Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 01:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

jeg mener selv at pot er pot og skunk er skunk. og det ikke kan være det samme da pot har været til i tusinde af år.!!! og skunk er kommet inden for de sidste 25 år da mennesker har taget almindelige pot frø med ind i et lab og forbedret dem men diverse hormonpræperrater til stiklinger. så alle planter bliver identiske og kemikalier til gødning osv ... ryger selv kun skunk og hash da pot er for svagt til mig men jeg synes ´forskellen er så stor at man umuligt kan sige det er det samme

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Men skunk som du selv siger, er fremstillet i labs, af diverse pot strains der er krydset os.v for at fremavle bedre gener, (det er hvad jeg har hørt, ret mig hvis jeg tager fejl) så skunk er jo netop pot, krydset, med forbedret gener, eller forstærket gener på den ene eller anden måde... jeg kan ikke sige det her på nogen flot måde lige nu da jeg er en smugle påvirket.. der kommer nok en klogere en om lidt og fortæller det ;)

Men en ting er helt sikkert... hvis du synes pot er for svagt til dig, ryger du for ofte cannabis, eller også har du fået fat i noget dårligt hø ;)

Insane psychedelia user!

Og skunk er genmodificeret, right MFSSupporter? Det er jo det som Clonex bruges til.. :roll:

Medlem

Men skunk som du selv siger, er fremstillet i labs, af diverse pot strains der er krydset os.v for at fremavle bedre gener, (det er hvad jeg har hørt, ret mig hvis jeg tager fejl) så skunk er jo netop pot, krydset, med forbedret gener, eller forstærket gener på den ene eller anden måde... jeg kan ikke sige det her på nogen flot måde lige nu da jeg er en smugle påvirket.. der kommer nok en klogere en om lidt og fortæller det ;)

Men en ting er helt sikkert... hvis du synes pot er for svagt til dig, ryger du for ofte cannabis, eller også har du fået fat i noget dårligt hø ;)

ja ok men det er så nok på grund af jeg ryger hash hverdag så når jeg ryger almindeligt pot virker det simpelthen ikke og sys også det smager af plantematerriale hvorimod skunk sys jeg smager meget bedre og har ikke den plante smag

Insane psychedelia user!

Smagen af plantemateriale har intet med om det er pot eller skunk at gøre. Det har noget med tørring og curring at gøre.

Medlem

Smagen af plantemateriale har intet med om det er pot eller skunk at gøre. Det har noget med tørring og curring at gøre.

det ved jeg men det har så sandelig også noget og gøre med hvor meget thc der er på for er der ikke nok krystaller på så smager det ikke så kraftigt men mere af planten

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Jeg har altså før fået pot der har virket ligeså kraftigt som skunk, og pot glinsende af "krystaller"/ tricomes.... du har nok bare fået fat i noget lortehø...hjemmedyrk er altså at fortrække.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Skunk er en forædling af pot, ligesom en kylling nu til dags, er en forædling af en eller anden oldtidskylling og ligesom havre er en forædling af oldtidshavre.

Essentielt er det det samme, den ene variant er bare forædlet i modsætning til den anden.

Medlem

Jeg har altså før fået pot der har virket ligeså kraftigt som skunk, og pot glinsende af "krystaller"/ tricomes.... du har nok bare fået fat i noget lortehø...hjemmedyrk er altså at fortrække.

har også den erfarring da mit eget dog er lidt bedre en det andre har men vil stadig hellere have skunk og hash så har altid solgt det pot jeg har dyrket og købt hash

Dedikeret medlem

Det er jo din egen skyld du ikke får dyrket noget grønt/skunk/pot (kald det hvad du vil) som er godt nok til dig eget behov ;)

Så må du jo bare sætte dig ordenligt ind i tingene og få dyrket noget ordenligt græs ;)

Held og lykke med det :D

Medlem

Det er jo din egen skyld du ikke får dyrket noget grønt/skunk/pot (kald det hvad du vil) som er godt nok til dig eget behov ;)

Så må du jo bare sætte dig ordenligt ind i tingene og få dyrket noget ordenligt græs ;)

Held og lykke med det :D

har dyrket masser både pot og skunk men sys kun skunken bliver kraftig nok potten bliver altid solgt og dem der kan lide pot siger det er godt men jeg ryger kun pot af nød ellers er det skunk og hash

Dedikeret medlem

Hvorfor er det så du ik dyrker noget skunk istedet for pot hvis du kan forsyne dig selv så ?

