Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hejsa :D

Når jeg en gang i mellem får en prop for meget og tager mig en lille lur (som regel efter spisetid)
oplever jeg hver gang at vågne omkring kl 1-2 stykker om natten. det skal lige siges at dette sker efter jeg er gået rigtig i seng! og ikke efter min lille GHB lur, som ikke plejer at vare mere end en times tid :)

Anyway, det som undre mig er at jeg så vågner kl 1 eller 2 om natten og kan så overhovedet ikke falde i søvn igen :shock: (før kl 5 ca) uden mere GHB eller andre hjælpemidler :evil: ingen af mine kammerater har på noget tidspunkt oplevet dette :)

Nogen af jer kloge mennesker der kender til dette eller måske ved hvorfor? :)

:rocking:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det kunne godt lyde som om at du er ved at få dig et overforbrug af GHB, da søvnløshed er en ret almindelig bivirkning ved et GHB misbrug. Mange der drikker GHB på dagligt basis, er oppe hver 2-3 time hver nat for at redosere, da det ellers er umuligt at få noget søvn.
Læs lidt rundt her på sitet omkrig afhængighed af GHB, i medaljens bagside burde du kunne finde nogle brugbare topics :)

Admin
Brugeravatar

Det behøver ikke være et tegn på overforbrug/tilvænning. Det er en meget normal effekt ved GHB, at man vågner efter 3-5 timers søvn og er helt frisk. Det har vist noget at gøre med, at GHB både har sløvende og stimulerende effekt, men at den sløvende ikke virker så længe, som den stimulerende.

Jeg har selv udnyttet det nogle gange inden en fest med en powernap for at være frisk hele den efterfølgende nat.

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det skyldes det såkaldte dopamin rebound - et velkendt fænomen i farmakologiens verden, bl.a. i forbindelse med benzodiazepiner med kort, eller meget kort halveringstid. Helt basalt set er det kroppens reaktion på stoffets interaktion - altså et forsøg på at skabe balance i hjernens signalstoffer, og de receptorer de påvirker.

Forestil dig din GHB-rus og pludselige lyst til at sove, som en stor bølge, der skyller ind over en strand. Du får din behagelige rus, og falder i søvn. Bølgen trækker sig tilbage, og blotter strandens sand - mere end det var før bølgen byggede sig op. Du vågner..

"Rebound insomnia is insomnia that occurs following discontinuation of sedative substances taken to relieve primary insomnia. Regular use of these substances can cause a person to become dependent on its effects in order to fall asleep through the process of classical conditioning. Therefore, when a person has stopped taking the medication and is 'rebounding' from its effects, he or she may experience insomnia as a symptom of withdrawal. Occasionally, this insomnia may actually be worse than the insomnia the drug was intended to treat."

Læs lidt her;
http://en.wikipedia.org/wiki/Rebound_insomnia
http://en.wikipedia.org/wiki/Withdrawal

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
>Rush: Jeg mener det må være gaba rebound, når vi taler GHB og benzoer. Er det ikke rigtigt? Det kunne for så vidt også være dopamin rebound, eller rebound af andre signalstoffer afhængigt af hvilke medikamenter eller drugs man har indtaget.

Most of the physical world is unseen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]