Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 21:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Den første underjordiske by over jorden
Jeg har læst en del om kogning af kaktus, men aldrig rigtig fundet ud af, hvorfor kaktuskødet egentlig skal koge så længe:

1: Kunne man ikke bare give sin tørrede kaktus en enkelt time i gryden for at bløde det op, og derefter hælde det i blenderen og lave en kaktus-smoothie?

2: Frisk kaktus: Nogle beskriver endda, at man kan spise kaktus rå, simpelthen gnave kødet i sig som med en majskolbe - hvis kroppen kan optage stoffet så direkte, burde der vel ikke være grund til 8 timers kogning?

3: Indkogning med citronsyre: Grunden til at den kogte kaktussuppe smager så bittert er vel netop at man har indkogt smagsstofferne helt ekstremt - og oven i købet hældt masser af citronsyre i?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Du lader det jo kun koge så længe, for at få optaget meskalinen i vandet, så det kan drikkes. Du kan satens spise det rå, og optage det uden tilberedning. Ja, citronsyren får det til at smage bittert, men kaktuskødet smager selv ekstremt besk.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Hvis du vil bruge citronsyre, så lad være med at bruge for meget! Det giver en eftersmag af opkast :cheers:

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Medlem
Brugeravatar

OverSoul skrev:
Du lader det jo kun koge så længe, for at få optaget meskalinen i vandet, så det kan drikkes. Du kan satens spise det rå, og optage det uden tilberedning.

Så hvorfor vil jeg have det over i vandet, når jeg bare kan spise kaktusen, som den er, og så lade maven om resten?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: L.A.
Quixote skrev:
OverSoul skrev:
Du lader det jo kun koge så længe, for at få optaget meskalinen i vandet, så det kan drikkes. Du kan satens spise det rå, og optage det uden tilberedning.

Så hvorfor vil jeg have det over i vandet, når jeg bare kan spise kaktusen, som den er, og så lade maven om resten?

For at du koncentrere meskalinen ud af kaktussen, så du kun skal tage et shot med noget snask frem for at guffe en hel kaktus.

Medlem
Brugeravatar

Hygge skrev:
Quixote skrev:
OverSoul skrev:

For at du koncentrere meskalinen ud af kaktussen, så du kun skal tage et shot med noget snask frem for at guffe en hel kaktus.

Hm, ok, men det lyder bare som om, det lille shot er så koncentreret, at det giver maveproblemer og er svært at få ned og holde i sig.

Er der nogen, der kan fortælle om erfaringer med at spise hele kaktussen som smoothie, enten af frisk eller i tørret kaktus?

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Salling
Prøvede engang for mange år tilbage at spise noget peruvian torch på forskellige måder men det smagte simpelthen så dårligt at jeg aldrig fik nok af det ned. Tror ærlig talt at kogning er vejen frem

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Nowai skrev:
Prøvede engang for mange år tilbage at spise noget peruvian torch på forskellige måder men det smagte simpelthen så dårligt at jeg aldrig fik nok af det ned. Tror ærlig talt at kogning er vejen frem

Man skal være indstillet på at ville det, hvis man vil spise kaktus!

Og som der bliver sagt, så foretrækker mange at drikke det, da det skulle være nemmere at få ned :)

Junior medlem

Jeg har blendet san pedro spist det med ske og skyllet ned med drikke youghurt.. Var min bedste oplevelse med san pedro og havde ikke noget mavebesvær.. Mht kogning syntes jeg det det var langt værre.. Både mht til mavebesvær og smag.. Men ja det er ikke den mest velsmagende smoothie men en skefuld af gangen og hurtigt skylle ned med noget andet og det er faktisk ikke så slemt.. Enjoy :rocking:

Medlem
Brugeravatar

Mikaelio skrev:
Jeg har blendet san pedro spist det med ske og skyllet ned med drikke youghurt.. Var min bedste oplevelse med san pedro og havde ikke noget mavebesvær.. Mht kogning syntes jeg det det var langt værre.. Både mht til mavebesvær og smag.. Men ja det er ikke den mest velsmagende smoothie men en skefuld af gangen og hurtigt skylle ned med noget andet og det er faktisk ikke så slemt.. Enjoy :rocking:

Tak for svaret :) Var det frisk kaktus, du blendede? Eller tørret?

Og nej, jeg tror selvfølgelig ikke at det bliver en lækker smoothie, men alternativet, at koge kaktusen, lyder meget værre... plus at man jo koncentrerer smagsstofferne og citronsyren ved at koge vandet væk!

Junior medlem

det var frisk kaktus og var mit bedste og mest intense meskalin trip.. Der er lidt og spise sig igennem men opkog smager af 1000 sure sokker presset i et glas.. Der er selvfølgelig ikke så meget at skulle igennem.. Men personligt har jeg haft bedst erfaring med at spise det råt/blendet og en drikkeyoughurt med ingefær..

Medlem
Brugeravatar

Tak for godt råd. Håber at kunne prøve opskriften en dag.

Ærgerligt at Bindegale Bertel har forbudt også denne fascinerende plante.

For det er nemt at forbyde, men politisk svært at gøre lovligt igen...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]