Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 00:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Efter at ha taget narko i ekstreme mængder over de sidste 4 måneder(18k- på kontoen) Har jeg besluttet mig for at det skal være slut, jeg går på et misbrugs center, men er alt for langt ude til at det kan hjælpe mig.

Så tror at et "afvænnings hjem" er den eneste udvej. Har en samtale med min misbrugs konsulent i morgen.

Så vil meget gerne høre fra andre der har været på afvænnning.

1: er der ventetid?
2: hvor lang tid er man der?
3: kender i et godt sted i kan anbefale?
4: hvordan foregår det?

Er ikke afhængig af noget bestemt stof, og har ikke et hverdags misbrug. cirka hver tiende dag så tager jeg 3-4 dage hvor jeg går helt amok. 1000mg diazepam på 3 dag, 3 g MDMA på 7 timer OSV. og på det sidste er jeg begyndt at blive blå over det hele og lam i tæerne. mine hvilepuls er også steget med 20. Er sku bange for jeg kradser af hvis ikk jeg stopper nu

Og generelt vil jeg gerne høre fra andre der har været på afvænning..

PS: undskyld mine gakkede indlæg det sidste stykke tid.

Dedikeret medlem

viewtopic.php?f=18&t=39025

Har skrevet lidt i den her tråd mht til et godt sted. Jeg ved det er blevet svære og komme i døgnbehandling, men hvis man gør en indsats og holder fast i sin beslutning så skulle det jo nok kunne lade sig gøre.

Har været i behandling og vil gerne støtte dig i din beslutning hvis du har brug for det.

Vi har et forum for misbruge både tidligere, aktive og pårørende, hvor du skal være velkommen til at oprette en bruger og spørge om råd - der er masse af artikler og andet materiale som helt sikkert vil være relevant for dig.

http://aftermatch.dk/active.asp

Mvh

Edit skal lige ind i byen men skal nok prøve om jeg kan svare på dine konkrete spørgsmål så godt jeg kan når jeg kommer hjem.

Dedikeret medlem

"1: er der ventetid?
2: hvor lang tid er man der?
3: kender i et godt sted i kan anbefale?
4: hvordan foregår det?"

Nu kan jeg kun svare hvordan det har været for mig, desværre har området været ramt af besparelser så kan godt være at det er blevet svære. Samt der er forskel fra kommune til kommune på hvordan det gøres og behandlings fremgangs metoden er individuel. I Esbjerg er der crimestop, hvor man kommer hverdag også arbejder hen mod at blive clean - ofte afsluttende med et afgiftnings ophold i sommerhus også står den på dagbehandling enten ambulant individuelt ca en gang i ugen eller i grupper, hvor man kommer 4 dage om ugen.

1: Mht ventetid så skal du nok ikke regne med at det er noget som sker fra dag til dag - først var jeg i ambulant "forbehandling" som gik ud på at jeg løbende stoppede med at tage forskellige stoffer misbrugte 6-7 forskellige slags - havde samtale en gang i ugen. Til sidst var der kun hashen tilbage, som jeg ikke selv var istand til at gøre noget ved, også kom jeg i døgnbehandling ca 3 måneder efter jeg var startet på udfasningen. Da jeg så havde taget tilbagefald og ville forsøge igen - var ventetiden bare på at få en rådgiver oppe på 2 måneder, men jeg er ret sikker på at det skyldes at nu var jeg i systemmet - det gik hurtigere 1. gang jeg tror det var fordi at det var første gang og de lader en komme foran i køen.

2: Det er også meget individuelt alt efter behov først fik jeg 12 uger også fik jeg 6 uger mere - jeg har hørt om andre som har været der over et år, men 3-6 mdr er ikke unormalt.

3: har jeg linket til.

4: Først er der en afgiftnings fase, hvor der blev taget hensyn både mht pligter og det arbejde med sig selv der blev forventet. Bagefter lød programmet ca som følger:

Morgenmad - rengøring af egen og ydre områder - morgenmøde hvor der blev fortalt hvordan den enkelte havde det og hvad der skulle ske i løbet af dagen og hvis der var noget som man internt var utilfreds med så kunne det komme på her - gruppemøde der var 3 forskellige grupper alt efter hvor vidt man var kommet i behandlingen - middagsmad - gruppemøde - fri - aftensmad - aftenmøde lidt det samme som morgen møde hver enkelt fortalte lige kort hvordan man havde det og hvad man var i gang med.

I løbet af dagen havde man forskellige pligter aftensmaden, oprydning og sådan. Mandag onsdag og fredag var vi inde og træne 13-15 i stedet for gruppe møde.

Søndag, tirsdag og torsdag var der selvhjælpsmøde fra 19-20. På selvhjælpsmøde klappede vi af hinanden fejrede clean dage og så havde møde lederen forberedt en start på et emne som der blev snakket om - Misbrug, egenrådighed, antisocial tankegang, medmisbruger og lignende.

Mandag, onsdag og fredag kørte bussen fast til NA-møde, hvor det var frivilligt at tage med.

Det var vist det mest..
Er der noget som du vil spørge indtil så er du velkommen.

Mvh

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]