Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 jul 2025 00:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Det er ikke nogen hemmelighed at ved hyppigt brug af Cannabis, nedsættes ens hukommelse.
Jeg føler selv, at rygningen både går ud over korttidshukommelsen og genskabningen af information.

Jeg har røget hæftigt til her i sommerferien - hvor jeg til sidst måtte indse at det havde taget overhånd. Jeg er igang med at skrue ned på det, men det er dog stadig svært i weekenderne hvor det handler om socialt samvær :cheers: . Det må trænes lidt endnu ..

Men en af mine større irritationer er at jeg har fået meget svært ved at huske ting og sager, og eftersom jeg af en eller anden grund går i gymnasiet, er dette ikke for heldigt .. Jeg blev desperat og købte Ginkgo Biloba som kosttilskud.
- Gingko biloba skulle forbedre hukommelsen og ens koncentrationsevne. Jeg gør dog også andre ting for at prøve at stimulere min hukommelse og tænkeevne, såsom at spille musik og skrive indlæg herinde ;)
Laver også regelmæssigt diverse retter eller Thee med bl.a. salvie hvilket også skulle være godt for koncentrationsevnen. Jeg synes jeg kan mærke en klar forbedring - men det har selvfølgelig også at gøre med min nedtrapning.

Men på Gingko pakken står der at præparatet er til ældre mennesker med hukommelsestab, koncentrationsbesvær, øresusen, svimmelhed, kolde hænder og fødder - hvor anden sygdom ikke ligger til grund for dette. Man skal faktisk have lægens anvisning.

>>Mit spørgsmål lyder: Kan det overhovedet betale sig at spise disse piller?
(har også set at man kan få Gingko Biloba i Tiger' butikken som The - de kalder den livsThe :rocking: eller noget i den retning Det ser ganske harmløst ud. 8) :wink:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror ikke det er videnskabeligt bevist at det virker, men der er mange der mener det hjælper. Absolut ingen effekt på mig selv, måske en svag stimulering, men det var også det.

Det er formentligt også helt uskadeligt sålænge du holder dig til anbefalede doser.

Jeg har ikke selv været afhængig af THC, men der er ingen grund til at tro det skulle have en anti-THC effekt, så du burde sagtens kunne overføre andres erfaringer direkte.

Medlem
Brugeravatar

jeg forstår ikke helt hvad du mener med det sidste: du burde sagtens kunne overføre andres erfaringer direkte.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
jeg forstår ikke helt hvad du mener med det sidste: du burde sagtens kunne overføre andres erfaringer direkte.

Når andre har haft gode erfaringer med gingko biloba er det også muligt at du kan få det.

Medlem
Brugeravatar

Der står det er til ældre "demente" mennesker - demens er jo ikke det samme som THC

Dedikeret medlem
Brugeravatar

1. Du ved ikke om hukommelse skaden ved THC svarer til demens
2. Du ved ikke om ginko biloba virker specifikt mod demens

Du kan ikke rigtig slutte noget ud fra det. Prøv det og se om det virker.

Edit: Det er meget uvist hvordan og hvorvidt det virker, så det er lidt meningsløst at begynde at hænge sig i hvad sælgeren skriver om produktet. Det er højst sandsynligt god markedsføring at rette det mod gamle mennesker, da hukommelsen ofte smutter :)

Medlem
Brugeravatar

arh men det jo så smukt sagt det der ;)

vi får se. Ville bare lige høre ad.

TAK TAK

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]