Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 19:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: LSA hjælp
Medlem

Hej! :)
undskyld for at starte en ny tråd, ved at folk hader det, men min PC er fucked up, og søgemaskinen mangler??

Jeg vil bare lige spørge om et par ting angående LSA (hbwr)

-Hvad er risikoen ved at tage LSA? Nu snakker jeg ikke om et misbrug, men blot ved at gøre det en gang eller to.
Kan man få en LSA-psykose eller lign.? Ved godt at alle psychedeliske stoffer kan fucke en godt og grundigt op, men jeg ville bare lige hører hvad der konkret kan ske, og hvem det rammer. Har f.eks. hørt man kan få blå fingre af det.

-Lugter frøene? Kommer kniven og skærebrættet til at lugte af LSA, efter at jeg har skåret skallen af?

-Kan man være alergisk overfor LSA - bør jeg spise et frø dagen før jeg skal trippe for at teste?

-Hvordan skal jeg indtage det - jeg har hørt at mave-smerterne forsvandt hvis man puttede sin frø i vand, i et døgn før man drikker/spiser det. Jeg har også hørt man kan gøre det med vin, og at effekten af LSA'en så bliver kraftigere?
Er det rigtigt?

-Den hjemmeside hvor jeg køber dem, sælger også DMT-indholdige planter (ayahuasca), og så var det jeg tænkte om hjemmesiden var "ulovlig". Jeg går ikke ud fra at ayahuasca er lovligt i DK? Selvom jeg ikke køber noget illegalt derinde, kan det jo godt være at det er forbudt at handle på sådan nogle sider, hvis de sælger illegale ting så som "yage".

-Selvom LSA er lovligt, kan politiet så ikke godt gøre et eller andet, hvis de finder ud af at man køber frø. De ved jo godt hvad jeg skal bruge dem til....!

På forhånd tak!

Senest rettet af Narkotika-manden 25 dec 2011 18:48, rettet i alt 2 gange.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Du kan risikere at udløse en latent psykose, det kan de fleste stoffer. Man kan godt få lidt vasokonstriktion ("blå fingre") af at tage LSA, men det er ikke farligt medmindre man har nogle hjerte eller blodtryks problemer af en art.

Mørkt og koldt er godt mantra ja.

Alle dine erfaringer her i livet kan påvirke dit trip, også din morfars død - du bliver nødt til at mærke efter og finde ud af det med dig selv, dette ville du have lettere ved hvis din identitet og følelser var mere modne. Af selvsamme årsag synes jeg også at det er dumt af dig at tage LSA, du kan ikke rigtig mærke dig selv endnu, din hjerne er ikke færdigudviklet og din integritet er generelt for skrøbelig til at håndtere den tungere side af psykedelika pt. Deruover kaster du dig ud i et solotrip med en sitter der højst sandsynligt ikke har nogen erfaring med folk der er på psykedeliske stoffer, another recipe for disaster... Jeg kunne godt nævne flere ting, men jeg gemmer lidt de andre...

Medlem
Brugeravatar

Hej! :)
undskyld for at starte en ny tråd, ved at folk hader det, men min PC er fucked up, og søgemaskinen mangler??
FORRESTEN: LAD VÆRE MED AT SIGE AT JEG IKKE SKAL TAGE LSA! Fortæl mig hvorfor i synes det er dumt, men lad være med at sige at jeg er for ung, for jeg har tænkt mig at gøre det uanset hvad i siger. Det eneste i kan gøre, er at sikre mig at jeg får et godt trip, ved at svare på mine spørgsmål. På forhånd tak!

Det vil sige du kun vil høre det du vil høre, sikker på du overhovedet er i stand til at tage de råd som kommer? Er ved at havde det pænt stramt over alle teenagere som vil prøve alle verdens stoffer på en gang. Vendt nu bare ta' det med ro og vendt til din hjerne er færdig udviklet. Måske du ikke gider høre på det, jeg føler dog stadig det ville være helt idiotisk at sige du bare skal æde løs og havde et fedt trip. Problemet er jo netop at det er dumt fordi du er for ung.

