Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 10:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82 ... 321  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hey drenge, hjælp mig lige her. Har en mistanke om at det ikke er SN, men er sku i tvivl. (classic, i know)

De er fundet på en græsmark idag, derfor er jeg i tvivl. Omstændighederne er der..

http://billedeupload.dk/upload/files/20 ... 4aa616.jpg

Takker!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Kan vi få lidt bedre billede? :) Syntes ikke at kunne se nogen, men dem i højre hjørne kunne godt snyde, men kan ikke se stokken :/

Medlem

Ingen af dem er SN: livsnyder88

Dedikeret medlem

@Livsnyder88
Smid nogle flere billeder op.
Jeg synes det ser rigtigt ud, men jeg er stadig en smule i tvivl. :)

Junior medlem

Geografisk sted: århus
Jeg vil også gerne se et par billeder mere. Er det et A4 de ligger på ? Lamellerne ser umiddelbart for lyse ud og de ser lidt store ud, men flere billeder.

Medlem

Snyse overhovedet ikke de ser rigtige ud de er jo helt forkerte det kan i vel også se? (Det første der er galt med dem er at stilken er helt rød og det andet er at hattene er alt for store og ingen riller ned af siden plus dem der er jo tydligvis ikke klistret på nogen måder på hatten)

Dedikeret medlem

Jeg synes alle de SN jeg finder har den farve stilk, bare knap så rød, og hattens størrelse er der da intet galt med. Hvis de ikke har været helt våde da de blev fundet, så plejer de ikke at være klistrede heller.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Af hvad jeg kan se så alle hvor hatten er vendt opad, så ligner de gødningshatte eller er det glanshatte? dem der stritter ned tvivler jeg lidt på.

Moar pictures!

Junior medlem

Tak for hjælpen so far..

Så kommer der nogle flere billeder, har selv lavet lidt research og frygter det er glanshatte...

http://billedeupload.dk/upload/files/20 ... 338cf6.jpg

http://billedeupload.dk/upload/files/20 ... 1ab66a.jpg

Dette bliver langt fra den sidste post i denne dur, den første nattefrost falder her om snart, så skulle der være bonus..

Ved ikke om det har nogen betydning, men da jeg plukkede dem slap de jorden utroligt let..

Dedikeret medlem

Det er SN hele banden. :)

Edit: Jeg lagde mærke til at du har rykket alle sammen op, hvis du gerne vil bruge samme sted igen, så er det bedre at klippe, eller lige nippe dem over ved roden, så du ikke får det der hvide snask med op, som du kan se for neden på næsten alle dine SN, da der kommer nye svampe op af dette.

Junior medlem

Den Rolige skrev:
Af hvad jeg kan se så alle hvor hatten er vendt opad, så ligner de gødningshatte eller er det glanshatte? dem der stritter ned tvivler jeg lidt på.

Moar pictures!

Det er de samme, det er bare billedet der snyder lidt tror jeg. Men har lagt flere fotos op. Prøv at tjek dem ud.

Junior medlem

iSmoke skrev:
Det er SN hele banden. :)

Edit: Jeg lagde mærke til at du har rykket alle sammen op, hvis du gerne vil bruge samme sted igen, så er det bedre at klippe, eller lige nippe dem over ved roden, så du ikke får det der hvide snask med op, som du kan se for neden på næsten alle dine SN, da der kommer nye svampe op af dette.

hahah noway, bedste nyhed idag.

Er du helt 100, synes virkelig det ligner de glanshatte der.

Skal huske det med saks !!

Dedikeret medlem

SN er noget lysere end glanshatte i hatten, og hvis du kigger rigtig godt på lamellerne kan du se at de er brun/grå, og med en smule blåligt skær langs kanten, hvorimod glanshattes lamellerne er kulsorte. :)

Junior medlem

iSmoke skrev:
SN er noget lysere end glanshatte i hatten, og hvis du kigger rigtig godt på lamellerne kan du se at de er brun/grå, og med en smule blåligt skær langs kanten, hvorimod glanshattes lamellerne er kulsorte. :)

Er der mulighed for at der er flere typer af dem, de ligner jo f.eks slet ikke dem her:
http://www.wildaboutbritain.co.uk/pictu ... 60_m_w.JPG

(undskyld jeg spørger så meget)

Medlem

DUDE DET ER IKKE SN! det er glanshatte stop det kig nu på google og se at det ikke er sn det er jo tydeligt og som ham der lige har postet før mig kan du jo tydeligt se forskel

Junior medlem

Weed-star skrev:
DUDE DET ER IKKE SN! det er glanshatte stop det kig nu på google og se at det ikke er sn det er jo tydeligt og som ham der lige har postet før mig kan du jo tydeligt se forskel

Basere du dit udsagn pga. goggle eller erfaringer med svampe i det virkelig liv ?

Dedikeret medlem

Hans svar fik mig til at kigge lidt mere på dem, og jeg må nok indse at de ikke alle sammen er SN. Jeg synes du skal prøve at tage et foto, hvor du ligger dem op på en lang række, og tager et billede lige ned på, og så et hvor du får alle lamellerne med.
Selvom nogle af dem er Glanshat, så er den ikke giftig, men derimod psilocybin holdig, dog er indholdet bare ret lavt.

Edit: Husk at skrive nummer under hver af dem, så det er muligt at udpege dem specifikt. :)

Junior medlem

iSmoke skrev:
Hans svar fik mig til at kigge lidt mere på dem, og jeg må nok indse at de ikke alle sammen er SN. Jeg synes du skal prøve at tage et foto, hvor du ligger dem op på en lang række, og tager et billede lige ned på, og så et hvor du får alle lamellerne med.
Selvom nogle af dem er Glanshat, så er den ikke giftig, men derimod psilocybin holdig, dog er indholdet bare ret lavt.

Billeder af dem alle.

http://billedeupload.dk/upload/files/20 ... 2cb54e.jpg

Billede af dem alle (næsten), lameller

http://billedeupload.dk/upload/files/20 ... 4b5011.jpg

Billede af to der ikke ligner hinanden.

http://billedeupload.dk/upload/files/20 ... b23c24.jpg

Lammer fra de to der ser forskellige ud.

http://billedeupload.dk/upload/files/20 ... 9df198.jpg

Håber det er tilstrækkeligt :)

Dedikeret medlem

Det undre mig meget at de næsten alle sammen mangler den lille spids, og dog, for jeg har selv set massere uden, SN's former variere utroligt meget. Jeg er meget i tvivl med dine, jeg kan dog ikke udpege en specifik som jeg er i tvivl om, desværre. Begge de 2 som du har lagt op imod hinanden ser rigtige ud, den enes lameller er godt nok meget mørke, men den lyse farve i kanten forekommer efter hvad jeg har set, ikke på glanshatten.

Junior medlem

iSmoke skrev:
Det undre mig meget at de næsten alle sammen mangler den lille spids, og dog, for jeg har selv set massere uden, SN's former variere utroligt meget. Jeg er meget i tvivl med dine, jeg kan dog ikke udpege en specifik som jeg er i tvivl om, desværre. Begge de 2 som du har lagt op imod hinanden ser rigtige ud, den enes lameller er godt nok meget mørke, men den lyse farve i kanten forekommer efter hvad jeg har set, ikke på glanshatten.

Posten står åben, der kommer sikkert nogle flere kommentarer i løbet af ugen, tak for hjælpen anyways :)

Men ja de ligner sådan en mellemting, de er fundet et sted hvor der er historie for at finde mange kan jeg fortælle....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82 ... 321  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]