Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 21:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hejsa fokez. Her de sidste par dage har været meget hektiske. I søndags fik jeg endnu et af mine 'psykotiske' anfald, hvor jeg hørte stemmer og blev meget paranoid. Det startede med jeg var inde i stuen på mit opholdssted på vej ned fra en kammerats værelse, hvor så jeg lige pludselig slår min hånd ind i en glasramme med et maleri indeni, fordi det ligepludselig slog klik for mig. Jeg kom op at slås med pædagogerne, og blev så hentet af politiet og blev kørt i detentionen, hvor jeg skulle sidde nogle timer og køle ned. Et par timer efter kunne jeg slet ikke huske hvad der var sket, og havde åbenbart gået fuldstændig amok og råbte at jeg ville slå alle inkl. Mig selv ihjel. Nu har min læge så besluttet sig for at lade mig starte ud med 50 Mg. Seroquel (Ikke prolong) som jeg ser meget frem til, da jeg har hørt det skulle hjælpe en med at falde lettere til ro og blive mindre psykotisk. Er stadig clean.

:peace:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
EDIT: Det er idag min 11. dag som clean, og må sige jeg er overrasket over at jeg ikke er knækket endnu :D Idag fik jeg så et voldsomt noia/angstanfald, hvor jeg pludselig hørte stemmer der råbte i mit hovede at jeg skulle ryge ellers ville der ske alt muligt. En slags trusler nærmest. Så jeg blev kørt ud på psykiatrisk skadestue omgående af en pædagog fra mit opholdssted, hvor lægen så kom frem til at det indtil videre bare er abstinens-symptomer og en slags flashback, hvilket jeg blev rimelig overrasket over. Hun sagde dog også at jeg skulle re-vurderes hvis det blev værre eller hvis det blev ved efter stofferne var helt ude af min krop.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
EDIT: Det er nu min 6. dag på vej ud af mit misbrug, og må være ærlig at indrømme at det er et helvede! :hm: Savner den adrenalin jeg plejer at få ved mødet af min pusher, savner at gå ind i headshoppen og købe paper, savner at sidde med en dejlig guldklump i hånden og nuldre den ud. Dog savner jeg mærkeligt ikke at være skæv.. :? Men har taget en beslutning om at komme ud af den onde cirkel, og har sgu tænkt mig at holde mig på måtten.
Glædelig jul, mvh andreasen :peace:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Før i læser denne tekst, vil jeg gerne påpege at jeg aldrig har været den bedste til at formulere mine tanker, gode som dårlige. Men har valgt at prøve endelig at være HUDLØS ærlig. Hvis i synes teksten er usammenhængende, skal i vide jeg har prøvet så godt jeg kunne for at få den til at hænge nogenlunde sammen.

Har valgt at starte historien ved roden til mange nederlag i mit liv, min mor. Min mor har altid elsket mig, såvel som jeg har elsket hende, og støttet mig så godt hun nu kunne, såvel som jeg også har støttet hende så godt jeg nu kunne.
Jeg er vokset op med, at hun har lidt en meget svær depression gennem hele mit liv, grundet af hendes egne nederlag i hendes liv. Hun blev født ind i religionen Jehovas Vidner (Hvis i ikke kender til denne religion/tro, er i velkomne til at spørge mig, hvis der er noget i vil vide, men Google ville i nok få mest ud af.)

Hendes mor var selv offer for Paranoid Skizofreni, der gjorde hun aldrig fik et normalt forhold til hende. Igennem sine folkeskoleår blev min mor mobbet på det groveste hver dag, indtil hun endelig fandt en skole og en omgangskreds hun følte sig tryg ved. Da hun blev 18 år, giftede hun sig meget naivt og impulsivt med en ti år ældre mand hun havde mødt gennem familien. Han gennemtæskede hende hver dag, fra morgen til aften i 11 år. Mange vil nok tænke som jeg selv gjorde engang: ’’Hvorfor forlod hun ham ikke bare?’’ I har sikket set film, læst bøger, eller kender måske selv folk der har levet i samme forhold, hvor i heller ikke har forstået hvorfor. Grunden til min mor blev hos ham var, at hun havde så meget fysisk respekt og var meget bange for ham, men på samme tid følte hun også en slags tryghed ved ham, for hun havde ikke prøvet andet.

