Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 18:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rabalderstræde
Jeg har spottet nogle orkidé gødnings sticks, og de har npk værdien 11-5-8, hvilket nok er det jeg har set der kommer tættest på det ideelle forhold som i cf-guiden er angivet til 10-5-5. Ydemere indeholder de også mikronæringsstoffer, så jeg tænker at de virker yderst ideelle til vegge? Nogle der har erfaringer med disse? :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Jeg har ført hørt at okidégødning er noget speicalt stads, det har vist noget at gøre med at nogle okidér lever i symbiose med en eller anden mikro organisme/en slags svamp i jorden, læste noget om det engang på et engelsk cannabis forum, men der gjorde de ligesom jeg gør, kun folk opmærksomme på det, og der var nogle der vistnok havde brugt orkidé gødning uden problemer, imens andre anbefalede man holdte sig til det man viste hvad var.

Citat:
I wouldn't recommend it. Your P levels are too high with that stuff, in order to give it enough nitrogen you will probably poison it with P, locking out other nutrients. You also have no idea how they pH'd it, it may be way too high or low for cannabis, orchids are very finicky plants.

Better to go with an all around cannabis growth fert like general hydroponics maxigrow (can be used for soil). Or Foxfarm growbig

Jeg ville nok lytte til ham gutten der ;)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rabalderstræde
Så de mikronæringsstoffer der er i, kan muligvis være direkte skadende eller bare ikke have ordentlige forhold?

EDIT: Okay, tusind tak for dét :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]