Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 11:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Godaften psy.

Der har været en del debat omkring fixerum og legalisering af hash i KBH. Der bliver kastet rundt med mudder og "fakta" i denne debat, og her kommer det fantastiske program detektor ind i billedet. Det findes som program på både P1 og DR2. Programmet sætter spot på de holdninger og fakta som især de så kloge politikere smider sig omkring med i de danske medier.

http://www.dr.dk/P1/Detektor/20101123135522.htm

P1 programmet fra i dag ser på hvordan hash er et gateway drug. Bliver selvfølgelig skudt ned med reel forskning fremfor latterlig politiker snak.

Junior medlem

Nice, jeg skrev faktisk til detektor vedr. Hækkerup natten til sidste fredag, så fedt at se den kom med i programmet :D (synd det var radio- og ikke tv-udgaven).

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
..

Senest rettet af Thio 07 jun 2017 10:43, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Er allerede blevet kæmpe fan af programmet. Selvfølgelig skal man også være bevidst om detektors egne kilder, men ift. andre programmer så er det langt fremme ift. at henvise til kilder, forklare forskningsmetoder osv..

Fedt Tenks!

Jeg så dog gerne at værten havde været en smule mere skarp hvad angår hans "alle har spist morgen mad" analogi. I stedet skulle han have brugt alkohol som eksempel. Min personlige erfaring og holdning siger da også at alkohol i langt højere grad fører til "hårdere stoffer" (som om det kan blive meget mere hardcore end alkohol). Når man ryger så orker man sgu da ikke andet end at sidde i sofaen, hvorimod at det ikke kan gå hurtig nok, hvis der skal findes hvidt pulver i byen i en alkohol rus.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]