Men en dag fik hun nok. Hun overvandt sin frygt og flygtede fra hjemmet. Et par år senere mødte hun så min far gennem ugentlige møder og missionær kongresser( ting man går til hvis man er Jehovas Vidner) Han respekterede og elskede min mor, og selvom hun var landet i sin depression, lyste min far hendes liv op igen. De blev gift, Og valgte at melde sig ud af troen, pga. De ikke ønskede at jeg skulle opvokse under de forhold, hvilket jeg i dag er meget taknemmelig for!(Ikke fordi jeg ikke respekterer religionen, tværtimod, jeg er bare overbevist om jeg ville få en lorte opvækst)

Problemet med at melde sig ud er at hvis gør det, melder man sig også ud af familien, hvilket så vil sige at jeg aldrig har mødt min familie, da min mor, far og jeg bliver opfattet som døde af dem, pga. deres tro. Et par år senere, blev min mor gravid. Det var en meget hård fødsel der gjorde at jeg på tidspunktet var 99,9 % sikker på at dø, pga. iltmangel. Jeg blev straks lagt i kuvøse, og lægerne fortalte mine forældre, at jeg nok ikke ville overleve. Mine forældre var grædefærdige, og i de 14 dage jeg lå på hospitalet, røg min mor dybere og dybere ned i et sort hul for hvert minut der gik. Men en dag blev der ringet fra hospitalet, hvor der blev fortalt at der var sket et mirakel. Jeg var overlevet! Dog med 70% chance for jeg ville blive 100% hjernelam.

Så var der sket endnu et mirakel. Jeg var åbenbart helt normalt fungerende, og kunne tage hjem uden større riscici end små disfunktioner i min hjerne, hvilket jeg indtil videre ikke har mærket noget til. Ingen ved om det underbevidst kan have haft en effekt på min personlighed til dags dato. Jeg voksede op i et 2 etagers hus på landet med tilhørende stald og mark. Jeg boede med mine forældre til de blev skilt da jeg var omkring 10 år gammel. Dog blev de skilt som venner, der bare ønskede det bedste for mig og min opvækst. Min mor og jeg flyttede rundt forskellige steder i samme område, da min mor ikke havde penge udover sin førtidspension, fordi hun var for syg til at kunne passe et arbejde. Jeg var skiftevis hos min mor og far hver weekend.

I en alder af 13 fik jeg konstateret generaliseret angst og en hård depression med dertilhørende selvmordstanker hver dag. Jeg blev akut indlagt på psykiatrisk i Risskov, på børneafdeling. Jeg blev konstant overvåget, og måtte ikke have min dør lukket, mine vinduer var låste og der sad en voksen ude foran min dør døgnet rundt. Jeg begyndte at ryge smøger, og det blev hurtigt til et forbrug af en til to pakker om dagen. Efter mine tre uger ude på psyk, fik jeg lov til at flytte hjem til min far, som tog fri fra arbejde for at kunne passe mig døgnet rundt. Jeg blev hurtigt meget udadreagerende og aggressiv, og til sidst kunne mine forældre ikke styre mig længere. Jeg følte skyld, og kunne ikke indse at det skyldtes mine diagnoser, troede bare jeg ikke kunne finde ud af at opføre mig ordentligt overfor andre mennesker.

Det gjorde det sværere at leve med mig selv, og mine selvmordstanker voksede enormt. I en alder af 14 blev jeg frivilligt anbragt på et af landets mest professionelle og mest støttede ungdomshjem. Her mødte jeg en ældre dreng, der havde et hash-misbrug, og det fangede hurtigt min interesse. Jeg synes det var spændene, og på en måde også ret sejt. Tror de fleste kan huske den følelse ;-). Jeg begyndte at ryge joints et par gange om måneden, og drak min hjerne ud så snart jeg havde muligheden.

