Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Oslo
Var ikke klar over at i Danmark så er det journalister og politimenn som er helseekspertisen. Nå siger jeg ikke at opoider er ufarlig, og alderen hans blev heller ikke nevnt? 8 ganger sterkere en morfin, for et faglig og megetssigende utsagn. Det kommer da vel hen på antal mg pr pille. Jeg kjøpte Oxycontin i vår, og for å ha sagt det så hadde jeg tatt opoider 2 ganger før, senest for 1 år siden, så erfaren og tollerant kan jeg vel ikke kaldes. Oxycontin 80 mg kostet vel 150 kroner. Har taget det meste untagen heroin, har en grense tross alt, men men hver mann for seg. Altså haddde jeg ingen toleranse for opoider, men tok nå pillen selv om det var frarådet som i den norske medisinlisten. Blev kun litt laidback, sov ikke hele natte, var ute og gikk en tur i byen, og da fungerede den fint, som en beghagelig alkoholrus. Haddde normal adferd, sier jeg da ha ha. Ikke akkuratt som når en har dummet seg ut ved å drikke en flaske whisky på 3 timer. Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke merket den mere, den var orginal fra apotek. En kan nå misstenke at i slike tragiske tilfeller, så har det nok mulig også blitt tatt benzo og spiritus.Unge mennesker må jo som kjent ofte inta stofffer for at våge å være sosiale. Jeg tror det er der den største faren er. Jeg var ikke nykter første gang jeg køpte amfetamin jeg heller. Det var jeg derimot når jeg 32 og køpte dolcontin, tok den ble trøtt sovnet og stod opp klokken 9. Og den sies at være mildere en Oxycontin. Fikk og ketorax etter en ski ulykke, ble ikkke rar i hodet eller slapp. Men det var overkill å gi meg de, så vondt hadde jeg det ikke. Poenget er at det er ekspertisen som skal utaler seg og å behandle syke mennesker med denne type medisiner. De og benzo blir alltid skrevet nedsettende om, selv om de er helt nødvendige. Jeg fikk en rus som av øl, men hvem vet, noen har tatt noe annet på forrhånd, og vips. Og antall og styrke. Mener at om en skal ta piller er jo benzo tingen, det er jo almoast umuligt at dø uansett menge bare man tar pillene alene. Men bli nå ikke avhengig, og abstinens som mig for 4 år siden. 2,5 måneder hjemme hos mine foreldre som et lite barn. Giver ikke noen god rus helller(nogen som mener noget annet) De er som alle vet perfekte til å roe seg ned etter speed, og suverene når det gjelder å kurrere dagen derpå med altfformeget spiritus. Men starter man å drikke så mye at han blir avhengig av benzo i tilleg, og vips....Det var nogen usammenhengende erfaringer, men poenget er ting er ikke SVART/HVIT, min far blir gal av en zopiclone og fuld av 4 øl. Alle mennesker reagerer jo ikke likt. De farligste medisinene får jeg gratis av den norske stat, Lithionit. Ingen motgif extremt toxiske, men dem høre man aldri om i media.

Medlem
Brugeravatar

cake skrev:
Du da lam at høre på, hvor får du alt det bræk fra ?

Et eller andet sted i mit sind.

cake skrev:
Føler du dig så krænket af nyheden om at en dreng er død af OD på oxycontin at du bare MÅ hive 3 år gamle irrelevante artikler op ?

Jeg føler mig ikke krænket. Jeg føler mig frustreret og irriteret over, at dovne journalister lader deres dovenskab forpeste vores samfund med idioti, hvilket har en meget stor del af ansvaret for, at vores lovgivning ang. rusmidler er så fucked up og uretfærdig. Drengen døde ikke fordi der er MEGA FARLIGE PILLER I OMLØB OMGOMGOMGOMG, han døde fordi kan ikke havde nogen som helst anelse om hvad fanden han havde gang i. Grunden til at han ikke havde nogen anelse om hvad han havde gang i, er at vi fører en narkopolitik baseret på skræmmetaktikker og løgne, og ikke ærlig og tilgængelig information. Hvis knægten havde købt sine piller med tilhørende brugsanvisning på et apotek, ville han ikke være død.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
humorcide skrev:
cake skrev:

