Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 23:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa Psychedelia.

Dette er mit første indlæg, men har over det seneste år været en aktiv læser, men denne gang fandt jeg desværre ikke hvad jeg søgte i forummet, så måtte man jo selv til at lave et emne :D

Nå men som titlen siger, hvad har i af idéer til hjemmelavet bong´er, erfaringer eller andet? Spørger fordi jeg en dag prøvede at lave en og syntedes fakiskt det var lidt sjovt at lave og mangler noget at tage mig til. Har i lang tid røget på en glas bong, så lad være med at skrive "køb dog en ordenlig bong" for sådan en har jeg.

Det jeg har prøvet indtil videre med succes er:
Sørg for at bongen abselut ikke suger "falsk" luft ind, altså luk den altid alle steder med lim pistol eller lignende (har fået min til at smage næsten som en købt acryl bong ved at lukke den ordenligt af).
Har forsøgt med at lave et iskammer til isterninger i sådan en, og det smager også en del bedre.
Bruger selv merskums hoved lige nu, men vil gerne lave et selv der holder så jeg ikke ska skære gulleroder vær dag, har tænkt på at skære et i træ og lakere det, nogen ved om det er en god/dårlig idé?

Håber der er nogle derude med sjove/skøre/gode idéer, jeg har redskaber til at skære i jern/glas/træ/penge (Hvis nu noget skal købes) osv så bare kom med andre idéer end en plastik flaske, eller det må meget gerne være en plastik flaske men hva så mere?

Undskylder for stavefejl, og skriv hvis noget af det jeg har skrevet forvire.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Albuquerque, New Mexico
>Bruger selv merskums hoved lige nu, men vil gerne lave et selv der holder så jeg ikke ska skære gulleroder vær dag, har tænkt på at skære et i træ og lakere det, nogen ved om det er en god/dårlig idé?

Tror ikke det er en god idé at ryge på lakeret træ, pga. kemikalier i lakken. Går ud fra man kan finde en hård træart som er god at ryge på uden at lakere det.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jeg er en sommerfugl.
En af de bedre bonger jeg har røget på igennem tiderne, har været en to-kammersflaskebong.

Det fungere ligesom en normal flaskebong, men man køre lige røgen igennem en ekstra flaske. (du kan sagtens lave 3-4-5 osv. kamre men det er måske overkill)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Well, der er faktisk mange tråde under Cannabis Generelt omkring at lave bong'er selv samt en masse idéer til hoveder. Mht at lave eget hovede af træ, så er eg og teak træ rigtig godt. Syntes ikke du skal lakerer dem, selvom man kan få lak der kan tåle det. Det eneste alternativ skulle dog være at lave hovedet som man laver normale pibehoveder (har desværre ingen guides til det).

Held og lykke med det :)

Mvh

Junior medlem

Ja jeg har set en del tråde om hjemmelavet bong, men alle sammen går bare ud på grønsagshoveder og "normale" stik en slange i, gør det hurtigt forslag. Går med en masse idéer i hovedet til sjove/syge bonger men ville bare gerne høre andres idéer til en fed bong man kunne lave selv.

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har gode erfaringer med at fryse en melon i fryseren natten over og dagen efter stikke en slange i og skære et hul til at suge i (evt. sliphul.). Og så selvfølgelig hælde vand i. Melon "kødet" bliver frosset til is og røgen glider let ned og får en rund og naturlig smag. Jeg syntes personligt at skunk er rigtig velegnet til brug af denne bong.

Medlem

det grå pvc rør med tilpassende propper man kan købe. er det bedste udover glas. så propper man bare en slange i. noget vand og et merskums hovede på .og lige noget god kuffert marok i hovedet så kører det

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]