I ved hvordan det går derud af efter det. I de sidste 10 måneder har jeg haft et massivt misbrug af hash og alkohol, og har fået en behandlingsdom for stor besiddelse. I dag går jeg til psykolog og misbrugskonsulent en gang om ugen, og har nu været clean i 4 dage, hvilket for de fleste herinde sikkert ikke er den største udfordring, men for mig er det, tro mig. Jeg klarer mig godt i skolen og får 10 taller i samtlige fag, har dog stadig kæmpe problemer med at stå op om morgenen hvis jeg ikke lige har en pind liggende, og orker ofte ikke at gå i skole. Det med at hash er fuldstændigt uskadeligt og bare er harmløst, er virkelig naivt og en stor løgn. Måske hvis man er voksen og har styr på sit liv kan det sagtens være harmløs, men hvis man er ung og i gang med sin skolegang eller i forvejen har psykiske problemer eller bare de mindste tendenser er det det værste.

Jeg skriver det her af hjertet: Lad være med at ryge hash eller i det hele taget rør stoffer hvis du ikke er 18, har psykiske problemer eller bare er sårbar. DET GØR KUN DET HELE MEGET VÆRRE!
Hvis du får lige så stor tolerance for det som jeg fik, hvilket jeg har en idé om er mere sandsynligt hvis du ikke er færdigudviklet, kommer du til at rende forvirret rundt og prøver at skaffe penge til fed på de mærkeligste måder for bare at kunne ryge en joint. Du kommer til at sætte hash over alt hvad der før i dit liv rent faktisk betød noget (Dine venner, familie, yndlingsaktiviteter) Du vil droppe samtlige aftaler med ovenstånde, for bare at ryge hash. Du vil få problemer med politiet, ergo få sværere ved at tage et job i fremtiden, ergo få et dårligere liv. Jeg siger ikke at det her sker for alle, men det kan ske. Jeg ved der er masser af andre på det her board der kan genkende til misbrugets dæmoner.
Og det er absolut ingen skræmmekampagne, jeg siger bare at det kan være det mest vidunderlige, men på bagsiden af medaljen kan det være det værste du kan udsætte dig selv og SPECIELT DIN FAMILIE for.

Tak fordi i tog jer tid til at læse min historie. Jeg er idag 15 år.

Senest rettet af andreasen 20 dec 2011 15:58, rettet i alt 4 gange.

Medlem
Brugeravatar

Jeg vil anbefale dig at dele teksten op i nogle flere afsnit, det er meget anstregende at læse teksten som den er i øjeblikket.

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg skrev den i Word og kopierede så det er derfor S: Men skal nok gøre det på et tidspunkt hvor jeg lige får tid.

EDIT: Den er nu opdelt, og skulle være noget mere overskuelig at læse.

Medlem

Flot du deler din historie, og flot du allerede har været clean 4 dage. Det værste er så småt overstået og det bliver kun lettere for dig at holde dit stop, når i forhåbentligt får løsnet op for de knuder der får dig til at ryge og drikke.

Du virker til at være kvik i pæren og ret god til at reflektere over dit liv. Jeg lover dig det er nogle gode ressourcer, der kan gøre arbejdet med at få det bedre mere overkommeligt. Du har haft en streng start, men det er heldigvis ikke umuligt at få vendt situationen.

Jeg vil gerne følge lidt med i hvordan det går dig, hvis du er klar på smide en opdatering en gang i mellem. Om ikke andet vil jeg ønske dig alt godt herfra.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På bunden af havet
Er glad for du deler din historie med os og håber der er nogle unge drenge eller piger der tager ved lære af dit eksempel. nå et er sagt vil jeg sige, at jeg er overrasket over at du er i stand til at indse problemerne allerede nu og gøre noget ved dem. Tror nok du skal klare dig i livet du virker rigtigt intelligent og god til at reflektere over ting du gør.
Held og lykke

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Flot du deler din historie, og flot du allerede har været clean 4 dage. Det værste er så småt overstået og det bliver kun lettere for dig at holde dit stop, når i forhåbentligt får løsnet op for de knuder der får dig til at ryge og drikke.

Du virker til at være kvik i pæren og ret god til at reflektere over dit liv. Jeg lover dig det er nogle gode ressourcer, der kan gøre arbejdet med at få det bedre mere overkommeligt. Du har haft en streng start, men det er heldigvis ikke umuligt at få vendt situationen.

Jeg vil gerne følge lidt med i hvordan det går dig, hvis du er klar på smide en opdatering en gang i mellem. Om ikke andet vil jeg ønske dig alt godt herfra.

