Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 19:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Som sagt ved jeg ikke hvor smart det er med at indtage fx svampe dagligt, da jeg dagen efter første svampetrip fik mig en slem migræne?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Prinsgemalen skrev:
Som sagt ved jeg ikke hvor smart det er med at indtage fx svampe dagligt, da jeg dagen efter første svampetrip fik mig en slem migræne?

Jeg vil fraråde dig at eksperimentere med at tage små doser svampe hver dag. Virkningsmekanismerne for svampe er mange af de samme som triptanerne, og ved for hyppig brug af den klasse stoffer, risikerer man at opbygge kronisk hovedpine. Desuden er det ikke ønskværdigt at indtage et stof til hverdag som potentielt kan påvirke din dømmekraft på den måde som svampe kan.

Medlem
Brugeravatar

Nej, lidt nogle af de samme tanker jeg havde ;-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Prometheus skrev:
Prinsgemalen skrev:

Jeg vil fraråde dig at eksperimentere med at tage små doser svampe hver dag. Virkningsmekanismerne for svampe er mange af de samme som triptanerne, og ved for hyppig brug af den klasse stoffer, risikerer man at opbygge kronisk hovedpine. Desuden er det ikke ønskværdigt at indtage et stof til hverdag som potentielt kan påvirke din dømmekraft på den måde som svampe kan.

Men der er vel intet problem i at anvende det ved symptombehandling frem for profylaktisk behandling?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Khazim skrev:
Men der er vel intet problem i at anvende det ved symptombehandling frem for profylaktisk behandling?

Ikke udover de potentielle problemer som man nu kan forvente af den dosis svampe i sig selv. Jeg kender folk som har fået en gavnlig effekt af at tage en lav dosis svampe når de kunne mærke at et anfald var på trapperne. Det er dog ikke en praksis jeg sådan rigtigt vil anbefale.

Medlem
Brugeravatar

Har ikke stor nok erfaring med svampe til at jeg ville turde bruge det ved et anfald i frygt af et slemt badtrip! Men i en meget lille dose så måske? Nu må se hvad fremtiden bringer :-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Prometheus skrev:
Khazim skrev:

Ikke udover de potentielle problemer som man nu kan forvente af den dosis svampe i sig selv. Jeg kender folk som har fået en gavnlig effekt af at tage en lav dosis svampe når de kunne mærke at et anfald var på trapperne. Det er dog ikke en praksis jeg sådan rigtigt vil anbefale.

Så vidt jeg kan forstå, kan doseringen også sagtens holdes så lavt, at der ikke opstår nogen bevidsthedspåvirkning.

Jeg synes bestemt det er et interessant område, for det virker som et nyt potentielt førstevalg ved migræne, hvis det bliver legaliseret.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Prinsgemalen skrev:
Har ikke stor nok erfaring med svampe til at jeg ville turde bruge det ved et anfald i frygt af et slemt badtrip! Men i en meget lille dose så måske? Nu må se hvad fremtiden bringer :-)

Hvorfor bliver du ved med at poste ligegyldige beskeder, der absolut intet bidrager til trådstarters problemstilling? :roll:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Hehe Khazim.
Prøv at tjek hvem der er trådstarter.

Dedikeret medlem

Hvis jeg har nogle til at ligge næste gang det sker, skal jeg gladeligt poste mine resultater.

Insane psychedelia user!

Khazim skrev:
Hvorfor bliver du ved med at poste ligegyldige beskeder, der absolut intet bidrager til trådstarters problemstilling? :roll:

*G* Det ER trådstarter?!?
Jeg tror ikke at svampe ville blive førstevalg til anfaldsbehandling af migræne, selv hvis de var legale. Risikoen for en kraftigere mental effekt end forventet ville blive set som en potentielt alvorlig bivirkning. Ved mere debiliterende hovedpineformer, såsom Horton's, er der muligvis et terapeutisk potentiale for brug af denne type stoffer.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Prometheus skrev:
Khazim skrev:

*G* Det ER trådstarter?!?
Jeg tror ikke at svampe ville blive førstevalg til anfaldsbehandling af migræne, selv hvis de var legale. Risikoen for en kraftigere mental effekt end forventet ville blive set som en potentielt alvorlig bivirkning. Ved mere debiliterende hovedpineformer, såsom Horton's, er der muligvis et terapeutisk potentiale for brug af denne type stoffer.

Hahahah, fuck mand, så smadret :mrgreen:
Jeg forstår ikke hvordan risikoen kan være nævneværdig, hvis blot man kan finde en dosering under tærskelværdien for psykisk påvirkning?
Jeg kunne forestille mig at man i opstartsfasen af behandlingen vil udføre kontrol med om hvorvidt personen bliver påvirket kraftigt af den lave dosering samt øge doseringen til den rekommanderet dosering, IRF uden tvivl vil udarbejde, hvis det bliver realiseret. Dette kan jo med fordel gøres når patienten ikke har et anfald, for at have mere ro omkring oplevelsen.

Medlem
Brugeravatar

Ja det er self meget rigtigt Khazim. Men nu må vi se :-)

Junior medlem

Meget sjovt at du netop skriver det med Migrænen, har selv i årevis lidt af meget stærke anfald og Hortons hovedpine,
den gang tog jeg en kombo af codein + panodil + ibuprofen + Imigran, Ilt kan også hjælpe men det er mest mod Hortons.
Jeg kan sige at morfin præparater virker ikke medmindre du kommer meget højt op, jeg får selv nu en meget kraftig dosis,
men det er pga noget andet jeg fejler.
Mit bedste råd til dig, er at være opmærksom på hvornår de anfald kommer, og have imigran og måske nogle stik piller mod
kvalme klar til at tage med det samme, du kan dog kontrollere kvalmen hvis du sidder helt stille, det kan tag nogle år at lære,
men det er bedre en at skulle skifte lagner, og sove i sin egen bræk ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
har personligt aldrig oplevet at svampe/LSD har hjulpet på hovedepine?, snarere har jeg oplevet hovedepine i slutfasen af trips som først er væk efter en omgang søvn eller andre smertestillende præparater :)

men vi er jo alle sammen forskellig, og har set en del studier angående svampe som virker på "Cluster Headaches" eller hvordan det nu staves.. så er nok bare mig der har en lidt speciel krops kemi der gør at jeg ik ka få den gavnlig effekt (ihvertfald ik af de svampe sorter jeg har prøvet) :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]