Nu har jeg ikke prøvet LSA (noget jeg har valgt at vente med), men den generelle holdning er vist det er bedre at starte med svampe fremfor LSA. Dermed ikke sagt du skal gå ud og æde svampe, det er ligeledes noget du bør vente med til du er ældre er mere moden og har mere livserfaring. Hastværk er lastværk.

Uanset hvad så ønsker jeg dig god vind fremover.

Medlem

Tak :)

Senest rettet af Narkotika-manden 25 dec 2011 18:49, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Dit google fungerer går jeg udfra... Hvis du er gammel nok til at tage psykedeliske stoffer, er du også gammel nok til selv at søge nogle informationer.... http://lmgtfy.com/?q=Mantra Det jeg mener er, at mørkt og koldt er fint for de fleste stoffer - og helst ikke for fugtigt...

Det er aldrig spild af tid, at tale folk fra at gøre noget ufornuftigt og uansvarligt, men det lærer du nok når du blir ældre...

Medlem

Okay tak

Senest rettet af Narkotika-manden 25 dec 2011 18:50, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Hvis du blankt afviser noget "åndeligt ord halløj", bliver jeg nødt til at spørge dig om, hvad du gerne vil opnå med LSA?
Hvorfor er det spild af tid at prøve på at tale dig fra det? Vil du bare gøre det for enhver pris - blot fordi at det er det eneste du kan skaffe? I så fald er du spild af min og andres tid..
Du har tydeligvis ikke sat dig ind i sagerne, overhovedet og jeg fornemmer en slags trodsighed fra din side - det er imo en potentiel fatal indgang, at have til psykedeliske stoffer.

Syntes du skylder dig selv, at læse grundigt op på emnet og derefter tage en beslutning - du har ikke styr på noget som helst som jeg ser det nu.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du lyder da som en kæmpespade.
Hyg dig i psykoseland

Medlem

Sætningen gav bare ikke menning i mit hoved; "Mørkt og koldt er godt mantra ja".

Medlem

Tillad mig lige at forklare. Jeg ønsker ikke nogen form for psykisk lidelse.
Her i sommers snakkede jeg med en af mine storebrødres venner om stoffer. Han fortalte at han havde prøvet LSA den sommer, og fortalte om hvor fedt det var. Jeg sagde så at jeg synes det lød fedt. Han sagde at han ikke synes jeg var parat til at tage disse frø, men at han til næste sommer (2012) gerne ville være min tripsitter. Siden da har vi planlagt det rimelig godt, men der var bare et par spørgsmål jeg ville have besvaret.
Jeg formulerede mig lidt forkert da jeg sagde at jeg ville prøve det uanset hvad. Først skal jeg lide vide hvorfor det er farligt.
Det jeg mente var at kommentare som "du er for lille til stoffer" kan jeg ikke bruge til noget. Jeg vil vide hvad der er farligt og derfra selv danne mig en holdning til om jeg skal tage HBWR eller lade være. Hvis den eneste risiko er en latent psykose, så skal jeg helt sikkert prøve det til sommer. Risikoen går ikke væk med alderen!!

Medlem

Ja,frøene lugter, men ikke ret kraftigt. Jeg får selv voldsom kvalme af lugten, men dette startede først efter nogle trips, så det er nok min krop der forbinder lugten af frøene med følelsen af kvalme der kommer når jeg har spist dem. Og det kommer altså rigtig meget kvalme. Jeg kan selv ikke spise HBWR frø uden at knække mig en eller flere gange, så det skal du være forberedt på. Jeg synes dog stadig at trippet er det værd.

Ved du hvor dine frø er fra? Altså hvilket land. Der er meget stor forskel i potensen af frøene afhængigt af hvor de er fra. Sig mig hvor de er fra og jeg skal fortælle dig om de er gode.

Du kan godt lave en ektraktion med vand, men personligt gør det ingen forskel, og fuck det smager dårligt at drikke ekstraktet. Det er virkelig en grim smag efter min mening. Du skal nok også bruge et par ekstra frø til dosen da ekstraktionen næppe sandsynligt bliver med 100% effektivitet.

