Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 10:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Århus
Ved godt emnet har været oppe 10000 gange! Men!
Har lige fået fat på 100g malurt..! Har siddet og tjekket de fleste poster her på psy.dk om hvordan man fremstiller en prober flaske absinth!
Jeg har fundet 2 mulige måder at fremstille feén på, og vil gerne høre hva for en i syntes ville være den bedste!
1)
Sætte 50g malurt til at trække i noget hosholdningssprit, filtrere det også lade alkoholen fordampe.. Pulveret der er tilbage blander man så op med 35cl vodka!
Kilde:Fenriz´s bud (takker fenriz)

2)
At lade 50g malurt trække i en flaske vodka i en uges tid, filtrer det, og så ellers bare ned på lortet??

Hvad er jeres foretrukne "spise"? [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Brug husholdningssprit... De bitre smagsstoffer i Malurt, er ret opløselige i vand...
Men du skal lige vide, at resultatet intet har til fælles med Absinth, udover Malurten...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Nej det er ikke rigtig absinth, bare lamme-drik... men virkningen er vist ca den samme, jeg har ikke kunne finde andre aktive urter i den originale opskrift...

Begge dele virker, men hvis du bare smider det i en flaske vodka så smager det af RØV! men man kan få det ned, hav noget citronsaft eller mælk til at skylle efter med.

Held og lykke [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

En af de opskrifter jeg har, indgår Calamus... Jeg kunne forestille mig at Asaronen er en lille smule aktiv?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja kalamus er aktiv, men den indgår ikke i det "officielle" absinth, folk tilsætter den bare for at få et bedre "buzz" af deres hjemmebryggede lammedrik [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Såeh?

I en opskrift jeg har, som efter sigende skulle være fra slutningen af det 19. århundrede, indgår Calamus og diverse krydderurter.

In our memories
Brugeravatar

Jep Calamus er en original ingridiens, i må huske på at Absinthe ikke bare er EN drik, men en hel vifte af forskellige (herlige) drikke [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Det måsiges at hvis man vil lave Absinth, så skal det destileres igen efter malurt og de andre kryderrier har været tilsadt og filtreret fra.

Om calamus høre med i de "originale" opskrifter ved jeg ikke, men tror det har været meget forskeligt. Men man kan snilt lave en go absint uden, men hvis man vil lave en absint der kan drikkes og ikke bare skal kastes i nakken pga. hæslig smag, så SKAL den destileres og der er ikke nogen vej uden om [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] med mindre man bare vil lammes og ikke nyde "forspillet" af hygge ved at indtage en velsmagene drink.

MVH
Piercer

PS. Det er ikke svært at bygge et destelations aperatur, men det kan hurtigt blive dyrere end at købe et par flasker "rigtig" absinth [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

Takker for de meget hurtige svar!! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Kan forstå at jeg skal gå efter "husholdnings sprit" metoden.. også er der en god lammedrik! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Og Piercer ->> kan man egentlig få "rigtig" absinth idag? Så vidt jeg kan forstå er det alkoholen der "lammer" før thujonen?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Piercer har ret... jeg har nu aldrig set en opskrift med kalamus, men whatever, det kan også være ligegyldigt.

Som piercer siger så smager det af tis vis du ikke destillerer, men sprit-ekstraktet gør det altså mere drikkeligt.

Tjaaa de flasker absint jeg har haft gennem hænderne har været fra Italien, men det fåes i mange lande også i DK men dog uden et særlig højt thujon indhold. Men det er ikke svært af få fat på i tyskland.

MVH
Piercer [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Junior medlem

Jeg brugte 35 cl fin sprit og lod det trække i en uge i 40 gram malurt. Blandet det op med ½ liter vand så jeg havde en drik på 85 cl. Så drak jeg så det passede med jeg ca. indtog 7-8 gram malurt der var en virkning. Ikke en vild stor en med en virkning var der.

Så drik så du ca. indtager 10 gram og der over.. Men hold dig under 30 gram. Så er du på den gode side af thujonen. Hvis man indtager 30 gram og der over bliver det ret så skadeligt.

Men det er nu en rar drik at starte en druk tur på.

ja søg på gamle Absinth og i vil finde et dejlig link...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Tak for credit Jensus! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Hvis i vil have en velsmagende og klassisk absinth, så hold jer til de traditionelle franske mærker. Lad være med at falde for de billige tyske og især tjekkiske tilbud. De er næsten ligeså udrikkelige som det sprøjt man selv kan fremstille.

*Leseid* Her er et godt link, hvis du vil bestille absinth: https://www.absinthvertrieb.de/shop/ShopSystem.asp

*Dex* Gider du smide et link til den opskrift med calamus roden?

/karma og gode somerhilsener herfra! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Hvis du vil have thujon-virkningen kan du alternativt også bruge tricket med husholdningsspritten og så ryge ekstratet, som forresten virker rigtig godt når du kommer op over 0,5 gram af det [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Jeg har for et par uger siden skrevet lidt om det inde i alkymistens hjørne, der kan du finde lidt info om det!

VH Jonas!

Insane psychedelia user!

Specielt Halifax666 har rigtigt mange gode posts om absinth og må betegnes som boardet's absinth ekspert [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: odense
En fransk side hvor du kan købe absinth :
eAbsinth.com
En Dansk :
juuls-vinhandel.dk

Lidt dyrt men wtf.

Medlem

Ville bare lige tilføje, at hvis der var nogen der ville forsøge sig med sin egen absinth, så er her det ultimative link:
http://home.broadpark.no/~djorgens/hans/absinth-drinker.html
[img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]