Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 00:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej psychedelia jeg og fire venner var ude og ryge noget tjald igår(en stor tulip joint :D) da den ene pludselig blev hvid i angsigtet og fik det meget dårligt(nogle af jer har måske oplevet det før) og det endte med at han blev nødt til at blive fulgt hjem af en ven. vi andre havde godt og røg to joints mere senere på aftenen. og nu kommer mit spørgsmål hvad kan dette skyldes? hvad kan man selv gøre når man har det dårligt og hvad kan man gøre som ven for at personen måske for det bedre. vi prøvede alt men han ville ikke spise eller drikke noget.
det skal dog siges at personen ikke havde fået meget mad i løbet af dagen
det var noget godt norhtern light skunk fra staden vi røg

håber i kan komme med nogle gode råd eller fifs til når man selv eller andre for det dårligt af tjald

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej Brandt! Det hjælper rigtigt meget at få noget at spise og drikke, men hvis han ikke har lyst, så er det jo lidt svært! Hvis en ven får det dårligt, så bare snak lidt med ham og fortæl ham at det nok skal gå over igen snart, og så ellers bare hjælp ham med at komme ned og ligge hvis det er det han vil, eller følg han hjem hvis det er det han har brug for. Hvis man får det dårligt er det altid fedt at have nogle gode venner som kan tale en lidt til ro! Hvis der er et eller andet han har lyst til så bare lyt til og ham og gør en tjeneste. Som f.eks. at få ham ind og ligge eller skaf lidt mad til ham. Trygge omgivelser er vigtige! Ellers er der ikke så meget andet at gøre end at holde ud imens det står på og vide at det selvfølgeligt nok skal gå over :) Man kan jo være uheldig at komme til at ryge lidt mere end man kan tåle. Så må man bare prøve at grine lidt af det og fortælle sig selv at det nok skal gå. Shit happens! At man har fået lidt for meget fed at ryge er jo ikke det værste der kan ske!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det kan godt lyde som om at din ven er gået sukkerkold og skulle have haft noget cola, chokolade eller hvad i har lyst til. Det kan også godt skyldes at han bare har en meget mindre tolerance end jer andre og derfor har røget mere end han kunne holde til.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
det skete faktisk for min bedste ven den anden dag. hvilket jeg aldrig har set før, da han har haft et rimeligt heftigt forbrug. men klokken ni om aftenen var han også ligbleg og valgte at sove en halv time før han tog hjem.
Nogle gange synes jeg bare det sker, uden det behøver være en høj dosis. det kan jo også sagtens have noget med weed'en at gøre.
Men min erfaring er at ro, mad, drikke og noget afslappende musik er det bedste.

Junior medlem

skunk er noget heftigt stads :)

ikke ligefrem standard tjald

http://www.guardian.co.uk/science/2009/ ... NETTXT3487

ville lige poste linket da jeg syntes det var interessannt læsning, jeg har set noget lignende på youtube - en dokumentar hvor de påstår at selv almindelige mennesker hører stemmer mv. ved høje doser IV thc (men man skal nok lige tjekke kilden selvfølgelig).

da jeg har 2 i familien der hører stemmer er det ikke noget jeg selv vil prøve så jeg holder mig til alm tjald.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
micols skrev:
da jeg har 2 i familien der hører stemmer er det ikke noget jeg selv vil prøve så jeg holder mig til alm tjald.

Ikke for at underminere din familie, men jeg kan love dig for, at du kommer til at høre lige så mange stemmer af almindelig hash, som du gør af skunk. Det er de samme aktive inholdsstoffer, der gør dig skæv i både skunk og hash.
Selvfølgelig er chancen for psykose større, hvis du ryger noget super-potent skunk, end hvis du ryger noget lorte-hash, men omvendt ville chancen for psykose også være større hvis du røg noget kvalitetshash, som f.eks. kashmir frem for noget dårlig skunk :)

Og no offence mod dig, men den artikel er jo bull.. Som de selv pointerer, er det, der er nemmest at skaffe i London, skunk, så derfor, vil de, der ender med psykose, nok med stor sandsynlighed have røget skunk.

Og hvis du har tendens til skizofreni i familien, kan det desværre ikke anbefales at tage stoffer. Det gælder også alle THC-holdige produkter.

Peace
/MartinLP

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: jylland
har altid fået afvide at man skal indtage sukker under et badtrip.

Junior medlem

jeg har selv flere gange "over røget" og det resulterede i at jeg blev meget hvid i hovedet, svedtur og lidt rysteri over hele kroppen. jeg plejer at kaste op og en 15min efter er jeg frisk igen og kan sagtens ryge videre :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]