Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 00:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

Jeg har to gange fået kava gennem tolden selvom de tjekkede pakken. De tog mit kratom men lod kavaen være. Er forbuddet indtrådt inden for de seneste måneder?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I helvede.
Ja? vil også gerne vide om det er ulovligt?

Junior medlem

Hey alle!
Jeg har bare nogle spørgsmål til Kava Kava.
Hvad er den bedste måde at tage det på? Jeg er ret forvirret.

Jeg overvejer at bestille det hjem fra Hawaii, men jeg vil ikke have at min familie skal vide det. Derfor hvis jeg bliver taget af Told, er det jo en ret træls situation og er pakken diskret med indhold?

Junior medlem

Geografisk sted: Slagelse
Hej Hemmelighed, og andre ;).

Jeg betstilte en pakke med wild dagga, dream herb og Kava fra den samme side(i usa, kava'en skulle komme fra hawii). De sagde at pakken ville være en diskret brun alm. pakke. Og medhensyn til din kredit konto oversigt, skrev de til mig at der ville stå spiritual sencts i stedet for hjemmesidens navn, da denne var en "fader" virksomhed. Jeg har selv bestilt hjem til, selvom jeg helst heller ikke vil have min familie til at vide det. Jeg tror heller ikke de finder ud af det, som sagt ville pakken være en alm brunpakke :). Men vender tilbage når jeg har fået pakken og prøvet det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hej folkens, jeg er lige begyndt at interessere mig for kava så har selvfølgelig også overvejet lovligheden af det.

Hvis man søger her på psychedelia fremgår det af flere tråde at planten er ulovlig i Danmark. Der er ligeledes flere avisartikler o.l. fra omkring 2001 hvor det blev forbudt at sælge som kosttilskud pga. nogen dødsfald i Tyskland, men når man kigger på bekendtgørelsen om ulovlige stoffer (https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... ?id=137169) fremgår kava ikke. Ligeledes er der flere der har skrevet herinde at de har fået åbnet pakker men ikke konfiskeret kava.

Ifølge denne artikel har det være forbudt af EU siden 2002, men forbuddet blev ophævet i 2008:
http://www.fijitimes.com/story.aspx?id=106071

Konklusionen må være at kava ikke er, og aldrig har været, ulovligt i DK. Det har derimod være ulovligt at sælge som kosttilskud og desuden har der været et EU forbud mod import, men det er nu ophævet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Yep, det må ikke sælges i Danmark, men man må gerne importere det til eget forbrug. Kava er nam nam.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

SunshineJunkie > Kan du anbefale en måde at indtage root powder på? Har lavet et ekstrakt med lunkent vand i en blender nu, det virkede OK men er bange for at jeg spilder kava på det. Skulle du også tage kava et par gange før du fik fuld effekt?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jim Fear, det jeg plejede at gøre når jeg lavede vandigt ekstrakt var følgende:

1. Fyld 1½ liters sodavands flaske med 1 liter vand.
2. Tilsæt dernæst en passende mængde Kava Kava (Waka grade).
3. (Valgfrit, men det skulle hjælpe med ekstrationen) Tilsæt en spiseskefuld lecithin (kan købes i matas).
4. Ryst flasken i et kvarter til en halv time (hyggeligt at gøre med gode venner).
5. Filtrer igennem linned og drik.

En ekstra boost til effekten er at proppe kava kava pulver op under læben som snus.

Junior medlem
Brugeravatar

Kava vejledning:

1: Udblød kava i lunkent vand i 30 min. Ca. 3 toppede spiseskefulde til et stort glas. Hæld i blender og blend på højeste i 10 min (eller til blenderen brænder sammen). Hæld i gennem strainerbag eller ren tætvævet sok. Ælt derefter pulpen i sokken, mens du holder den neddykket i væsken i nogle min, indtil der kommer lidt skum på overfladen.
2: Køl ned og smagssæt. Vil dog sige at intet rigtig forbedrer smagen af kava.
3: Vær forberedt på at kava har omvendt tolerans. Dvs. første du drikker det vil virkningerne være svagere end næste dag. Tredje dag er optimal.
4: Be safe: kør ikke bil eller andre motorkøretøjer på kava

Bula!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kava vejledning:

1: Udblød kava i lunkent vand i 30 min. Ca. 3 toppede spiseskefulde til et stort glas. Hæld i blender og blend på højeste i 10 min (eller til blenderen brænder sammen). Hæld i gennem strainerbag eller ren tætvævet sok. Ælt derefter pulpen i sokken, mens du holder den neddykket i væsken i nogle min, indtil der kommer lidt skum på overfladen.
2: Køl ned og smagssæt. Vil dog sige at intet rigtig forbedrer smagen af kava.
3: Vær forberedt på at kava har omvendt tolerans. Dvs. første du drikker det vil virkningerne være svagere end næste dag. Tredje dag er optimal.
4: Be safe: kør ikke bil eller andre motorkøretøjer på kava

Bula!

