Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 67 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ja
Hej! Jeg kunne ikke lige finde noget om det, på søgemaskinen så nu spørger jeg sgu!
En af mine venner siger at han har prøvet at sluge 1 gram hash, og at det virkede efter 3 kvarter, og at det var meget vildere end at ryge det.
Så er det jeg sider og tænker: skal hashen ikke opløses i fedt? Jeg troede ligesom det var hovedreglen, når man indtog det oralt?
Kan man godt blive skæv på at spise det, uden at blande det med smør, chokolade eller ling.??

Jeg kan huske at jeg engang læste noget om en der havde spist et gram, fordi smølferne kom og han sagde at han kastede blod op...? Hvorfor gjorde han det?

Og virker det virkelig kraftigere end når man ryger det? Jeg ved godt at rusen vare længere, men bliver man "skævere"??
Undskyld hvis jeg spørger dumt!!!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Man kan sagtens spise det rent, men man får kun ca. 1/5 del af virkningen. Sådan har jeg altid læst det i hvert fald.

Medlem
Brugeravatar

Af hvad jeg har hørt virker det ikke da det skal fordøjes igennem leveren først?
Men der var en gang en pusher der fortalte en røver historie om at han spiste 14 gram ryst, fordi panserne kom. Han først vågnede 3 dage efter.. SIGER HAN..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det virker altså overhovedet ikke at spise det rent. Dengang jeg var ung og dum, troede jeg bare man kunne putte klumpen i en kage så det gjorde jeg. Zero effectzzz

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: op'i'dig
Har tit spist det rent.
Det handler simpelthen bare om at spise det på tom mave, så kan det sagtens lade sig gøre. Imo syntes jeg overhoved ikke at skævheden ved at spise det, minder om når man ryger det.
Jeg synes virkelig det bliver meget mere psykedelisk.

Junior medlem

Jeg vil ikke mene man kan indtage urten rent og få den storre effekt. Det skal opløses med fed, for at THC kan indtages oralt, ellers skal det i alkohol og 'drikkes'.
Jeg kan ikke forstå hvorfor man skulle kaste blod op? At kaste op er en normal reaktion når du indtager noget maven ikke kan tåle.
Egne erfaringer siger at man bliver skævere, mig og 2 venner lavede engang en mindre kage med omkring 3 gram i, og kom til at spise den hele stortset lige da den var færdig. Jeg har aldrig været så skæv før! Normalt ryger vi omkring de 3 gram på en aften, det kan selvfølgelig have noget at gøre med vi spiste den på en gang. Men jeg vil helt sikkert mene man også bliver mere skæv. Det skal også siges da vi vågnede næste morgen kunne vi alle mærke det, meget.. :D

Medlem
Brugeravatar

Okay... :) Tak for svarene, selvom der er lidt forskellige svar.... :D

Jeg går ud fra at oral indtagelse af cannabis virker, og jeg går også ud fra at det virker bedre når det er opløst i fedtstof, fremfor at være helt rent?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Jeg kan desværre ikke finde kilden på det jeg nævner nu. Men når du indtager Thc oralt, bliver det omdannet til et stof der hedder tox13(Hvis jeg husker rigtig), som skulle være et mere psykedelisk.

Lever din ven meget usundt? Tænker lidt i banerne med fed mad osv, da det nok godt kunne have en indvirkning på hans optagelse af THC'en.

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Dedikeret medlem

Okay... :) Tak for svarene, selvom der er lidt forskellige svar.... :D

Jeg går ud fra at oral indtagelse af cannabis virker, og jeg går også ud fra at det virker bedre når det er opløst i fedtstof, fremfor at være helt rent?

Ja det virker langt bedre opløst i fedt THC er fedtopløselig - virker ikke særligt godt hvis man bare går og æder af klumpen . smager os af ged.

