Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 18:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Farum !
Jeg leder efter nogen smertestillende urter eller sådan noget som virker smertestillende men ikke gør dig ristet [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Jeg lider af meget hovedpine og jeg nærmer mig et rent overforbrug af panodiler så jeg vil meget gerne høre fra jer hvis i kender nogen som er til at få fat i i dk.

På forhånd tak

Hankien

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Gå til lægen...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Panodiler er meget usunde, skulle jeg lige hilse og sige... du kunne skifte til Kodimagnyl eller Ipren, som er lidt mildere ved kroppen.

Anyways, det er jo urter du spørger om. Barken fra birketræet indeholder salicylsyre, som virker smertestillende, og som man bruger til at lave aspirin af (acetylsalicylsyre). Det kan man lave te af, hvilket blev meget brugt før i tiden.

Men som n|dk siger, så smut til lægen hvis det fortsætter.

Insane psychedelia user!

Ibuprofen, kodimagnyl, Pinex, det er meget bedre end panodil !!!

Og gå så til lægen, it's an order.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja panodil er totalt skod... ipren er klart min yndlings, den giver den mest behagelige følelse i kroppen og den er god mod tømmermænd. Den føles mild og let, modsat panodil som er lidt mere tung og stener...

Ellers er kodimagnyler gode, især hvis de er uden MgO og ASC [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

Insane psychedelia user!

MgO ? Det er sgu da afføringsmiddel [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Farum !
Tak for alle forslagene [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Jeg har faktisk været til læge med det men han sagde det bare var spændingshovedpine og at jeg bare skulle æde noget smertestillende så jeg prøver bare at finde den form for smertestillende der er mest sund for kroppen [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Jeg har fundet information på erowid om en plante der hedder Calamus(?) Hvad hedder den på dansk ?

Insane psychedelia user!

Calamus/kalamus [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

jeg har også set den listet som "kalmus"...

Medlem

Geografisk sted: my secret garden
jeps, Kalmus er det danske navn.
Acorus calamus på latin. Indianerne brugte roden som smertestillende middel. Men vær forsigtig, visse varieteter af Kalmus indeholder beta-asarone, som er et kræftfremkaldende stof.

Kodimagnyl er nok sikrere [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

LOL! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Junior medlem

@Jensus: Pinex indeholder nøjagtigt det samme virksomme stof som Panodil - de er bare billigere.

@Hankien: Gør som de andre siger og gå til lægen hvis hovedpinen fortsætter. Det er altid bedre at finde årsagen til symptomerne fremfor at bekæmpe dem med kunstig eller "naturlig" medicin.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jensus> Kodimagnyler indeholder 150 mg magnesiumoxid... det jeg mente med "uden MgO og ASC" var ren kodein, som er en dejlig smertestiller [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Junior medlem

Overdrevet brug af paracetamol(panodil, pinex og pamol) kan godt give hovedpine, prøv at droppe pillerne for en tid.

det gør jo alligevel nas [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er enig med de andre.Drop de Panodiler det er noget lort.Paracetamol smadrer din lever.Iøvrigt er min erfaring,at Kodymagnyl er LANGT mere virksomme overfor hovedpine og tandsmerter F.eks.

Der er mg i Kodys fordi nogen får hård mave af Codeinen. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af TCH:
@Hankien: Gør som de andre siger og gå til lægen hvis hovedpinen fortsætter. Det er altid bedre at finde årsagen til symptomerne fremfor at bekæmpe dem med kunstig eller "naturlig" medicin.<HR></BLOCKQUOTE>

Nu er det ikke altid at lægen kan gøre så meget ved hovedpinen, og i så fald, vælger mange læger blot at ordinere noget stærkere smertestillende.

Medlem

Geografisk sted: Syd for universet
og hvis det er spændingshovedpine som lægen siger det er så få gjort noget ved det.
find først ud af hvorfor du spænder.
sidder du meget ved en computer (+4 timer dagligt) kan det være det. kan osse være du skal have briller selvom du mener dit syn er ok.
jeg fik briller og det hjalp en hel del.
nu sidder jeg ikke og kniber øjnene sammen når jeg ser tv og sådan og har heller ikke hovedpine mere...
i hvert fald ikke pga det [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Som alle de endre siger, vil jeg også holde fra piller med paracetamol i - jeg bruger selv kodimagnyler, og de er gode.

@Fenriz - det er ikke i birketræ, at der er salicylsyre, men i piletræer.
salicylsyre virker tilstoppende, på fordøjelsessystemet, og det er derfor man konverterer det til acetylsalicylsyre, som er en anelse mindre tilstoppende - og sammen med kodeinen, som i høj grad også er tilstoppende, er det grunden til at der er 150 mg MgO i kodimagnyler.

selvom mange anbefaler kodimagnyler, skal du nok være forsigtig, hvis du har et højt forbrug, både pga. at kodeinen vil virke vanedannende, og fordi acetylsalicylsyre kan forsage mavesår, ved overdrevent brug.

Medlem

Er enig med T^T i at du bør droppe pillerne helt. En bekendt af mig, havde akkurat samme problem. Hovedpine, forsaget af spændinger i hovedet, nakken, etc.

Hun er så heldig at have en læge, der ikke har den generelle holdning, at man bare skal spise noget smertestillende.

Hun sendte min bekendte til en akkupunktør, hvilket løsnede meget op, og hjalp mod hendes meget slemme hovedpine.

Jeg går meget ind for og tror på alternativ behandling, da jeg selv har set en masse beviser på det, det med at man skal spise piller, lægger kun et slør på problemet, det idéelle må da være at få løst problemet.

Right?

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
t3ch > Læger skal da netop give en stærke smertestillende midler, det er derfor vi betaler skat til dem...

-Psyko

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]