Et forsøg på at bidrage lidt til strain databasen.
Product Description of Royal Cheesehttp://www.royalqueenseeds.com/catalog/product/gallery/id/20/image/158/Royal Cheese is a legendary variety which originated in the UK. Its history is simple and, for many valid reasons, its genetics are the most well-known throughout the country. For countless people in the UK, an essential reference for knowing if a variety of cannabis is worthy is its comparison with cheese.
The reason for this? Its intense, long-lasting and aromatically Indica taste of cheese, something similar to a strong, well-cured, vintage cheese, the type of cheese that makes your mouth water when you think of it. Obviously, there’s more than just flavour to this strain.
Its aspect is languid, with long outstretched leaves and slim stalks, an heirloom from its skunk ancestry, but the flowers it produces are thick and plentiful and, when exposed to the adequate low temperatures, obtain a light violet colour.
It can be classified as a highly commercial variety.
Height: 250 cm
Effect: Stoned & High
T.H.C. Content: medium high
Genetic background: Sativa/Indica Mix
Flowering time: 7-8 weeks
Yield: 45 grams a plant
Harvest month: October
Royal Cheese is a legendary variety which originated in the UK.
Product Description of Royal Critical Automatichttp://www.royalqueenseeds.com/catalog/product/gallery/id/53/image/189/ http://www.royalqueenseeds.com/catalog/product/gallery/id/53/image/191/This is our new autoflowering hybrid, a complex cross of the ruderalis, indica and sativa strains. It is very similar to the normal Critical variety, with its well known characteristics.
She has a very regular stable growth pattern with an open structure that allows light tp penetrate the plants canopy increasing usage of light and therefore increasing yield.
The plants grows large dense buds with a very sweet fruit aroma. It has a medium-high THC level and reasonably high level of CBD, resulting in a very relaxing effect. Ready for harvest approximately 9 weeks after planting the seed.
Height: 60-80 cm
Effect: Relaxant and full of flavour
T.H.C. Content: medium
Genetic background: Critical mass x autoflowering strains
Flowering time: Autoflowering
Yield: 50-60 grams a plant
Harvest month: 9 weeks after sprouting
The plants grows large dense buds with a very sweet fruit aroma
----------------------------------------------(Start)----------------------------------------------

Sådan så det ud da jeg startede.
----------------------------------------------(Dag 9)----------------------------------------------

Kun 2 af de 3 frø spirede, så jeg plantede en Royal Cheese også! Den lille er Royal Cheese.
-----------------------------------------------(Dag 15)-----------------------------------------------

Så er de plantet om i 6,5 Liters potter. Temperaturen ligger lige omkring de 26-28 grader. Har først planer om at gøde når de er en månede gammel.
-----------------------------------------------(Dag 21)-----------------------------------------------

En lille smule tegn på overvanding.. Men det går heldigvis over igen, iløbet af de næste par uger.
-----------------------------------------------(Dag 28)-----------------------------------------------Så er der bygget nyt growskab. Blev træt af mit grotelt, og kan 10x bedre lide ghettogrows.
Planterne har så desværre måtte fjernes lidt frem og tilbage i bygningsperioden og det kan ses på dem tydeligt, da de strækker sig en del, og så er nogle af bladene begyndt at krølle lidt sammen. Tror det er en blanding af skiftende temperatur/lys/forhold som har gjort dem lidt mindre glade for mig.
Forhåbentligt er det ikke helt fucked up endnu. Og har planer om at spire nogle nye frø eftersom jeg ligepludselig fik lidt mere plads.

Det skal selvfølgelig lige tætnes lidt, og så skal jeg have lavet et permanent passivt insugningshul men har ikke haft tid til det hele endnu, og sprækkerne fungere fint som indsugning indtil videre. Planen er at det skal tapeseret og males hvidt udenpå, så det kommer til at ligne en del af væggen. Og så skal jeg have fundet en løsning på hvordan jeg skjuler lågerne lidt bedre... Men hey.. Mit først ghettoskab var værre.. så blir bedre og bedre.. Erfaring.. yay!
Kommenter endelig.
Syntes selv det er rimeligt godt gået taget i betragtningen af at det "kun" er mit 3 hjemmebygget growskab jeg har lavet, og det er egentligt ikke fordi det er voldsomt svært.. Det bare pisse neder at man ikke ejer en stiksav, og derfor er nød til at save hele lortet ud i hånden...
Tja.. Nu må vi se hvordan de klare de nye omgivelser.. de nederste blade er begyndt at krølle lidt sammen fra spidsen og ind.. næsten i stil med et blad der er ved at falde af et træ i efteråret.. men nu er jeg også begyndt at gøde med ½ dosis.. så mon ikke det afhjælper problemet?
Kan dog ikke rigtigt lige komme i tanke om hvad der kan være skyld i de symptomer.. har kigget CF guiden igennem 1000 gange, og syntes ikke rigtigt jeg kan finde et billede som matcher den måde de krøller sammen på.. Mit bedste bud er mangel på gødning, eller overvanding.. Dog burde overvanding være udelukket eftersom jeg har været meget påpasselig med at give dem vand, og de er endda plantet i All-Mix som nemlig burde udelukke overvanding grundet perliten.. men.. tja.. Håber sku de klare sig..
Næste update blir nok om en uges tid.. og hvis ikke problemet er løst inden da, så må i da gerne komme med ideer og råd til hvad jeg eventuelt kan gøre ved det for at afhjælpe problemet og undgå det en anden gang..
Hvad syntes i om skabet? .. er det ikke cool nok?
-----------------------------------------------(Dag 35)-----------------------------------------------Indsugningshul er lavet, og der er plantet 2x Royal Cheese mere. Yderligere er der blevet tætnet lidt rundt omkring med pollyfilla. Royal Critical Auto'sne er blevet omkring 45cm høje, har vist køn (det damer) og er så småt begyndt at gå ind i blomstring. Min første Royal Cheese er omkring 10cm høj, og er så småt begyndt at genoptage sin vækst efter topningen lige over første bladsæt. Nu mangler en mindre operation "tætning af døren" og så ellers hvad man nu kan finde på, efterhånden som tiden skrider frem.

