Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 13:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Albuquerque, New Mexico
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/11/27/074056.htm

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: den sorte muld
fis i en fucking hornlygte.

jeg er så træt af alt det der pis med at medicinere mod alt, lær at opføre jer ordentligt eller tag konsekvenserne siger jeg bare.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

the Green 9 skrev:
lær at opføre jer ordentligt eller tag konsekvenserne siger jeg bare.

Gælder det samme for skizofrene, folk med borderline / depression / angst etc. ?

at man bare skal "lære at opføre sig ordentligt" eller "tage sig sammen" ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

nej det gør det ikke, står der da noget om det i artiklen som tråden handler om????

ADHD er ikke det samme som at være adfærdsvanskelig, og det er heller ikke en betegnelse for dårlig opdragelse.

men ok, du er måske typen som mener at man skal medicinere sig ud af alt istedet for at tage hånd om problemet??

edit : her er et lille program om emnet : http://www.dr.dk/P1/densocialeudfordrin ... 123854.htm

Medlem
Brugeravatar

uden at vide hvad han mente, så tror jeg godt at jeg kan sige at det ikke var det han mente? og jeg synes lidt at du ligger op til en åndssvag diskussion som vi så tit ser det her på bordet efter hånden :/
Men du må da give os ret i at vi lever i et samfund, hvor der bliver udskrævet medicin til højre og til venstre frem for at lære folke hvordan de skal befærde sig, løse deres problemer og udnytte de positive side af deres "sygdom" i stedet? eller er jeg rent faktisk galt på den?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

hvis det er mig som du hentyder til, så vil jeg da gerne vide hvorfor at en diskussion om ADHD medicinering vs. behandling er åndssvag?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
ADHD er ret almindeligt. Det er jo ingen sjælden sygdom. Det er bare en personlighedstype, der er kommet i fokus, da det moderne samfund passer folk med ADHD rigtig dårligt.

Medlem
Brugeravatar

Nej green 9 ikke dig, men nu diskutere vi lige pludseligt ikke ADHD mere, og det er åndssvagt. Men jeg er ret sikker på at det ikke altid er nogen negativ ting at have ADHD og hvis man kan klare sig uden medicin så synes jeg at der er ærgerligt at ligge låg på nogle at de evner som folk med ADHD nogle gange har. Og jeg forstår heller ikke hvorfor der ikke er plads til folk med ADHD, de skal bare lave ting som folk med ADHD er specielt gode til.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Synes du har fat i noget Herminator, problemet er bare, at det er vores samfund slet ikke gearet til... For det første er der langt fra nok viden om, hvad folk med ADHD er specielt gode til. Viser det sig så, at være noget som ikke er af værdi for samfundet - hvor står vi så?

80.000 lyder ikke som et tal der er taget ud af den blå luft, men jeg tænker også lidt, hvor mange af de her mennesker vil egentlig have gavn af medicinen? Er der ikke masser af mennesker med ADHD der fungerer fint uden medicin, som ville få hele deres verden vendt på hovedet bare p.g.a en pille? Desuden synes jeg det er noget mærkeligt noget, at kalde det for en sygdom... I så fald er vi en nation af syge mennesker, nå man tæller dem på antideppressiver med... :?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
ALLE MENNESKER ER SYGE OG SKAL BARE HAVE NOGET MEDICIN ASAP!!!!!!!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]