Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 00:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej alle Psy's :)

Jeg har gennem den senere tid oplevet at mit syn er blevet mere sløret..
Det er dog kun når jeg er er påvirket, hvilket jeg ca. er hver 7 dag.

Har ikke lige prøvet med briller om det ville hjælpe?
Men det som om jeg bliver nødt til at lukke venstre øje for at kunne se klart?
Nogle der kender til det problem vil jeg meget gerne høre fra jer..

Men mit spørgsmål var egentligt om et vedvarende misbrug af opiater kan gå ud over ens syn? (jeg har været TIDLIGERE opiat misbruger) men lige nu er det ca engang om ugen og ser aldrig noget til abstinenserne.

Symptomerne er først lige begyndt indenfor de sidste 2-3uger, så det skulle være mærkeligt hvis det kom af misbrug da det ca er et år siden jeg var i det...
Eller om jeg bare af naturlige årsager er begyndt at døje med øjnene, men det tvivler jeg på. Fordi det er KUN når jeg er påvirket det går ud over synet, hvilket tit resultere i hovedpine (pisse nederen)

Vil lige sige jeg ALDRIG før har døjet med synet, og har stadig et falkeblik ;) når jeg ikke er skæv.. Og er en ung frisk fyr som intet fejler (udover generaliseret angst) men det jo fuldstændigt ligegyldigt i dette sammenhæng. Det skal lige siges stort set hele min familie har problemer med øjnene far, mor, og søster.

Ved godt sløret syn er en bivirkning ved indtagning af opiater, undrer mig bare over det er blevet så slemt på så kort tid? Og om det noget jeg burde være opmærksom på ?

Håber i kan give noget råd og vejledning :)

Peace :joint:

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har en familie, hvor alle bruger briller, pånær mig..
Det er bare underligt, at du har haft et misbrug, og ikke har oplevet samme "bivirkning" som nu.
Måske skulle du prøve at købe nogle billige briller i bilka, og se om det virkede næste gang du var påvirket.

Jeg har somsagt heller ikke briller, men folk med briller, siger ofte at de får hovedpine når de ikke har briller på! Synes du skulle "give it a shut" og købe nogle billige briller. Så kan du i hvert fald få opklaret om det er dit syn den er gal med :)

Medlem
Brugeravatar

Som puperoxid siger, eller atge et smut forbi en brillebutik, og få en synsprøve.. Mener de er gratid, men er ikke sikker.. Der er nemlig nogen steder man skal betale for det, men ved ikke om man skal det alle. Og når du aldrig har døjet med det før :)

Medlem

Altså jeg skal ikke gøre mig klog på det, men da jeg startede med at æde tramadol som bolsjer, blev jeg nærmest som et slag, nærsynet. Sagde det til lægen, for har altid haft falkeblik, men pludselig kunne jeg ikke se en skid. Lægen sendte mig til øjenlæge, fordi det var kommet så pludseligt. Der var ikke noget galt, men har nu -1,75 på begge øjne. Og nu hvor jeg har smidt pillerne, kan jeg sjovt nok godt se teksterne på tv'et igen...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hvis du bor i Århus kan du gå ind i Synoptik i Bruuns Galleri og få en gratis synsprøve. Det er gratis og tager ikke mere end et par minutter.

Var selv utrolig overrasket da jeg fik en synsprøve derinde og jeg så havde -1,25 og -1,50 på mine øjne. Tingene jeg kunne se med briller på! :o

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er helt normalt af ens syn bliver lidt påvirket når man er på Opioider.Visse er værre end andre.Petidin f.eks har nogle ret specielle bivirkninger som jeg personligt aldrig har brudt mig om. :lol:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Start altid med at gå til øjenlægen. Optikeren skal bare sælge.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Altså som andre siger få testet synet,
Men jeg forstår hvad du siger eftersom det er en bivirkning jeg har fået. - Jeg tror det er medicinen i mit tilfælde og øget krop temperatur. Men er ikke sikker, stor diskussion med lægerne om det eftersom det også "bare" kunne være en neurologisk fejl. Men faktum er at efter jeg kom over på den type smertestillende fast (falder dog sammen med et andet medikament) så ved ikke hvilket det er..))så er mit syn blevet "værre".
Har godt blik osv endnu, men at gå ned af trapper feks eller lige igennem et mørkt rum som jeg kunne før, kan jeg ikke mere. Det hele kører på "følesans"/erfaringen af hvor høje trin på trappen er, omgivelser genkendelige, det glider ligesom ud i et hvis jeg skal prøve at se hvert trin. Det er "sløret syn"som du beskriver og bliver helt rundtosset.
Kunne være rart at hører om du fik testet dine øjne;)
Også bare af egen interesse, synes det er en pæn irriterende bivirkning og håber da ikke det bliver værre??

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]