Fuldstændig enig.
Du virker virkelig til at være god til at reflektere over din egen situation, og dette skal du sætte stor, stor pris på.
Det er for mig noget af det vigtigste, at man enten selv kan finde ud af at "stoppe med at gøre ditten og datten", og i stedet træffe nogle mere fornuftige valg. Eller hvis man kan snakke med sine venner omkring sin egen situation, så er dette også et stort plus.
Det er godt at høre, at du i en alder af 15 år har indset, at et hverdagsforbrug af cannabis er hul i hovedet når man er så ung som du er.
Jeg synes der er mange andre unge (13-16 årige), som opretter indlæg på psychedelia men virker forholdsvis skudt i hovedet - der vil jeg tage hatten af for dig og sige bliv ved. Det fucking stærkt, du skal nok klare det hele, og det virker som om du er på rette vej.
Der er ALTID en bedre side til livet, så skulle du på et tidspunkt få det rigtig svært ved en given situation, så må du virkelig søge hjælp hos læge/venner/familie/psychedelia - what ever floats your boat, men ikke giv op.

Og husk, bliver noget nogle gange lige en tand for hårdt, så overvej om hormonerne ikke har en del at sige. Det kan jeg i hvert fald selv huske at gribe mig selv i; "okay, ingen grund til at fare sådan op på grund af noget åndssvagt, træk lige vejret og tæl til 10"..

Keep it up, hold os gerne opdateret. Har du brug eller lyst for at snakke med mig (eller andre?), så skriver du bare en PM.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Dedikeret medlem

Super godt svaret SWIM det kan jeg kun tilslutte mig jeg blev ret overrasket over du ikke var ældre andreasen for du tænker meget dybt i forhold til din alder.
Stor respekt for din 4. clean dag som så småt er på vej mod at blive din 5. jeg håber og tror faktisk at du får mange flere for du virker til at have truffet en beslutning om at det skal være anderledes fremover samt til at du får hjælp der til og er villig til at modtage denne.

Junior medlem

Geografisk sted: Fyn
Tillykke! Du er på mod et bedre liv! Hold fast!
Er selv stoppet for ca. 12 dage siden, og allerede nu er livet bedre.
Problemet med rygestop er tomrummet, særligt efter længere varende forbrug,
hvor man som du ganske rigtigt skriver isolerer sig.

Er 25 og hashen har kostet mig alle "venner", hvilket både er godt og dårligt,
I sidste ende er et misbrug maganaliserende. Man mister kontakten med samfundet og dettes
normer, hvilket kan have langvarige konsekvenser, og ikke mindst fastholder dette misbrugeren i
den onde cirkel, som et hash misbrug er!

Navnlig skridtet fra at ryge med andre, som "hygge", til at ryge selv er afgørende, dvs. fatalt.
Når man ryger selv isoleres man i en uhørt grad. Selvom man sagtens kan passe arbejde og skole
er tankerne som regel centreret om fyraften, hvor næste joint skal tændes, hvorefter man hyppigst blot
stener ligegyldige ting.

Jeg er enig med dig, og håber ikke blot at jeg, men også du, må vende tilbage til det virkelige liv.
At kunne grine af småting (uden påvirkning!), at finde mening i hverdagen, at opleve nyt, dette er hvad
misbrugeren afskærer sig fra i det lange løb.
At ryge med rigtige venner fra tid til anden er en helt anden snak, men misbruget, som potentielt lurer er invaliderende.

I min alder er økonomien intet problem, men god pointe: Når man er i din alder, da kan det
økonomiske element formentlig sidestilles med heroin misbrugeres, hvor man også skal skaffe midlerne.

Junior medlem
Brugeravatar

Tak til alle jer for den dejlige respons. Det hjælper virkelig at komme ud med det.

Medlem

Hvor er det fedt du er nået så langt! Du kan roligt gi' dig selv et skulderklap :)

Jeg kender til flere tilfælde hvor folk er blevet angste i en mindre periode, efter de er holdt op med at ryge. Det virker ikke til at være unormalt og er så vidt jeg husker også nævnt af flere her på siden. Jeg ville ikke være bekymret, men hvis du er lidt urolig kan du snuppe et kig på Fanny's tråd om Den udefinerbare angst.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]