Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 22:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Jeg sidder her og stener lidt over at jeg ikke ved 100% hvad jeg skal kigge efter når jeg er ude og lede efter svampe, så tænkte at der måtte være nogle her i Århus (/området) som har meget mere styr og erfaring med at plukke dem selv.

Er der nogle her i Århus (/området) som kunne være friske på at gå en tur i en skov (eller hvor der nu skulle være gode chancer) så vi kan lærer hvilke der er brugbare og hvilke der ikke er? -Kunne være rigtig fedt hvis der kunne samles en fornuftig flok mennesker, både nogle der aldrig har været ude og erfarne folk, som kan hjælpe og vejlede de ikke så dygtige svampe kendere :)

Hvad siger i, noget vi skulle gøre noget ud af ? :-)

Edit: hvis jeg har postet i en forkert kategori, så beklager jeg.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Ved disse forespørgsler er det en god idé at skrive ens alder, da psykedelia ikke er legetøj.

Medlem

Geografisk sted: Århus
Hej

Nu er jeg selv fra Århus. Jeg har bare den holdning at disse forespørgsler som dine aldrig rigtig hitter. Folk har deres egne spots, og desuden er der også en frygt af ordensmagten. Jeg er for eksempel ikke interesseret i af være med til det du spørger om - Der er ikke andet for end at tage ud og led på kreatur marker. Der er bla. moesgård dyrepark, diverse privat ejede marker(Husk at spørg om du gå rundt der inde!!) - Der er også golfbanen og skoven i risskov. Hasselager/kolt området er der mange af disse kreatur marker. Vær opfindsom, giv ikke op - Læs på nettet hvordan stedet skal være for at betingelserne er opfyldt. Bemærk! at bare fordi alle betingelser er der, betyder det ikke at de vokser på stedet. Held og lykke! Du er meget velkommen til at stille spørgsmål i tråden her eller via pm.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Kaktus Klausen skrev:
Ved disse forespørgsler er det en god idé at skrive ens alder, da psykedelia ikke er legetøj.

Godt råd, i værste fald kunne man rende ind i skaldede mænd +40 år :mrgreen:

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
ThirdEyeFlood skrev:
Kaktus Klausen skrev:

Godt råd, i værste fald kunne man rende ind i skaldede mænd +40 år :mrgreen:

+1

Junior medlem

Geografisk sted: norge
Citat:
diverse privat ejede marker(Husk at spørg om du gå rundt der inde!!)

Hvad spørger I ejerne om? Det virker nemlig mærkeligt at spørge: "må vi gerne samle narkosvampe på din mark?". Så indtil videre har jeg bare gået rundt uden at få lov. kriminel! :rocking:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
^markchampignon :P

Medlem

Geografisk sted: Århus
Vi plejer at ringe på: Hej vi går på Århus universitet, vi har et skole projekt om en bestemt type svampe der vokser på kreatur marker. Vi ville bare høre om det var OK at vi gik rundt på marken og plukkede nogen svampe, det ville hjælpe os meget! vi skal nok lade dyrene være og vi gør det uden at ødelægge noget. Så plejer vi at få lov - Vi har da mødt nogen der absolut ikke ville give lov, mens andre spørger meget interesseret ind til hvad det er. Vi siger aldrig at det psilocybin svampe, men fantasien sætter grænser. Vi plejer dog at vælge "offentlige" kreatur marker. Faktisk har vi vores bedste spot i Randers. Der er bare et eller andet akad når du skal spørge osv. Der er altid en underlig følelse i luften og landmandens hus da det alligevel er lidt suspekt - Så lad være med at trappe op syv skæve drenge det virker ret underligt. Det er bare så ærgeligt at ødelægge et perfekt spot hvis i ikke har fået lov til at gå ind. Hvad ville i sige til hvis der rendte et par gutter rundt i haven med fjæset ned i græsset. Spørg og se, hvis i får lov så er der ikke noget. Det er flabet at gå ind på en persons grund uden tilladelse.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]