske virkning blev diskuteret. Først var jeg meget skeptisk og tænkte at en psychedelisk virkning af et sådan stof lød som en røver. Men efter at have læst noget mere om det (samt gjort egne erfaringer) så er jeg kommet frem til at Zolpidem påvirker folk meget forskelligt! Det gør alle drugs selvføleligt til en hvis grad, men det er meget udtalt for netop Zolpidem.
Jeg har f.eks. læst om personer der, uden tolerance, kunne indtage en hel del tabletter uden nogen virkning overhovedet. Så er der nogen der får synsforstyrrelser af dem (oftest i højere dosis end anbefalet fra producenten) og så er der selvføleligt også dem som det bare er et genialt indsovnings middel for, mig selv inklusiv.
Jeg tager 5-10 mg når jeg føler for det og har ved 10 mg oplevet lettere synsforstyrrelser, der som du selv er inde på, minder en helt del om en lav dosis svampe, dog uden den englelige psychedeliske effekt i hovedet som netop er det der gør svampe så fantastisk.
Men for at koge det hele ned til et simpelt svar på dit spørgsmål så ja, det er "normalt". Det er i hvert fald sket for mange andre end dig, lad mig sige det sådan, så har jeg ikke talt over mig

Mvh Farmand