Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 23:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Hvor lang tid ville der i teorien skulle gå før det ville være forsvarligt at tage en benzo, efter indtag af f.eks. 0,2 mg subutex?

Jeg ved subutex skulle ha en virketid på ca. 8-12 timer, hvor evt abstinenser først ville indtræde lang tid efter sidste dose, ca. 48–72 timer. Men kunne man med god samvittighed tage en benzo f.eks. 12 timer efter man har taget subutex'en?

Jeg vil hellere play it safe, hvis det sku være.

Senest rettet af StåendeBifald 02 jan 2012 20:05, rettet i alt 2 gange.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: op'i'dig
Kan ikke se hvorfor det skulle være noget problem, dog så øger benzodiazepiner Subutex'ens sløvende virkning en del. Men som du skriver så stopper Subutex virkning efter ca 12 timer, så jeg er ret sikker på at der ikke ville være noget problem med at tage en benzo :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Hvor lang tid ville der i teorien skulle gå før det ville være forsvarligt at tage en benzo, efter indtag af f.eks. 0,2 mg subutex?

Jeg ved subutex skulle ha en virketid på ca. 8-12 timer, hvor evt abstinenser først ville indtræde lang tid efter sidste dose, ca. 48–72 timer. Men kunne man med god samvittighed tage en benzo f.eks. 12 timer efter man har taget subutex'en?

Jeg vil hellere play it safe, hvis det sku være.

Det ville være dejligt at få præciseret hvilken benzodiazepin der er tale om.
Jeg kan se at Subutexen har en Plasmahalveringstid på 20-36 timer, jf. pro.medicin.dk.
Dette gør at man ikke kan forvente at kunne undgå interaktioner, blot fordi virkningstiden kun er på 8-12 timer. Jeg har ikke lige kunne finde info omkring 8-12 timers virkningstid, underligt nok. Nogen der har en idé?

Tager du benzodiazepinen med lamning for øje, eller indtager du det i forbindelse med medicinering/selvmedicinering?

Edit: Er du sikker på at der er tale om 0,2mgs Subutex? Mig bekendt findes de kun i 2 og 8mgs på det danske marked. Temgesic derimod findes i 0,2 og 04 udgaver, og indeholder samme aktive lægemiddel.
Her er et billede af Temgesic i 0,2mg :
Billede

Det er også rimelig relevant at vide hvordan din tolerance over for opiodier er for tiden. Det er en relativt lille dosis for folk med tolerance.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har ikke rigtig nogen opioid tolerance, jeg tog subutex rekreativt og behøvede blot en meget lille dose for at få den fulde effekt, ca. 0,2 mg som jeg brækkede af en halv 8 mg.

Benzo'en er nitrazepam, jeg har ikke prøvet den før. Men jeg ville teste dens effektivitet mod som afslappende middel, dog vil jeg være sikker på at der ikke kommer til at foregå nogen form for interaktion. Jeg har før læst at plasmahalveringstiden ikke nødvendigvis skulle hænge sammen med virkningstiden. At subutex har en virketid på 8-12 timer har jeg hørt fra andre og synes det passer noglelunde igennem egne erfaringer. Buzzet og den smertestillende effekt er ihvertfald væk omtrent efter de 10 timer for mit vedkommende.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Der er interaktion. De forstærker hiandens effekt og du vil sandsynligvis få det rigtig godt. De fleste bliver bare meget afhængige af nitrazepam og skal have højere dosis.

Most of the physical world is unseen.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Vil lige smide ind at hvis du nu er ude af din "suburtex-rus" så kan benzo'er lige meget hvilken type dog kommer an på din tolerance for dem og "dosis" forstærke, som der er blevet sagt.
Men vil understrege at du kan risikere at booste suburtexen igen ved indtagelse af "lille/stor" dosis af benzo'er. - Det har før taget en af mine bekendte på røven, Han troede han var på den sikre side, fordi der var gået over 1 døgn mellem indtag... Og når du så skriver det er nyt for dig med Nitrazepam, så start stille ud måske;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er meget i tvivl om mine nitrazepam er 5 eller 10mg, hvis lille pille med delekærv som skråner ud til begge sider, altså ikke blot en lige streg.