Temeraturen ligger stadig på de 28 grader. Royal Critical er begyndt at modtage gødning, og regner med at den første Royal Cheese hopper med på den vogn fra og med imorgen.
------------------------------------------------(Dag 37)------------------------------------------------Ikke fordi der er sket så meget siden sidste update, men syntes der manglede lidt nærbilleder af selve planterne i sidste update, så derfor kommer de nu. Og så har jeg også benyttet lejligheden til lige at vise indsugningshullet i bunden af skabet, så man får en ide om hvordan det netop sørger for afskærmning af udefrakommen lys selvom det måske ikke ser sådan ud. Derudover et nærbillede af de 2 nye Royal Cheese efter de er kommet op af jorden, og et par billeder af et problemblad, samt den toppede Royal Cheese og den toppede Royal Critical Auto.
-----------------------------------------------(Dag 39)-----------------------------------------------Grundet en masse fritid jeg har fået på hænderne ligepludselig, så kommer der altså lige endnu en update!
Der var sygdom i bunden af planterne.. godtnok mest den ene, så jeg var inde og læse som en sindsyg hele natten, og nåede altså frem til, at jeg højst sansynligt havde overvandet mine planter i starten af deres leveperiode, hvilket var med til at de nederste blade var begyndt at visne, og blev matte i farven, hvorefter de tørrede ud og kunne knækkes af.
Nå.. Så var der jo ikke andet at gøre end at trimme det grimme væk, og da jeg læste på CF guiden, at man sagtens med fordel kunne fjerne alle de nederste skud, og derved give planten mulighed for at fokusere mere på toppen, så tænkte jeg.. What the hell.. Lets try it.. Det er jo alligevel bare et par lowriders, og det er alligevel et testgrow.. Mit første grow i mit nye skab, så ting er alligevel bound to fuck up.. if ya know what i mean?
Så.. Nu ser planterne mere eller mindre halvnøgne ud, og det er lidt et sørgeligt syn, men mon ikke jeg kan presse en 10-15 gram ud af dem alligevel? .. Det må jeg håbe..
Mens jeg alligevel havde mit x12mp kamera fremme, så kunne jeg jo også ligeså godt tage nogle pænere closeups til jer, så dem har jeg også lige skåret lidt til og gjort klar.
Derudover ikke så meget.. I må gerne komme med et bud på hvad mit problem er (det billede i kan se, med bladet jeg holder op) .. og ellers så nyde det halvnøgne syn.. Har gjordt blomstergødning klar til at de kan få en tur imorgen, da de er ved at være godt tørre i potten..

