Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 00:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hej allesammen.

jeg har tænkt på at begynde lidt dyrkning af noget skunk.
jeg har læst internettet tyndt for oplysninger om hvad jeg skal bruge af forskellige ting.
jeg har læst at til skunk er det en god ide at lave en 50% muldjord 25% sand 25% småsten for at få det bedste resultat.
hvilken frø anbefaler i mig at købe? (skunk)
hvilken lampe er en god ide??
jeg håber at i kan hjælpe mig igang!

på forhånd tak.

Senest rettet af Optimus Crime 16 jan 2012 20:02, rettet i alt 1 gang.
Forhandler link fjernet, læs reglerne.

Moderator
Brugeravatar

Jeg har gode erfaringer med en jordblanding med 70% pottemuld, 30% perlite. Hvis ikke du kan finde perlite så kan lecanødder også fint bruges i stedet. Jeg er ikke så meget til sand, da det har en tendens til at pakke som rødderne, og småsten kan jeg ikke helt se fidusen i. Du skal desuden ikke bruge varmelamper, det er en ret udbredt misforståelse, du kan bruge sparepærer (CFL), lysstofrør, eller som mange vælger at gøre HPS. Desuden kan man bruge LED, men det koster en del penge i indkøb, og skal helst samles selv hvis man skal have et kvalitets LED setup. Vil anbefale dig CFL eller HPS teknologien.

CF-guiden er en god begynder guide, der beskriver det meste du har brug for at vide til en start http://botnisse.org/cf/

Senest rettet af Bismann 16 jan 2012 14:44, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Fjern det link. Det er ikke tilladt at linke til (u)lovlige produkter på psychedelia.. Og du skal ikke bruge en varmelampe, men derimod en CFL eller HPS lampe alt efter, hvor langt dit budget rækker.. I din jordblanding burde du skifte sten ud med leca og frø kan vi heller ikke hjælpe dig med. De fåes i forskellige prisklasser alt afhængigt at kvaliteten af frøet. Frø som Skunk #1 eller Nothern Light kombineret med en 400 W HPS lampe på 1 m^2, så burde du ikke gå helt galt i byen..

Husk kulfilter!

Cannabis entusiast

Junior medlem

husk også at sørg for ordenlig udluftning

se denne video http://www.youtube.com/watch?v=kO6GhtrgxJ8 Jorge Cervantes' Ultimate Grow (1 ud af 3)

Junior medlem

tak for svarene! :D
jeres svar hjalp mig rigtig meget men jeg har lige et sidste spørgsmål:
hvad er et kulfilter? :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På bunden af havet
et kulfilter er et udluftning system som tager luften i gro rummet og suger en ud af rummet og samtidig "renser" luften for lugten af din planter. det kan være en fordel hvis man f.eks. bor i lejlighed og ikke ønsker at hele opgangen skal lugte af skunk

Junior medlem

mange tak for hjælpen! :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]