Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 20:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

Jeg bliver bare langfingret enough said.. :P

Så tager dem aldrig medmindre jeg skal sove..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Benzoer er noget satan har brækket op.

+1

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg kan godt lide at gå i byen. Det skal lige siges at jeg altid tager relativt lave doser (a la 0,250 mg triazolam).

Nogle benzoer er dog interessante, bare rusen i sig selv: midazolam og alprazolam er dem jeg lige kommer i tanke om.

Medlem
Brugeravatar

Jeg låner lige denne tråd til et spørgsmål, som også har noget relevans til topic.

Hvordan er virkningen fra benzoer i forhold til opiater?
Jeg har selv kun prøvet opiater, men går og funderer over om benzoer måske kunne bruges rekreativt til samme formål bare med et twist. Og det vil for det meste sige flade ud og slappe af foran flimmeren.

Kunne være interessant at høre folk, der har prøvet begge dele komme med nogle sammenligninger af virkning og brugsanvendelses-muligheder.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Hold venligt op med at give dårlige råd og komme med historier om hvor kæmpe store doser I indtager.
Ryddet op i det værste.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens, Danmark
Hvordan er virkningen fra benzoer i forhold til opiater?
[klip]
Kunne være interessant at høre folk, der har prøvet begge dele komme med nogle sammenligninger af virkning og brugsanvendelses-muligheder.

Jeg har megen erfaring med begge, men først skal det slås fast, at opiater og benzo'er sammen, er en meget farlig ting, for alle der er enten opioid- eller benzo-intolerante! Altså, hvis en erfaren opioid-bruger tager Benzo'er for første gang, eller omvendt, er det næsten dømt til at ende i tragedie, og selv erfarne i begge skal tænker sig om.

Når det så er sagt, så er jeg på 3 X 60mg. OxyContin/dag (fra lægen) som jeg dog "misbruger" alt sammen, ved at crushe og snorte det, og har gjort det i 6 år. Jeg HAR behov for stærk smertelinding dagligt, og HAR behov for et så stærkt præparat som OxyContin, men jeg er blevet på den dosis jeg fik under min indlæggelse, der var lige efter en større operation, og derfor får jeg nok til at kunne "misbruge" det til at have det skønt, samtidig med dets analgesiske virkning bibeholdes.

Når jeg får mine depressioner, og de er nærmest kroniske, tager jeg Alprazolam (Ksalol fra Serbien, men kendes nok bedst som Xanax). Det er et kortvirkende Benzo, og gør - modsat alle andre Benzo'er jeg har prøvet - at jeg rent faktisk får mere energi.

4 X 2 mg/dag tager depressionen, vil jeg have det lidt sjovt kan jeg tage lidt mere, men alle disse antal miligram er fra en mangeårig bruger af begge stoffer, både OxyContin og Alprazolam!

Er du ny bruger af et eller begge stoffer, vil jeg foreslå en trinvis erfarings-test:

1: Du må du ikke tage mere end at eksempelvis snorte 20 mg. OxyContin, hvis du ikke har prøvet det før! Det skulle give en dejlig og mellow typisk opiat-high, og den nyder du så!

2: Et par dage efter, kan du så prøve at starte med igen at snorte 20 mg. OxyContin og en så tage 1 mg. Alprazolam. Lader det ikke til at ændre dit high eller føles det ikke anderledes end sidst, så lad være med at uppe Alprazolam!

3: Næste gang kan du så igen eksempelvis snorte de 20 mg. Oxy og så uppe til 2 mg. Alprazolam

...and so forth. Det drejer sig om, at du for alt i verden ikke får for meget Benzo i kroppen mens du har opiater i den, det begrænser og standser lynhurtigt dit åndedræt, præcis som for mange opiater på egen hånd gør det, Benzo'er nedsætter blot tærsklen!

Jeg har prøvet at tage for megen Ksalol sammen med alm. dosis OxyContin, og jeg måtte fysisk sidde en time og tvinge mig til at huske at trække vejret ... iiiiind vente uuuuud - iiind vente uuud - sådan måtte jeg rent fysisk tænkte og tvinge mine lunger og bryst-muskler til at "trække vejret for mig" så at sige.

Var jeg faldet i søvn var jeg død, så behandl den her cocktail af opiater og benzo'er med kæmpe respekt!

Når alt det er sagt, så ja, det kan tilføje en ganske dejlig dimension til et opiat-high :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens, Danmark
PS: Der er ingen større grund til at crushe og snorte Alprazolam, da det ikke er vand-opløseligt og derfor ikke optages ret godt gennem de nasale slimhinder.

Man kan dog gøre det, og det virker, men man skal bruge mere Alprazolam end tager man det oralt, og har mindre styr over det. Og Alprazolam virker alligevel efter et kvarter, så mit råd er bare at sluge dem!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]