Frihedens stemme skrev:
Det bliver nok noget LST værk jeg skal prøve mig frem med - har også overvejet SCROG, men hænger af en eller anden grund mere fast på LST. Det ender nok med at jeg sætter 9 planter derind så. Må alt andet lige, hæve det samlede udbytte.
Umiddelbart vil mere træning af planten resultere i et behov for færre planter, da du gennem træning øger arealet/rumfanget af én plante. Du vil også skulle holde dem vegetative længere for at få nok vækst at træne. Men fra et rent botanisk synspunkt vil det efter min mening også være sjovere at have nogle planter at arbejde lidt med, end bare at vande dem i ny og næ og se dem gro.

Mht udbytte skulle dit mål i alle tilfælde gerne være at dække hele arealet med blomster, så om de kommer fra 9 mindre planter eller én stor busk ændre nok ikke alverden - udover den tid det tager at komme gennem den vegetative fase. Men det er muligt at når hver gram tæller, der er et lidt højere udbytte ved flere mindre end få store. Jeg kan kun tale ud fra teori!

Frihedens stemme skrev:
[quote="[url=http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?p=544363#p544363]Jamen, det kan godt være jeg burde droppe ideen med indsugningsblæserne, kan jeg læse. Men en eller anden form for luftcirkulation skal der i hvert fald være inde i skabet, og tror jeg får svært ved at have plads til en oscillerende blæser derinde, men jeg må finde på noget - projektet er stadig kun på tegnebrættet.
Luft cirkulation skal der nok komme fra udsugningen. For at styrke dem kunne du også beholde de 3 blæsere, men sætte dem på et interval med en timer, fx 5min tændt/15min slukket - nok mindre til at starte med. Alternativt kan du også bare ruske stamme lidt dagligt - det har en fin effekt, men er måske ikke så holdbart på sigt når først den blomstre.
Bare husk at den totale volumen af luft udsugningen kan fjerne, skal være større den den volumen de små blæsere flytter ind - ellers bliver der blæst luft ud, udenom kulfilteret. Og hvis du vælger at kører med de små blæsere på interval, skal der nok også være noget passiv indsugning til når de ikke kører.