Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej :)

Jeg tænkte ved hvor mange gram får i cirka pr plante ? sådan i gennemsnit, jeg ligger nemlig på omkring 15g og 4 måneders lang vente tid ?

Hva er jeres "stats" ?

Medlem

havde små 40 gram på hver af mine special haze i sidste rip!! de fik lidt over 2 mdr!!

Junior medlem

What, hvordan gjorde du det ??

Jeg har 4 planter under 250watt på 125x125x200cm .. og har brugt 2 måneder i vegge og 2 måneder i blomst.. :s og de skal i hvertfald have 14dage - 3 uger endnu :S

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hmmm - en gylden tommelfingerregel for hvad man kan sigte efter ved et gennemsnitligt, succesfuldt grow er ca. et gram pr. effektiv watt lys.
Visse faktorer som eksempelvis sorternes gennemsnitlige yield (eksempelvis sativa-dominante sorter yielder oftest mindre end indica-dominante), erfaring og valg af lyskilder spiler selvfølgelig ind, men for det gennemsnitlige grow med HID-pærer hvor man gror en forholdsvis normal hybrid e.l. kan man godt sigte efter 1 gram pr. watt.
Selv lå jeg ved mit sidste grow på omkring 1,3g pr. watt, selv med blandede sorter under 400W - så det kan bestemt lade sig gøre.

Moderator
Brugeravatar

@Ariaji
Langt tid siden man har set dig herinde. Er det stadig med Flood and drain table, HST?

@lollerik
Er det en 250W HPS eller CFL? Uanset så virker dit grorum til at være noget overdimensioneret iforhold til lyskilden, 250W HPS gør sig bedst til at oplyse 50x50 til 80x80 cm. Det kan du selvfølgelig løse ved at centrere planterne så lysafstanden er nogenlunde begrænset. Iøvrigt mener jeg at 2 måneders vegge er for meget ift. en 250W HPS, medmindre man træner dem (LST og SCROG, HST) eller kører et vertikalt system.
Mit bud ville være at holde planterne i en mere begrænset størrelse, og så have flere af dem, eller at træne planterne så du holder dem i en begrænset højde og så brede de færre planter ud.
Lysafstand er alfa omega for at få det meste ud af ens lyskilde, da lysintensiteten er en nedadgående eksponentiel funktion, så jo længere væk du har lyset jo mindre vil du få ud af din lyskilde. Derfor kan det ikke, med en relativt begrænset lyskilde, som 250W trods alt er, betale sig at dyrke store planter, hvor de nederste 20+ cm ikke danner ordentlige skud, da lysintensiteten er for lav dernede. I sådan et tilfælde har planten brugt for meget energi, på at producere stamme, og dermed har du også brugt for meget strøm ift. hvad du får ud af det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

@BisMann
Jeg har bare en tendens til at nå et punkt hvor jeg involverer mig i for mange internetfora og cutter forbindelsen til samtlige for at bruge tiden på noget mere fornuftigt i stedet =)
Det er sket adskillige gange før og kommer nok til at ske igen.

Men hvad, det kan være jeg smider nogle gode råd i ny og næ eller en kommentar hist og her.
I ser jo ud til at klare jer helt fint =)

Og nej, det var faktisk i jord, bare for afvekslingens (og smagens) skyld.

Medlem

På 3½ måned fik jeg ca 35-40 g pr plante..

Moderator
Brugeravatar

@Ariaji
Fair nok, kunne også være man skulle prøve en pause fra de cannabis-foraer jeg efterhånden følger med i, men det er sku en lidt for god overspringshandling til tider :)
I hvert fald hyggeligt at se dig herinde igen!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
Jeg vil sige det er fair nok for en begynder at lave 0.5 g pr Watt. (Plads til fejl at lære af)
HÅBER at komme over 1 g pr. watt med mit næste indegrow snart.

-PEACE :mrgreen:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]