Junior medlem
Brugeravatar

Skunk er blot et buzz-ord som pushere bruger for at sælge mere.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På bunden af havet
den eneste forskel på pot og skunk er indholdet cannabinoider. årsagen til at du kalder det skunk er at der normalt er krydset med skunk no.1. som er en plante der har meget kompakte buds/blomster.

desuden er det jo klart at planterne bliver de samme hvis man tager en stikling fra en plante vil jo opføre sig identisk som den donor plante. der er derfor man kalder dem kloner.

hvis jeg husker rigtigt er skunk er lavet ved at vælge de bedste pheno typer af sorten og parre dem og på den måde hele tiden tager de bedste phenotyper indtil du har den ønskede plante.

ergo er pot og skunk i bund og grund den samme plante, cannabis.

Medlem
Brugeravatar

Hvis det skal være helt rigtigt er skunk en strain ligesom andre strains som fx Lemon Haze, White widow osv osv..

Insane psychedelia user!

Skunk er en forædling af pot, ligesom en kylling nu til dags, er en forædling af en eller anden oldtidskylling og ligesom havre er en forædling af oldtidshavre.

Essentielt er det det samme, den ene variant er bare forædlet i modsætning til den anden.

AMEN!

Hold nu kæft med kemikaler og laboratorier. Læs lige op og knyt sylten. Der findes stærke pot-planter og svage skunk-planter og gode og dårlige forhold. Derfor kan en god pot-variant under optimale forhold føre til et produkt som er en dårlig skunk under ringe forhold overlegen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
pot og skunk er det samme!!
Grunden til at det bliver kaldt skunk er fordi at de lugter meget kraftigere.
Og da der kun er 3 typer Cannabis kan det kun være det samme!
Cannabis Sativa
Cannabis Indica
Cannabis Rudalis

der er bare noget genetisk det har fået noget pot til at lugte meget kraftigere, og derfor bliver det kaldt skunk (stammer fra det engelske ord for stinkdyr)

Citat:
Skunk er slangordet for de plantesorter af cannabis, hvor man har udvalgt de bedste hanner og hunner af forskellige sorter og krydset dem med hinanden, og derefter har stabiliseret den nye plante, så den nye plantesort er dels højpotent og dels genetisk stabil. Skunk er altså udviklet til at have et meget højt indhold af THC.
Slangordet skunk hænger sammen med at planterne dufter kraftigt.

http://da.wikipedia.org/wiki/Cannabis_(rusmiddel)
Altså hvor svært kan det være at søge på google?

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Medlem
Brugeravatar

Citat:
pot og skunk er det samme!!
Grunden til at det bliver kaldt skunk er fordi at de lugter meget kraftigere.
Og da der kun er 3 typer Cannabis kan det kun være det samme!
Cannabis Sativa
Cannabis Indica
Cannabis Rudalis

der er bare noget genetisk det har fået noget pot til at lugte meget kraftigere, og derfor bliver det kaldt skunk (stammer fra det engelske ord for stinkdyr)

Skunk er slangordet for de plantesorter af cannabis, hvor man har udvalgt de bedste hanner og hunner af forskellige sorter og krydset dem med hinanden, og derefter har stabiliseret den nye plante, så den nye plantesort er dels højpotent og dels genetisk stabil. Skunk er altså udviklet til at have et meget højt indhold af THC.
Slangordet skunk hænger sammen med at planterne dufter kraftigt.

http://da.wikipedia.org/wiki/Cannabis_(rusmiddel)
Altså hvor svært kan det være at søge på google?

Det er helt forkert, der er så ufattelig mange der tror at "skunk" er en "type" cannabis eller hvad man kan sige.. Faktum er bare at det er forkert, og at skunk faktisk er en sort som fx andre sorter af cannabis.. At ordet skunk bliver brugt som slang, til alt der har lidt krystaller og lugter fint er ikke ens betydende med at det er skunk.. Det kan ligeså godt være en Lemon haze eller en anden sort, som det kan være Skunk.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
It just goes on and on. Den anden tråd blev låst. Var det ikke nok?

Dansk sprognævn definerer iøvrigt pot som:

Citat:
1. pot sb., -ten, -ter; en pot mælk; en pot kegler; en pot billard; være pot og pande.

2. pot sb., en el. et (euforiserende stof).

Og skunk som:

Citat:
1. skunk sb., -en, -er (rum).

2. skunk sb., -en, -e (dyr).

Ellers synes jeg Bismann sagde det meget godt:

Citat:
Skunk er pot, men pot er ikke nødvendigvis skunk, ligesom et kvadrat er en firkant, men en firkant ikke nødvendigvis er et kvadrat.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem

Geografisk sted: Nord for syd, venstre fra højer
:lol: Smukt sagt af Bismann

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]