Jeg føler mig ikke krænket. Jeg føler mig frustreret og irriteret over, at dovne journalister lader deres dovenskab forpeste vores samfund med idioti, hvilket har en meget stor del af ansvaret for, at vores lovgivning ang. rusmidler er så fucked up og uretfærdig. Drengen døde ikke fordi der er MEGA FARLIGE PILLER I OMLØB OMGOMGOMGOMG, han døde fordi kan ikke havde nogen som helst anelse om hvad fanden han havde gang i. Grunden til at han ikke havde nogen anelse om hvad han havde gang i, er at vi fører en narkopolitik baseret på skræmmetaktikker og løgne, og ikke ærlig og tilgængelig information. Hvis knægten havde købt sine piller med tilhørende brugsanvisning på et apotek, ville han ikke være død.

kan sku nok på ingen måde bliver mere enig men jeg syntes sku også at det første indlæg du skrev var lidt for fucked at høre på, men budskabet er jeg enig i.
bare det at der er opstået sådan en lortekultur blandt journalister og andre folk som er med til at påvirke hr og fru danmark og alle andre for den sags skyld, det er som om at indhold er ligegyldigt bare man får en artikel ud som får folk til at tænke "hva f*ck" og så skabe en debat mellem uvidende politikere som er så populistiske at hvis meningsmålinger viste at nøgenskab henter stemmer så ville folketinget være proppet med nøgne politikere klædt ud som amalie fra paradise

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Carcharodon C skrev:
8 ganger sterkere en morfin, for et faglig og megetssigende utsagn. Det kommer da vel hen på antal mg pr pille.
Nej når man siger at det er 8 gange stærkere end morfin, så menes der at man skal tage 8 gang så meget morfin end oxycodon for at få samme rus. Når det så er sagt så skal man ikke tage 8 gange så meget morfin for at opnå samme effekt, i hvert fald ikke mig eller andre jeg kender.

Nu er jeg ikke den bedste til Svensk, men nævner du ikke noget om at der måske har været andet end oxy indblandet i dødsfaldet? Fordi du ikke selv synes at rusen var så hård.
Hvis det er det der står og jeg har forstået det rigtigt, så tror jeg ikke du har smadret depoteffekten i din Oxycontin tablet og derved ikke fået den effekt man som regel ønsker. Uden tolerance vil du blive RIGTIG RIGTIG skæv af 80 mg. oxy! hvilket jeg ikke vil råde dig til at tage, hvis du knuser dem, hvor du ødelægger depoteffekten.
Hvis du tog 80 mg. uden at knuse den, så har det virker i 10-12 timer. Det er altså kun 8 mg. i timen, istedet for 20-30 mg. som er en normal dose for folk uden tolerance.

Insane psychedelia user!

justchill skrev:
humorcide skrev:
cake skrev:

kan sku nok på ingen måde bliver mere enig men jeg syntes sku også at det første indlæg du skrev var lidt for fucked at høre på, men budskabet er jeg enig i.
bare det at der er opstået sådan en lortekultur blandt journalister og andre folk som er med til at påvirke hr og fru danmark og alle andre for den sags skyld, det er som om at indhold er ligegyldigt bare man får en artikel ud som får folk til at tænke "hva f*ck" og så skabe en debat mellem uvidende politikere som er så populistiske at hvis meningsmålinger viste at nøgenskab henter stemmer så ville folketinget være proppet med nøgne politikere klædt ud som amalie fra paradise

wat

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dr. Phibes skrev:

wat

forkert formuleret eller er du uenig?

Insane psychedelia user!

[Shift], , og .

Men jeg synes også at I ævler. Det er lige meget hvilken nørdet subkultur man griber fat i, så vil de mene at de og deres interesse bliver forkert repræsenteret af journalister og at de er misforståede af offentligheden. Det er ingen hetz eller bias i spil her. Folk har bare ingen interesse i at sætte sig ind i de nørdede emner, og det må nørderne så bare lide under.

Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

det er værre end hetz. for en hetz er nem at gennemskue og man kan se hvem der har hvilket ståsted.
det her kan ikke gennemskues af dem som intet ved om emnet for de tror jo at journalisten har sat sig ind i emnet.
generelt er folk ikke særligt kildekritiske når de ikke kender emnet, og derfor bliver journalistens påstande til fakta.
fakta som folk bruger til at bygge videre på deres fordomme med

Insane psychedelia user!

