Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 01:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psychedelia, så er det sku blevet tid til et første indlæg :) har kigget rundt her inde længe :)
-jeg har efter hånden røget i en del år nu, men jeg har fået et problem. når jeg kommer hjem fra arbejde ryger jeg lige en halv jonit, også kaster jeg lige op en gang og ryger videre og har det helt fint bagefter. det er virkeligt mærkeligt ? :) resten af har jeg det fint og der er ikke noget hvis jeg suger flere jonits.
hvad tror i det kan være, for jeg ved virkelig ikke hvorfor... :peace:

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hvor ofte ryger du og ca hvor meget af gangen, ?

Jeg har det på samme måde hvis min tolerance bliver for høj og jeg skal have lidt større mængder for at det virker, kaster dog ikke altid op men kan godt få sure opstød.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har oplevet lidt det samme, da jeg på et tidspunkt røg chillum alene hver dag i godt og vel 1½ uge.
Og det var formentlig ½-1g om dagen, så intet vildt meget i forhold til andre, men mere end rigeligt for mig.
Der fik jeg også opkast- og kvalmefornemmelser flere gange, så mit råd er at trappe lidt ned, hvis du vil undgå.

Ellers kør FULD på, og kast op alt det du vil.
Det kan jo også være, at andre har bedre råd.

Btw, velkommen til psychedelia.dk

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Røg lige en joint imens jeg tænkte over det og kom på nogle ideer mht. hvorfor du ørler af det,
1. Hvis man ryger samme type hash/skunk/pot. , what-ever ALTID .
2. Hvis man ryger på samme måde hver gang. Prøv at skifte rygemetode - måske ryge det rent
3. Setting når du ryger hvis du stresser over et eller andet eller sidder et dårligt sted, eller hænger ud af vinduet.

Det er værtfald min erfaring. Men ved ikke om du kan bruge det til noget . D:

Medlem

Hvis du ryger på tom mave

Junior medlem

jeg ryger 1-5 jonit om dagen, nogle gange suger jeg også noget bong. Men altså i en et smøgs bob kommer jeg 0.4-0.6 i.
men det sker KUN når jeg ryger alene, hvis jeg er sammen med andre sker det aldrig. det har stået på i 2 uger cirka, og det er kun lige den første jonit ? :)
men det kunne faktisk godt være fordi jeg ryger på tom mave, for kommer jo hjem ved 4-5 tiden og suger en og derefter spiser :)
og jeg ryger meget forskelligt fed/skunk og på mange måder :D
vil fyre op i en nu så god ryger :)

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg har selv haft det sådan i starten af min "rygerkarriere".

Jeg tror det er ret normalt for nybegyndere. Man ser ofte hosteanfald og opkast hos newbies. Da jeg vænnede mig mere til det, stoppede hosteanfaldene, men jeg fik voldsom kvalme af røgen og kastede op, ellers havde jeg blot opkast-reflekser. Jeg så et mønster, og det endte med at jeg altid tog de første sug omkring toilettet, hvis nu uheldet skulle være ude. Når jeg så var blevet skæv, kunne jeg gentage jointrygningen uden at dette skete (sandsynligvis fordi hash er kvalmestillende).

Det går over, hvis du blot vedligeholder dit misbrug ;)

Det er i hvertfald ikke noget du skal bekymre dig om. Hold i baghovedet, at cigaret og jointrygning indebærer møgskadelige forbrændingsprodukter (ja, jointrygning er skadeligt, fordi du brænder hash, tobak og papir af). Du skal tværtimod se det som, at din krop har en naturlig, sund og rask reaktion på irriterende og giftige dampe. Du kan minimere dette med et lukket filter, som med cigaretter.

Jeg vil nærmere sige, at du skal være bekymret og skrive herinde igen, når dine opkastreflekser stopper med at opstå :D

Junior medlem

hvor lang tid er man så nybegynder? for er ryger på 6. år :D men der har faktisk ikke været noget idag :) har også fundet ud af, at hvis jeg laver noget mens jeg ryger er der ikke noget. det er kun hvis jeg bare sider og nyder situationen det sker :)

men kan læse mig frem til at du har haft det præcis på samme måde. så er det ikke bare mig den er gal med :)!

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Mosen
ryger du smøger normalt? fordi hvis du ikke gør, og du ikke rister tobakken ordenligt, kan det jo være nikotinen som gør dig dårligt tilpas.

Junior medlem

Jep jeg ryger smøger til hver dag :)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Mosen
hmm, ja hvis du har fundet løsningen så er det jo bare dejligt. ellers kan det måske have noget med dine spisevaner at gøre?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]