Har jo lige indrømmet at jeg havde blandet noget sammen med amfetamin.
Fair nok, men efter du har skrevet det, fremlægger du så nogle "reviderede" tal. Jeg vil bare gerne have links til et eller andet om MDMAs biotilgængelighed, som det du skriver her:
MDMA Biotilgængeligheden er sådan her:
35% ved oral indtagelse
MDMA are an area of active research. Sixty-five percent of MDMA is excreted unchanged in the urine (Min fejl 65% og ikke 60% http://en.wikipedia.org/wiki/Mdma#cite_ ... 3845_110-080% ved nasal indtagelse
< = der er ikke lavet den store forskning, så det bygger jeg på anekdotale data + egen erfaring80% ved rectal indtagelse Måske endda lidt dårligere. Og i hvertfald slet ikke det værd
<== se ovenover100% ved IV indtagelse
< == siger sig selvMen den bedste måde at tage MDMA på er imo: at tage 200MG oralt. Når du er halvejs inde i peaket så tage 30-40mg nasalt. Giver det længste peak imo. tager man 300-500mg oralt på en gang uden tolerance Ligger du dig bare ned i din egen lille "Hjerneskadende" verden i eufori og ryster som en tunet røste pudser. < == giver som regl altid blackouts. du kan huske et par ting, men det os det
Der er forbavsende lidt forskning på MDMA kontra diverse Amphetamines. og det giver jo også mening da MDMA jo ikke bruges i medicinsk behandling.(Lovligt i hvertfald) <== jeg gav dog engang et kæreste par der var ved at gå fra hinanden en Kix hver. De er i dag gift og har 2 børn

Infectimus skrev:
Snubi skrev:
Men er sku svært at vurdere, jeg har også været oppe på 30-50 kix fra fredag til lørdag. Min dealer dengang. Han tog 100 kix fra torsdag til mandag sov tirsdag, var sammen med damen onsdag. og så forfra Hver weekend. men den slags forbrug af MDMA hører vidst også til sjældent hederne, men i min omgangskreds var det normen. Havde en anden ven der tog kix 17 dage i træk på den 17 dag tog han 30 i en mundfuld, fik nul effekt udover at han hostede blod op i en spand i et kvarter.
Hvordan har du, din pusher, og din ven det dagen idag ????

Dealeren har jeg ikke hørt noget om siden. min ven med de 17, der vil jeg vurdere at han har taget permanent skade.
Langsommere opfattende etc, men lever ellers et okay liv.
Men det der med permanente hjerneskader er ifølge nyforskning ikke noget man er så skråsikre på mere.
Hvor imod at en Crystal meth addict efter total remmision. Stadig har et 37% dårligere fungerene dopaminerge receptorer. VEL OG MÆRKE EFTER 3 år med total abstinens fra stoffet.
Jeg misbrugte jo Methylphenidat hver dag i et halvt års tid. Og i slutningen resulterede det nogen gang i at jeg hakked 40 x 36 mg concerta(Methylphenidat) og tog det i en mundfuld. Ritalin uno 30 mg hakkede en gang 100 piller ud og sniffede til der ikke var fysisk plads til mere af det i mine næsebor. Det resulterede i et epileptisk anfald/krampe anfald med enorm eufori. at jeg lå og bankede mit hoved ind i en radiator. gjorde ikke euforien mindre.
Jeg er sikker på at jeg har taget skade, om det er permanent eller ej ved jeg ikke. man har kunne sporer forbedringer i misbrugeres hjerner i helt op til 10 år efter end misbrug såvidt jeg husker. Og har sku aldrig været clean i mere end 3 måneder siden jeg var 16.