Medlem
Brugeravatar

Jeg kan desværre ikke finde kilden på det jeg nævner nu. Men når du indtager Thc oralt, bliver det omdannet til et stof der hedder tox13(Hvis jeg husker rigtig), som skulle være et mere psykedelisk.

SUPER TAK FOR DET!!

Lever din ven meget usundt? Tænker lidt i banerne med fed mad osv, da det nok godt kunne have en indvirkning på hans optagelse af THC'en.

Ja han lever af chips, hash, øl og vin. No shit.

Medlem
Brugeravatar

Der er lige en anden ting:
Hashpsykose..... Jeg ved godt at der er folk der påstår at det er noget pjat, og nogen der påstår at alle kan få det, når som helst.
Min storebror ryger vildt meget hash, sammen med hans omgangskreds, og en af hans meget erfarne venner har fortalt mig, at selvom det ikke er bevist, mener han at det kunne er folk der har det psykisk dårligt der får hashpsykoser.

Kender i nogen der har været på toppen, og har fået en psykose out-of-nowhere?

Når man siger at man har det psykisk dårligt, er det så noget man generalt har (f.eks. sorg, angst, depression og lign.), eller kan det også være når man er ked af en lille konkret ting, selvom man normalt har det godt? Forklaring:
Hvis vi angter at kun folk der har det psykisk dårligt kan få hashpyskoser - kan en dreng der normalt er glad, men er ked af det lige for tiden pga. kærestesorger (f.eks.) så få en? Altså har han det psykisk dårligt fordi hans kæreste har slået op?

Giver det overhoved menning for jer - forstår i mit spørgsmål? Undskyld hvis det er helt hen i hampen... :/

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: A spot within a spot
Dit spørgsmål giver god mening. Jeg vil tro at dit mentale velbefindende har betydning for, hvordan og om hvorvidt man kan få en psykose. Men på den anden side, så kan kærestesorger være noget så forfærdeligt og ødelæggende..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Men når du indtager Thc oralt, bliver det omdannet til et stof der hedder tox13(Hvis jeg husker rigtig), som skulle være et mere psykedelisk.

Hydroxy 11
http://en.wikipedia.org/wiki/11-Hydroxy-THC

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes da thc er meget mere potent når man ryger det. Der skal i hvert fald mindre til når jeg ryger det end når jeg spiser det. Men tilgengæld virker det meget længere tid når man indtager det oralt, og det kan man måske kalde en 'bedre virkning'. Men jeg synes man får en meget kraftigere rus ved at f.eks. ryge 0.3g på bong i forhold til at spise det.

Medlem
Brugeravatar

Så lige en (sidste) ting.
Hvis man opløser hashen i fedtstof, skal det så være varmt (i teorien - fuck smagen)?
Altså kan man ikke bare putte en klump hash i noget kold smør fra køleskabet, og på den måde blive skævere, end hvis man slugte det råt??
Binder thc'en sig kun til fedtstof hvis det er varmt?

Medlem
Brugeravatar

Du kan jo prøve at putte klumpen i kold smør og se hvor hurtigt det bliver opløst i. Derefter kan du gøre det samme under opvarmning.. For at spare din tid, kan jeg fortælle dig at det går MEGET hurtigere under opvarmning, og at dit fedtstof når at blive for gammelt hvis du vil lade det ligge og blive opløst uden varme

Medlem
Brugeravatar

Hvad mener du med "opløst" i?

Junior medlem

Hvad mener du med "opløst" i?

Han mener at hashen smelter sammen med smøret? :P

Medlem
Brugeravatar

Det tror jeg ikke at den hash jeg får kan. Den er hård som sten. Man bliver nød til at sidde og varme den med en lighter i 1000 år, når man skal mixe

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
Det tror jeg ikke at den hash jeg får kan. Den er hård som sten. Man bliver nød til at sidde og varme den med en lighter i 1000 år, når man skal mixe

så har du købt katten i sækken 8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 67 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]