Og det er ikke anderledes end hvis du slår op i en avis og læser om nørdede emner som forskning, world of warcraft eller UFC. Journalister er ingenting. Altså, de har kneppet deres forældre. Men de kører ingen hetz mod din personlige yndlingsinteresse.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

præcis og det gør mig så harm at jeg ikke ved om jeg bliver fyldt med lort hver gang jeg åbner en avis.

Insane psychedelia user!

Bred og overfladisk info er nu engang dagbladenes natur. Det ændrer sig aldrig, så enten kan du hidse dig op resten af livet eller indse at du spilder energien på noget fjollet :mrgreen:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

man kan vel altid håbe på at nogen tager kritikken til sig og stopper med at ødelægge det for andre.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Phibes, det vi kritiserer er jo demokratiet. Vi siger ikke, at der er noget mystisk ved dagbladenes natur, eller at journalisterne bevidst hetzer os. Vi siger, at eftersom politikerne agerer ud fra meningsmaalinger, og eftersom befolkningens mening bestemmes af overfladisk journalistik, og videre, at eftersom lovgivningen bestemmes af politikernes valg, og politikerne vaelges ud fra hvor godt de opfylder vores umiddelbare lyster (dvs. agerer ud fra meningsmaalinger), saa er et teknokratisk diktatur at foretraekke. For befolkningen er en stor baby, og politikerne prostituerer sig for at goere babyen glad. DIKTATUR! DIKTATUR! Vi vil have en oplyst despot! Koste hvad legaliseringen koste vil!

Medlem
Brugeravatar

Dr. Phibes skrev:
[Shift], , og .

Men jeg synes også at I ævler. Det er lige meget hvilken nørdet subkultur man griber fat i, så vil de mene at de og deres interesse bliver forkert repræsenteret af journalister og at de er misforståede af offentligheden. Det er ingen hetz eller bias i spil her. Folk har bare ingen interesse i at sætte sig ind i de nørdede emner, og det må nørderne så bare lide under.

Billede

Problemet her, er jo at folk DØR og andre får deres liv smadret (fængsel osv) pga. misinformation.

Medlem

Det skal kunne fattes af den dumme læser (80 % af befolkningen).
Det skal opfylde forargelsesprincippet.
Det skal helst holde folk til at følge med i morgen fx af frygt for, hvad de ellers ikke ved.

Det er jobbet som journalist, og især på dagbladene skal de ramme bredt. Hvem er det, der ikke sætter sig ind i hvems hverdag her? Halvdelen af denne tråd er et bevis på I har samme generele forståelse som den almene journalist.

Det sagt så er det sgu dumt at spise 160 mg oxicondon, ligesom det er dumt at tage 8 x dosis af de fleste stoffer. Specielt når man ikke ved, hvad man laver. Ligegyldig om de er blevet knust, eller om de er blevet slugt hele, er det nok til en dødelig OD. 33 % optaget mellem 3-4 time er stadig ALT for meget. Det værste er, at hvis nogen havde holdt øje med ham, holdt ham vågen og tjekket hans vejrtrækning tja...

Respekt for de døde, men helt ærlig, hvade vi haft samme tråd, hvis han havde prøvet at balancere på et kørende tog?

Ha respekt for det liv I har fået, og brug det med omtanke. Der er ikke kun en dag i morgen, der er en dag om 10 år.

Mvh.
Anarkrig

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Oslo
For det første, jeg skriver og er norsk, ikke svensk. Stor forskjell. Poenget er bare at farlig for noen mindre farlig for andre. Media generaliserer, om forstår danske dræng. Så nu at Amy Winehouse døde av alkoholforgiftning ca. 4 %. Men hun var liten. Erindrer jeg læste om en man på Jylland som blev stoppet av politiet mens han kjørte bil med 7%. Han falt ut av bilen da betjentene åpnet døren, men blev helbredet. En såvel morsom som tragisk hisorie. Effekten av rusmidler er aldri like, ocxikoninpillen 80mg svelget jeg hel, blev altså bare fin og rolig, vet ikke hvorfor. Men om du absolut må starte med skittsoffet opiater, begyn med mindre doser. Og stopp før det er for sent

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Hvis de gerne vil lave sensationelle artikler omkring farlige piller er der nok lovligt medicin at tage fat på.

Citat:
Farlige piller:
Der er brug for mere oplysning om p-pillers bivirkninger. Forskningen har vi på plads — senest med et stort dansk studie, som konkluderer, at risikoen for blodpropper er mellem tre til seks gange så stor, hvis man tager p-piller.

Artikel: http://www.information.dk/283260

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]