Med hensyn til dine spørgsmål om psykose, vil jeg sige at LSA er et seriøst mindfuck, især de 2-5 timer som comeuppet varer for mig. Det vender virkelig op og ned på verdensopfattelsen, forvrænger dit billede af virkeligheden noget så grusomt. Du kan ikke skelne mellem virkelighed og fantasi, væggene kan lukke sig omkring dig... Vær forberedt på det værste. Jeg har heldigvis aldrig selv aft et fuldkomment bad trip på LSA, men den rastløshed, forvirring og strammen i benene der er i come-uppet er også slemt nok efter min mening. Vær forberedt.

Moderator
Brugeravatar

Ved du overhovedet hvad det vil sige at udløse en latent psykose?

Jo, risikoen for at du fejlfortolker ting i dit trip og bliver "midlertidigt psykotisk" eller gør ting som er uovervejede går i den grad væk med alderen. Trippet kan påvirke dig så kraftigt, at du kan glemme hvem du er, hvor du er og endda "hvad" du er. Det kan ændre permanent på din personlighed, det er der faktisk næsten en garanti for at det vil. Det kan rykke alvorligt ved din identitet og din identitet er allermest skrøbelig i den alder du er i lige nu, derfor rådes der til at man lader være. Når du bliver 20-21 år, er stofferne der stadig og du har med garanti ikke mistet interessen for dem, bare fordi du er blevet ældre. Så hvorfor har du så travlt?

Medlem

Jeg har ikke travlt, jeg kender bare flere personer der har trippet på psychedeliske stoffer da de var 15 år, og ingen af dem har fået en psykose, så "15-år + narko = psykose" er noget pis. Du har sikkert ret i at det er mere "forvirrende" når man er ung.
Lidt brækkeri skræmmer ikke mig, og til Beast vil jeg lige sige, at det lyder som om du overdriver lidt, med ikke at kunne skelne mellem virkelighed og fantasi. Måske er det den effekt du får, men jeg har læst en del trip-rapporter der ikke lyder nær så "vilde".
Men du har ret, man skal forvente det værste.
Vil i mene at svampe er mindre "mind-fucking" end LSA?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
"Vil i mene at svampe er mindre "mind-fucking" end LSA?"
Har kun prøvet begge i rigtig små doser (uden hallucinationer og tankespind, så min mening kan nok ikke bruges), men folk siger nu godt nok, at ved LSA har du nemmere ved at få et bad trip pga. kvalmen også kan påvirke dig psykisk og lade din krop påvirke din hjerne.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Hvem er du, at snakke Beast imod. Han har erfaringer at trække på, du har intet. Grunden til at det frarådes at så unge tager stoffer, er at jeres hjerne er i udvikling, og det derfor ikke er smart påvirke hjernen så kraftigt udefra.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Ved vi overhovedet hvor gammel OP er?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Det er bedre at starte med svampe alene af den grund at det ikke har samme fysiske bivirkninger. LSA føles temmelig hårdt for kroppen, og dette kan have meget stor betydning for dit trip, især når man ikke er vant til dette. At du ikke bør tage psykedeliske stoffer i en ung alder, menes der ikke kun noget i retningen af at du vil få en psykose. Jeg kender absolut INGEN som efter de for første gang rigtig oplevede et trip, kan se på verden helt som de gjorde før. Efter en ordentlig psykedelisk rejse er man i mine øjne, aldrig helt den samme igen bagefter.
Uanset alder ville jeg aldrig foreslå LSA som det første psykedeliske stof man prøver, der er altså en grund til at de fleste ellers ret hårdhudede tripper-folk ikke tager LSA særlig ofte.
Udover dette så har alder altså betydning, som nævnt tidligere er ens personlig i meget udvikling, hvilket kan være svært at se for en selv. I denne sammenhæng skal man altså huske at erfaringer i mange år, men undersøgelser nu også viser, at psykedeliske stoffer har en utrolig evne til at ændre på folk. Og som sagt er det ikke bare psykose enten-eller, men også en stor gråzone, både godt, men også potentielt meget, meget skidt.
Jeg trippede selv for første gang i en alder af 15 eller 16, og jeg har ikke taget skade af hvad jeg ved af, men det betyder ikke at det var smart.

