Hashpsykoser findes ikke så det skulle være meget overraskende hvis du har fået en. Prøv at drik to flasker vodka og se hvordan du har det. Jeg gætter på at det bliver yderst ubehageligt. Men det er jo også idiotisk at drikke så meget, ikke? Selvfølgelig vil man få det dårligt, ikke? Har man så fået sig en vodkapsykose? Nej, vel?
Hm synes nu ellers det var ret virkeligt for mig dengang jeg kunne læse andres tanker
Skrevet af Morten Hesse, psykolog:
"Til forskel herfra var der en klar responssammenhæng mellem hashbrug og psykotiske symptomer: der var flere psykotiske symptomer jo mere hashforbrug, og også flere psykotiske symptomer ved tidligere debut. Selv om denne undersøgelse ikke direkte målte muligheden for selvmedicinering (fordi de psykotiske symptomer ikke var blevet målt før hashforbruget satte ind), så er det alligevel usandsynligt, at der er tale om selvmedicinering af flere grunde: for det første er der som nævnt tidligere undersøgelser, hvor man netop har målt psykotiske symptomer flere gange, og for det andet er den klare sammenhæng mellem mængde og tidlig debut yderligere støtte for, at der er en årsagssammenhæng: hvis ikke cannabisbrug direkte forårsager tilfælde af sindssygdom, så gør det i hvert fald, at sygdommen starter tidligere, hvilket er nok så slemt for både den unge og familien."
Taget her fra:
http://aftermatch.dk/article_read.asp?id=98Nu hvor jeg ikke ryger hører jeg heller ikke stemmer længer, så for mig betyder det at hash og psykose hang sammen!!!
Mvh