Men hvis jeg man eksempelvis doserer ca. 24 timer efter en dose subutex og ligger ud med f.eks. 2,5mg nitrazepam og så en forøgning på endnu 2,5mg efter halvanden times tid hvis jeg ikke får en bemærkelsesværdig nedsat respiration.

Ville et sådan eksperiment være for risikabelt?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Overhovedet ikke risikabelt. Efter halvanden time er der indtrådt max. effekt af nitrazepam.

Medlem
Brugeravatar

Mener også det lyder fornuftigt at starte ud sådan, tror også du kan tage mere. Men når du ikke lige ved om piller er 5 eller 10mg (??) så start heller småt ud.
Min ven jeg beskrev tog en anden benzo, men dog stadigvæk "tæt" på normal dosis, han reagerede indenfor en time med en uventet effekt, derfor lyder det fornuftigt med din fremgangsmåde, især når nitrazepam er ny for dig:)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Okay, jeg takker meget for svarene. Hellere være på den sikre siden end at sætte livet over styr for lidt afslappet beruselse. (:

Medlem

http://pro.medicin.dk/Medicin/Indholdsstoffer/769
Hvis det er danske piller, er det enten 2,5 eller 5 mgs piller. Uden anden indvirkning er 15 mg et godt sted at starte, og subutex holder hos mig i 18-24 timer, hvis det opløses under tungen. Sniffes det er det ca. 4-6 timer.
Så at tage 2,5 mg nitra et døgn efter, er som at smide piller ud af vinduet. Man skal være forsigtig, men det der giver imo ingen mening. Mit meget forsigtige bud er 10 mg, og så vente og se.
Fedt at se du er blevet mere påpasselig Sunshine, men når du har prøvet benzoer før, er det direkte spild at tage så lidt som 2,5 mg nitra. Ved godt de der samligningsskemaer er tvivlsomme, men de er et godt sted at starte sine overvejelser.

PM endelig, hvis der er noget, og pas på med downers. Piller mod livet er en farlig glidebane, har desværre selv en stor glæde ved dem, og det er kommet i vejen for mit liv flere gange.

Mvh
Anarkrig

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hmm, mine nitrazepam har samme type delekærv som disse bare uden skriften; Billede

Jeg har indtaget ca. 0,4 mg subutex nasalt i dag mellem 6 og 10. Og imorgen vil jeg så overveje at snuppe min nitrazepam for at få en god weekendskoger på, regner med at ta den ved 4-5tiden.

Dosen på 2,5mg ville blot være for at starte forsigtigt ud, planen var så at redosere til jeg føler mig godt afslappet. Men jeg vil da også gerne ende på ihvertfald 10mg, ønsker blot at det foregår helt uden risiko, da jeg ellers har sat mig for aldrig at skulle blande benzo'er og opiater igen.

Jeg har mere eller mindre kvittet tjalden og prøver nu istedet lidt forskellige benzo'er af til weekendshygge. Af opioider/opiater så holder jeg mig til subutex. Har prøvet oxycodone, heroin, kodein, men jeg nyder helt klart subutex mest og synes desuden jeg ikke den gør mig specielt irritabel eller øm i kroppen efterfølgende. Bestræber mig på at holde opioider til sjælden brug.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Lidt OT måske, men det er sgu da positivt, at du er mere til subutex end de andre sager. Det har jeg ikke hørt om før.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

En smule off-topic, men jeg overvejer at sippe lidt cider ved siden af de 10mg nitrazepam. Jeg har ingen benzo tolerance.

Man hører mange advare imod denne type kombo, men vil dog fastslå at mit alkoholindtag er meget begrænset. Tænkte blot på at peppe effekten fra benzo'en op med 2-3 cidere. Det kan vel ikke klassificeres som decideret farligt da jeg drikker med måde og hellere nyder alkoholen end at skovle den ned.