Men for at besvare dine spørgsmål:

-Risiko: Du kan få udløst en latent-psykose, eller (vil jeg mene) bare gå hen og blive psykotisk latent eller ej, noget jeg har set og hørt om hos folk der har oplevet bad trips i tider i deres liv som har været forvirrende eller hårde mentalt. Dette gør sig altså ofte gældende for unge mennesker. Her mener jeg ikke en psykose i alm. forståelse, men der er da flere eksempler på folk der havde svært ved at få styr på deres liv i flere år efter sådan en episode. LSA er en vasokonstrikter, eller dvs. det trækker blodåre osv. sammen. Af denne grund kan du få meget kolde, følelseløse, blålige fingre især ved store doser. Dette er ikke umiddelbart farligt hvis man holder sig indenfor normale doser (1-16 frø), og ellers ikke har hjerteproblemer el lign. Udover dette kan du også risikere bare at få en meget dårlig oplevelse, en risiko som er langt større ved LSA end svampe imo.

-Lugt: Ja frøene lugter. Du kan nok godt uden nogle store problemer rengøre hvad end du bruger til at skrabe frøene af med. Jeg synes dog det spørgsmål giver lidt hint om at der er nogle som ikke skal vide noget? Forældre? Det er aldrig et godt udgangspunkt at have sådan nogle bekymringer (set & setting!).

-Allergi: Det er muligt der er noget i HBWR du kunne være allergisk overfor. Jeg har dog aldrig selv hørt om nogle med allergiske reaktioner.

-Mavesmerter: Det er ikke kun mavesmerter. Det kan være ekstrem langtidsvarende kvalme, mavesmerter, lårsmerter, muskelømhed, feber-lignenede følelse, følelseløshed i fødder, hænder, arme og ben mm. Den simpleste metode jeg har hørt om som giver 'nogenlunde' ens, gode resultater ift. at undgå nogle af de nævnte (hovedsageligt kvalme og feber-lignende følelser) er en længere metode hvor der gøres brug af bla. rensebenzin. Ekstraheringsmetoden er at finde her i forummet. Andre endnu simplere metoder som den du nævner, giver stadig varierede resultater, nogle oplever ikke kvalme osv. mens andre gør.

-Ulovlig hjemmeside: Hjemmesiden er sandsynligvis ikke ulovlig. Plantematerialerne til ayahuasca er ikke ulovlige i Danmark, det er derimod ulovligt at ekstrahere DMT fra planterne og/eller lave Ayahuasca.

-HBWR frø's lovlighed: Hawaiian Baby Woodrose frø er i sig selv ikke ulovlige. Det er dog svjv. en gråzone (dvs. ulovligt, men svært beviseligt) når det handler om indtagelse med formålet at opnå en rus.

-Svampe vs. LSA: Først og fremmest kan LSA's fysiske bivirkninger let påvirke en negativ. Udover dette er det ikke specielt relevant hvilken der 'mindfucker' en mest. Det handler i stor grad også om dose. 3 gram svampe er nok mere mindfucking end 5 HBWR frø, mens 10 HBWR nok er mere mindfucking end 0,5 gram svampe.

Uanset hvad du gør så husk set og setting (dette er næsten skrevet som en fodnote, men det er nok det aller mest vigtige, læs op på set og setting, det er ALTAFGØRENDE!!!). Og sæt dig ind i sagerne. Læs mere på http://www.erowid.org og i wikien.

Medlem

Tak for svarene! Tusind tak!!

Medlem

Jeg kender absolut INGEN som efter de for første gang rigtig oplevede et trip, kan se på verden helt som de gjorde før.

Kan det ikke også være en god ting?

Medlem

Jeg ved ikke hvor frøene er fra, men de er fra år 2011, og der står de er af højeste kvalitet!!! :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]