Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 19:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle på psy, det her er mit første forumindlæg her på hjemmesiden, og jeg er ked af det hvis det her er posted det forkerte sted.

Når jeg er høj, føler jeg at jeg er "bange" for at komme i kontakt med andre mennesker, dog kun mildt. Jeg har det nogen gange som om alt er min skyld og at folk jeg kender hader mig. Men jeg spurgte en god ven forleden om folk syntes dårligt om mig, men han sagde nej. Er der nogen her der har oplevet det samme, og ved hvad man kan gøre mod det? :D Og mit andet spørgsmål; Hvad er det bedste at ryge hvis man skal være social? :)

På forhånd tak :P

Dedikeret medlem

Hvor ofte ryger du, og over hvor lang en periode?

Edit: En god sativa skunk, i en pind, så der hygge! :D

Junior medlem

Jeg ryger 1-3 pibehoveder om dagen. Jeg startede i midten af august i år. :)

Tak for rådet! :D

Dedikeret medlem

Sådan bliver det med tiden når du ryger hver dag, du bliver mere paranoid, jeg vil forslå dig at overveje dit forbrug godt og grundigt. :)

Junior medlem

Jeg forstår...men er der noget man kan ryge/gøre for at undgå dette? :D

Dedikeret medlem

Du kan lade være med at ryge, så forsvinder det med tiden, eller ryge mindre, så bliver det knap så galt. :)

Junior medlem

OKay, igen, tusind tak for rådet! :D

Medlem

Geografisk sted: Århus
De første mange gange jeg røg, fandt jeg hurtig ud af at Sativa domineret cannabis produkter gav mig paranoia - Så røg jeg god mørk hash og så fik jeg det aldrig. Efterhånden gik det fuldstændig over. Ryg mindre - overvej om det er det værd. Eller lær at "leve" med det.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: the Land of Ooo
Jeg tror ikke at en sativa er hvad du har brug for, den er noget mere psykedelisk end indica. Hvis du i oven i købet har en smule noia, vil jeg nok finde en indica og et par koffeinpiller. Ellers kan du også supplere en sativa med et par øl, til at tage det værste noia.

Junior medlem

Okay, så er der stof til eftertanke. Tak for jeres råd. Det har været en stor hjælp :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
cigaretter

Medlem

Synes det i bund og grund handler om ens egne forventninger og være indstillet på at skulle være social.
Hvis man ikke har for høje forventninger og samtidigt indstillet sig på at være social samt blot at lade sig "flyde" med.

Medlem
Brugeravatar

. sativa :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Albuquerque, New Mexico
Hej alle på psy, det her er mit første forumindlæg her på hjemmesiden, og jeg er ked af det hvis det her er posted det forkerte sted.

Når jeg er høj, føler jeg at jeg er "bange" for at komme i kontakt med andre mennesker, dog kun mildt. Jeg har det nogen gange som om alt er min skyld og at folk jeg kender hader mig. Men jeg spurgte en god ven forleden om folk syntes dårligt om mig, men han sagde nej. Er der nogen her der har oplevet det samme, og ved hvad man kan gøre mod det? :D Og mit andet spørgsmål; Hvad er det bedste at ryge hvis man skal være social? :)

På forhånd tak :P

Det lyder som om at du er en person, der tænker over tingene og er opmærksom på dine omgivelser.

Hash kan godt forstærke dine sanser og din sindstilstand, så en meget opmærksom, betænksom eller analyserende person bliver det endnu mere, når de ryger.

Når du bliver bange for det sociale, og at folk hader dig, er det måske fordi du har lavt selvværd, er meget selvkritisk, bange for at blive dømt af andre, eller blive ydmyget fordi du har sagt noget forkert.

Det, man skal huske på, når man har det sådan, er at man tit er ens egen største kritiker. F.eks. tænker jeg næsten aldrig over mine venners fejl og mangler, mens mine egne kan jeg blive ved med at grummes ved.

Tit tænker ens venner ikke over de ting du gør, de har deres eget liv og deres egne interesser som de har travlt nok med at tænke på, så der er slet ikke tid til at "hade" dig.

Hvor meget tænker du selv over dine venners fejl og mangler?

Alle er jo heller ikke fejlfrie. Måske har du nogle fejl, men dine venner accepterer det, for sådan er du jo bare - og omvendt.

Hvis du endeligt lavede rigtigt lort i den, glemmer de det nok hurtigt. Nu ved vi jo ikke hvordan du opfører dig i hverdagen, men bare det, at du tænker over dig selv og dine handlinger viser, at du er betænksom og nok ikke opfører dig som et røvhul hele tiden. Det er en god ting, for langt fra alle stopper op og tænker over, hvordan andre ser dem og vader bare gennem livet helt ubevidst om andre mennesker.