Om ikke andet kan denne growlog måske være inspiration, til hvordan man IKKE skal behandle sine planter. hehe. Ah. Men skal heller ikke være for hård ved sig selv. Idetmindste er de da ikke helt døde, taget betragtningen af at de har stået lidt i stuen, lidt på badeværelset, lidt i køkkenet osv, under bygningsprocessen af mit growskab. Så bare det at de stadig er i live, tager jeg stadig som en postiv oplevelse.
-----------------------------------------------(Dag 41)-----------------------------------------------Så er der blevet weekend, og planterne er som sagt begyndt at blomstre så småt.. Så jeg tænkte jeg lige ville vise jer, hvorden de ser ud nu. De fik en sjat gødning forleden, og det syntes de at have taget godt imod. De voksede hvertfal som en syg her de sidste par dage. Men væksten syntes at begynde at fortage sig igen, så mon ikke de snart begynder at fokusere primært på blomstring?
Enough talk, her er billeder:
Der blev så også lige taget et par ekstra billeder af temperaturmåleren, de små nye og sådan lidt.. Bare for hyggens skyld..
Ifølge hvad producenten har lovet, skal mine 2 Royal Critical Automatics, være færdige om 22 dage, hvilket jeg syntes virker helt uhørt.. At en plante skal kunne blomstre og blomstre færdigt på under 3 uger.. virker urealistisk.. Men nu må vi se.. Tror selv på at jeg kommer til at vente en uge yderligere.. Hvad siger i?
Den store (ikke toppede) Critical Auto: 67cm høj og ca 40cm bred. Har talt 10 sideskud på den. 1 topskud.
Den lille (toppede) Critical Auto: 60cm høj og omkring 30cm bred. Har talt 4 sideskud på den. 2 topskud.
Umiddelbare kendtegn ved planten jeg har bemærket:Planten bruger ca. 5 dage på at genoptage vækst efter topning
Planten (som i beskrivelse fra producenten) har ca. 10cm imellem hver node, som gør at lyset nemt kan trænge igennem til skuddende.
Planten har smalle men lange blade, og ikke tykke og korte.
Planten tager ikke overvanding særligt kært, men har dog ikke set skyggen af mug i potten eller på planten.
Planten er lang tid om at gå i blomst (normalt efter 3 uger på andre auto strains)
------------------------------------------------(Dag 46)------------------------------------------------Kæft, tiden er begyndt at gå langsomt.. hehe, men det syntes jeg altid den gør, ligeså snart planterne begynder at blomstre... man venter og venter og venter og venter og venter og....
Her er lidt billeder af de forskellige planter:

Som i kan se, er de 2 auto's begyndt at blomstre, og jeg har toppet min første Cheese for anden gang. De to nye Cheese har fået en støttepind, efter de praktisk talt væltede.. Tror det fordi det jo er en sativa strain, og derfor vokser meget, og så kommer stilken langt over jorden. Det jo ikke meget ballast den har når den kun står i en 1 liters potte. Regner med jeg planter dem om i næste uge, og så sørger jeg bare for at grave dem godt ned, så noget at stilken bliver dækket med jord. Skulle gerne give et positivt resultat hvertfal.
Ellers ikke så meget at berette. Den toppede Auto, er begyndt at vise tegn på overgødning efter de for første gang modtog en fuld dosis af bloomgødningen her forleden. Den auto der ikke er toppet har dog ikke vist dette tegn, og den er jo også lidt større, så.. Den kan nok bedre holde til det.
Syntes det ser lækkert ud.. hva siger i?
-----------------------------------------------(Dag 48)-----------------------------------------------Så der billeder fra dag 48. Blomstringen skrider fremad. Håber de når at blive færdige før nytår.. Tvivler.. Ifølge producenten skulle de være færdige ca. 9 uger efter spiring, og der er kun 15/16 dage tilbage.. Så jeg tvivler stærkt på om de når at blive færdige..
Hvis de gør, så blir skuddende da hvertfal ikke ret store.. og hvis ikke de gør.. Så blir jeg neder over at nytår ikke blir skudt ind på den rigtige måde.. Grrrr... Men okay.. Lidt hjemmedyrk er jo altid godt, uanset størrelsen på udbyttet.. Det jo smagen og virkningen der tæller

------------------------------------------------(Dag 55)------------------------------------------------Ifølge producenten skal de 2 auto's altså være færdige på næste mandag.. dvs om 9 dage ca.. men tvivler stadig..
Den toppede Auto som led af overgødning er så småt begyndt at blomstre videre, og der er kommet små krystaller på nogle af de fine små blade omkring bud'sne.. Den Auto som ikke er toppet er tilgengæld begyndt at vise tegn på undergødning.. men det jo klart hvis den kun har 1 uge tilbage at leve i, og den kun har modtaget vand hele ugen..
Fik også lige taget et par snapshots af de 2 sene royal Cheese som jeg plantede for ca. 20 dage siden.. de er så småt klar til at komme over i nogle større potter.. regner jeg med at de gør på mandag.. er lidt i tvivl om hvordan jeg skal håndtere dem, eftersom jeg tror 3 planter i blomst er for meget til mit skab, medmindre jeg modifisere det lidt.. enten det, ellers så skal jeg blive ved med at toppe den helt gamle cheese som nu er 48 dage gammel, og så simpelhen lade den stå i bunden og blomstre, mens de 2 nye cheese får lov at blomstre normalt.. ved det ikk.. planen var egentligt at de skulle trænes, men jeg har ikke haft den voldsomme tid for hånden den sidste uge.. anyways.. det skal nok gå..
her er lidt billeder.. så kan i selv se og vurdere.. lige umiddelbart er jeg ikke skuffet over hverken størrelse på planten, eller dens måde at blive dyrket på.. kunne dog godt tænke mig bud'sne blev LIDT større.. men.. de har jo også stadigvæk en uge at løbe på, og hvis de bare udvikler sig lige så godt som i den forgående uge, så blir det sikkert helt ok.
forventer ikke at få andet end omkring 10-15 gram tørret vægt ud af dem.. men det også fint