Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 12:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: dk
Cactus problemet

For ca. et halvt år siden faldt der noget catus hen ad min vej(igennem den flinke Nordman fra staden ex. Soma ), en del rent faktisk: 5 * 40 cm san pedro. Det hele var planlagt vi havde lejet et sommer hus (3 drenge der skulle eks.), købt juice ikke spist særlig meget (som den alt vidende Norske guru havde forklaret os).

Jeg havde så fundet forskellige ”brugs anvisninger” på nettet ud over hvad Nordmanden sagde… Vi vidste ikke at det var svært at tilberede…

Det vi gjorte var, vi skar helt ned til vi kun havde nærmest en fin agurk tilbage(vi var blevet forklaret at det yder lag gav røsten i maven) med noget lækkert slim…

Jeg kan ikke huske præcist hvor meget vand vi hælde i, men jeg kan huske at jeg ”bitched” fordi jeg ikke troede at der var nok vand i.

Da vi var færdige med at koge(jeg kan ikke huske præcist hvor lang tid men jeg tror et par timer, hvor vi hældte vand i vær halve time), havde vi lidt under et halvt glas til hver…

Vi drak det hvilket ikke var en speciel fed oplevelse…

Der efter sad vi i 8 timer og ventet på at noget skulle ske men intet på nær et svagt ”svampe” trip…

Jeg vil gerne prøve det igen her til sommer men jeg gider ikke smide 1300 kr. ud ad vinduet igen, er der nogen der kan forklarer mig hvor jeg gik galt henne?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Jeg tror at det var en fejl at smide skrællen fra de fine kakti ud. Jeg har engang spist tørret kaktus-skræl, og det virkede faktisk ret fint.
Det vil måske virke bedre hvis I koger planterne i surt vand næste gang; tilsæt f.eks. en god del citronsaft til kogevandet.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Yah, det er faktisk skrællen som indeholder det mest potente...

Desuden er han svensker, så vidt jeg ved, ikke nordmand! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Og han er heller ikke alt-vidende :)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Nej, han er sgu langt fra guru... nærmere gammel-klog og bedrevidende...

ja det er skrælle og køden.man skal bruge .og ja ham svensker var lidt mærkelig og høre på.......

Junior medlem

Geografisk sted: Med Maldini og drengene i Athen - mentalt
Hej, Tørret kaktuskød(T. Peruvianus) i en dosis på ca. 25g er ganske rigeligt til en person...

Det skal knuses til pulver.
Og drikkes med appelsin juice der fremmer optagelsen... MescalinKaktus er meget stærkt og skal behandles som den hellige plante det er...

Medlem

Geografisk sted: my secret garden
du betalte 1300 kr???? Svenskeren har fuppet dig [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
Jeg har haft en del San Pedro i min vindueskarm, den gror som ind i helvede - vil man have flere kakti, skærer man blot et stykke af og kommer i en ny potte, så skyder den igen.

Og ja, smid endelig ikke skrællen væk!! Hvad har han dog bildt dig ind [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
1300 KR!!1 [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] Du er godt nok blevet tørret i røvn!
Et kaktustrip bør ik koste meget mer end 200-300 kr...
Det kan også meget bedre betale sig at dyrke sine egne, sååå bedre held næste gang! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Hvor tykke var de 5 kaktuser du købte, for de kan jo variere meget i tykkelse. 5 x 40 cm får jeg til 200 cm kaktus det skulde værre pænt rigeligt til 3 personer også selv om de måske ikke har været så tykke.

Men igen sider der meget i skindet som er værd at tage med når man koger sin kaktus ned som i har gjort, en anden gang så skal i bare æde det frisk - det er nok lidt sværre end at drikke et ½ glas afkog, men så skulde det også virke bedre, det anbefales ikke at æde skrællen rå. Har kun slev smagt på den rå skræl og kaktus en enkelt eller to gang og man kan ikke sige at meskalin katus er noget delikatesse. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

ang. Nordmanden, så er han svensker som dex nævnte og han ved en masse ting om psychedeliske planter osv. MEN han er et penge grisk fjols.

5 x 40 cm San pedro til 260,- pr stk syndes jeg nu ikke er en meget grov pris, men at i har været uheldige med jeres tilberedning er nok mere sansynligt eller så har det været nogle svage kaktuser.

Hvis jeg skulde sælge en af mine kaktuse vil jeg da også have en nogen lunde fair pris, når folk vil gå hjem og æde dem. Det aligevel tager tid fra man starter med sine kaktuser til de er "høst" egnet.

Det bedste man kan gøre er at købe nogle små kaktuser, så selv dyrke og toppe dem så man engang har nok til at man kan høste sig nogle trip. Det er dog de færreste der gør det og så er det vel også fair nok at det koster lidt kasse. Lige meget hvor du køber din kaktus er der en eller anden gartner freak der har gået og passet disse kaktuser i gennem en år række.

MVH
Piercer [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]