Kloge ord er velkomne.

Medlem
Brugeravatar

Alkohol + benzo + alle former for smertestillende og du har den kombination de fleste stiller træskoene ved - også de erfarne bruger.
At lidt cider måske ikke skader, well jeg kender flere der bare skal tage maks 1mg tafil (alprazolam) + 1 øl og så er de ude i rusen der for dem er sjovt, men ikke kan styre indtaget af alkohol bagefter fordi de er så påvirkede.

Lol lyder nærmest som en "mor" og en løftepegefinger.. Men altså jeg har prøvet min del, derfor jeg bare vil informere dig, især lige når nitra'en er ny til dig;)

Har før hørt og kender til hvorfor nogen vælger subertexen hver dog opmærksom på toleransen udvikles lyn hurtigt, gætter på du måske oplever udover afslappethed så "glædes-rusen" kender i hvert fald til folk der kan indtage subertex og 3 timer virke som om de er på opkvikkende midler, derefter falder de ned i den "normale" rus man ville kende fra de ovenstående stoffer du selv skriver.

Hvis jeg var dig, ville jeg eftersom kombinationen udfra hvad du siger er ny, måske ikke vælge at tilføje alkohol da det påvirker både subertex'en og benzo'er... Det er altså en farlig kombination, så hvis du prøver mærk dig frem, stil resten af nitrazapam'en væk, det samme med subertex og ha kun adgang til lidt alkohol. Bare det tingene står et besværligt sted når man er påvirket kan gøre en forskel. Nytter jo heller ikke noget du ender i "komasøvn" så for du intet ud af rusen og det er vel det der er meningen her?

Er sikker på nogen vil mene, og sige sagtens sagtens men - det er altså en no-go-kombination og især når du ikke kender din tolerance. Du er lidt ude på glatis når det er nye ting, og det er heller ikke "for børn". Man skal respekter det man indtager, altså ta' sine forbehold og det gælder forresten lige meget hvad det er... ;)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

>Sunshine: Synes det lyder fornuftigt med frøkenens forslag. Det bedste ville være, at få tjekket virkningen af kombinationen subutex/nitra, inden du overvejer om du vil indtage noget tredje. Du lød ellers meget forsigtig tidligere.

Medlem

Det er også synd for elegante downers at skulle blandes med elendigt alkohol, så hellere end nitra mere. Det er bare så ærgeligt, den rene rus mudret til i alkohol. Du kunne godt gøre det, men ja det er ligesom bilforurenet snasket brunt sne, i stedet for den nyfaldende december sne. (Undskyld hvis det er meget rodet, er ikke ligefrem ædrug.)

Mvh
Anarkrig

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jamen jeg har lovet mig selv ikke at blande benzo'er og subutex! (:

Det handlede blot om hvornår det ville være sikkert at tage nitrazepam efter en dag med subutex på menuen.

Synes nitrazepam rusen var meget god, jeg endte på 10mg, men jeg havde bare forventet mere af et buzz, men den muskelafslappende effekt var i top og den angstdæmpende var.. okay. Phenibut virker dog langt mere angstdæmpende på mig. (:

Medlem
Brugeravatar

Subertex er i kroppen forskelligt, en ting er hvad "vejledning" siger en anden hvordan din krop reagere. Derfor nogen ikke skal tage benzo'er op til 2-3 døgen efter indtag. Men sådan er det jo med meget smertestillende.

Er overrasket over du synes nitrazepam var muskel afslappende men måske mig der skal have højre dosis, til gengæld er den en behagelig benzo - så at sige.

Endte du med at drikke alkohol eller lod du være?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg drak en enkelt cider. Men synes ikke synergisk var overvældende behagelig, så jeg stoppede der. Oplevede på ingen måde at jeg ikke selv var 100% i kontrol, min dømmekraft syntes ikke svækket på samme måde som havde jeg blot drukket. Blev meget tung i kroppen og kunne ikke rigtig komme i dårligt humør. Fik røget en pind istedet og den synergi var temmelig awesome. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]