Jeg tænkte også som du gør engang, også før jeg røg hash, men da disse ting gik op for mig stoppede jeg med at bekymre mig om, hvad andre synes og har intet problem med hverken sativa eller indica :)

Junior medlem

Den måde du beskriver mig, passer faktisk rigtig godt med sandheden - Jeg er en person der tænker meget over alt. Jeg ved ikke helt hvordan jeg er blevet sådan, for jeg plejer aldrig at være på den måde.

Men jeg er glad for at du kunne perspektivere med dit eget liv, så jeg har noget at sammenligne med. Tusind tak for de gode råd. Skal tænke over det...tak igen :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På bunden af havet
Har også selv noget a la det du beskriver for et par måneder siden, efter at have røget kraftig sativa dominere røg. dog vil jeg ikke give skunken skylden det nok at skyldes nogle mindre problemer (ikke noget særligt) i mit eget liv der er blevet forstærket rusen og fanget i et tanke spind. det er dog første gang jeg har oplevet noget lignende i de 4 år jeg har røget cannabis

har desværre ikke nogle gode råd til dig ud over at lade være med at prøve at løse problemerne ved at ryge dem væk.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Jeg er mest social når jeg ikke ryger. (:

Medlem
Brugeravatar

Jeg vil også gerne bidrage til tråden med mit eget synspunkt på det at blive indadvendt eller afsocial af at ryge cannabis. I min omgangskreds er cannabis totalt accepteret, næsten mere accepteret end alkohol, og de fleste af mine venner og kollegaer ryger med jævne mellemrum. De fleste er blevet ældre, og ryger ikke så meget som engang, men der er stadigvæk en håndfuld tilbage der ryger hverdag. Jeg har også selv haft et massivt cannabis misbrug i mange år, og de sidste 6 år har jeg nok haft flere dage hvor jeg røg, end hvor jeg ikke røg. I starten elskede jeg at være skæv blandt venner og fremmede mennesker, f.eks. elskede jeg at ryge en pind og gå på biblioteket eller i banken, da det gjorde hverdagspligterne lidt mere spændende. Men efter fleres år heftig rygning begyndte det at gå galt. Jeg blev meget indadvendt når jeg røg, og jeg ville nok egentlig helst bare være i fred og nyde min high.
Fra at elske at vælte rundt i byen og være skæv, blev det til en ubegrundet frygt for at møde nogle jeg kendte når jeg var skæv og var i det offentlige rum. Bare det at snakke med personen bag kassen når jeg handlede ind kunne gøre mig skide nervøs. Det udviklede sig kun mere og mere, men jeg røg stadigvæk meget. Til sidst blev jeg skide bange for overhovedet at gå uden for døren når jeg var skæv, og jeg sørgede altid for at ordne alle praktiske ting før jeg røg, så jeg kunne blive i min lejlighed resten af dagen. Det udviklede sig kun i den forkerte retning, og det endte med at jeg aldrig tog min telefon eller åbnede døren når jeg var skæv. Når jeg røg med venner, blev jeg meget indadvendt, selvom at jeg før i tiden var social på lige fod med de andre rygere. Mine venner syntes ofte jeg fremstod som sur eller ked af det, men i virkeligheden var jeg bare blevet skide indelukket når jeg røg.

On topic: Du kan med fordel ryge ryge sativa eller pot og undgå hash udover pollen hash, men "løsningen" for mig blev at ryge pot eller bare ryge en lille smule, altså kun ryge mig en lille smule skæv, eller også drak jeg mig fuld. D.v.s at jeg drak 1-3 øl før der blev røget, også drak jeg videre når jeg havde røget. Jeg elsker at være fuld at skæv, og det gjorde at jeg altid medbragte øl eller sprut når der blev røget. Det gik heller ikke rigtig i længden, da jeg pludseligt indså at jeg drak alt, alt for meget.
Nogle mennesker kan bare ryge så meget de vil, og de er stadigvæk sociale og kontaktsøgende, mens andre som mig selv ikke kan. Mit råd til dig vil være at lade hver med at ryge hverdag (hvis du altså gør det), det er meget, meget få mennesker der kan ryge hverdag over en længere periode, uden at det påvirker dem alt for negativt, og tro mig, selv dem der "kan" ryge hverdag kommer til at betale en pris for det før eller senere. Weekend eller ferie forbrug er vejen frem.
Dette er baseret på mine egne erfaringer, og selvfølgelig vil nogle mene noget andet. Håber det var brugbart, blev ret langt, men jeg kan alligevel ikke sove :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]