Mange tak, det er faktisk næsten præcist denne metode jeg har brugt i mine seneste eksperimenter, og med succes. Jeg har dog brugt kogt vand i første trin, jeg forestiller mig at det øger opløseligheden af de upolære lactoner. Jeg er ret imponeret over kava indtil videre, effekten er ret god når man først lige er vænnet til den og har fundet sin dosis osv. Jeg har haft Isa kava indtil videre, men skal snart have købt noget nyt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg havde gang i det for nogle år siden men brød mig ikke rigtig om effekten, bare lidt fuldemandssymptomer - ikke at vi ikke bryder os om dem da! Men synes det var lidt kedeligt. Og dyrt. Måske du byder på en kop Kava (eller bare en Java) Jim Fear?

Junior medlem
Brugeravatar

Kære SøvnigtSind,

Vi har alle vore præferencer, men syntes dog at du skulle give kava en chance til. Nøglen til en succesfuld kavaoplevelse ligger i omhyggelig forberedelse og den rigtige kava. Kava har mange kavalactoner (de aktive ingredienser). Hver kava har sin egen fordeling af disse kavalactoner, som har hver sin karakteristik. Eks. har Jim Fears Isa kava højt indhold af dobbeltbundne kavalactoner og DHM der kan give en meget fysisk oplevelse af stor afslapning. Andre typer kava er euforiske i sin kavalactonprofil

Junior medlem
Brugeravatar

Kære Jim Fear.

PS. glemte lige at sige at der er alm. (uvidenskabelig) enighed om at visse lactoner nedbrydes over 60 C.

PPS. Du må meget gerne kontakte mig gennem messageboardet.

Mvh.

Den bundløse servering

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Prøv ved lejlighed mit tip mht. kava pulver brugt som snus. Jeg vil gerne høre om der er andre end mig der oplever at kavalaktonerne optages ganske effektivt igennem mundens slimhinder.

Junior medlem
Brugeravatar

Hej Has Oak,

Ja de optages meget villigt i gennem slimhinderne. Plejer at holde de første mundfulde af min kava i munden et stykke tid, for hurtigere onset. Kavaekstrakter placeres ofte sublingualt for hurtig absorbtion.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:
PS. glemte lige at sige at der er alm. (uvidenskabelig) enighed om at visse lactoner nedbrydes over 60 C.

Jeg har godt læst det, men jeg må indrømme at jeg ikke rigtig tror på det. Lactoner er ikke så ustabile og slet ikke når de er 6-ringe som i kavalactonerne, der skal som regel noget stærk base til at åbne sådan en. Men jeg tror jeg prøver lunkent vand næste gang og ser om der er forskel :)

Junior medlem
Brugeravatar

Hej Alle,

Joy, oh joy. Trippel kavaleverance i dag: Chief's Jungle, PNG Isa og Kwik Kava. Foreløbigt har jeg kun prøvet Isa'en. Den er ganske subtil, på samme måde som en mukkert i panden er det. Langsomt onset, men derefter potent. Rapport om Chief's følger. Kava Kwik er hands down den bedste instant kava. Mere potent end Shaman og Fire Island.

Junior medlem
Brugeravatar

PS. Er de ikke 4 ringede??

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nope, altså det jeg mener er at der er 6 "led" i ringen der indeholder lactonen - den er 6-kantet, det er den mest stabile form for ring der kan dannes i et molekyle. Noget tyder dog på at du har ret, jeg har forsøgt mig med din metode (~60 grader varmt vand) og det virker umiddelbart bedre. Kan dog også bare være den omvendte tolerance der sparker ind, jeg er i hvert fald godt knast ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Kavalactone

Junior medlem
Brugeravatar

Nå jeg troede bare at det var en 4 ring med tilhørende større ustabilitet. Jeg kan nu rapportere at Chief's er den stærkeste kave jeg nogensinde har prøvet. It'll krunk the sweet be'geezus out of you. Meget træet i smaget. Ekstremt hurtigt onset. Kære Jim, prøv at følge min opskrift slavisk, evt.med lecithin hvis du ikke bryder dig om bundfald. Jeg tror du bliver glad ved det (udtales med fynsk accent). Pt. så krunk som jeg nogensinde har været. Jeg er så meget på island time. Nårh ja, arbejde - vi får se. Ps. Har hørt rygter om at botanisk have københavn har en ordentlig Piper Methysticum. Ville være et godt mødested/udgangspunkt for en lille uformel nakamal i Kbh - any takers?? Vi kunne hver i sær lave et bryg og prøvesmage.

Den særdeles bundløse servering aka. frækfad

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]