Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 13:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Svar søges
Junior medlem

Hej, jeg er 18 år og har røget i ca. 4 år fast på bong. Men en dag skulle jeg være sammen med en ven og han havede 5g amfetamin med. Vi tog op til nogle af hans venner og der delte mig og ham de 5g. (2.5 til mig) Jeg fik en bombe og resten sniffede jeg. Vi sad der fra fredag aften til lørdag middag hvor jeg tog hjem. Jeg havede det super fedt og alt få nice helle natten. Da jeg tog bussen hjem så sorte figure i bussen som gik på gade og jeg fik en nøjerne på som jeg aldrig har oplevet før. Nu sider jeg idag uden søvn og har stadig nøjerne på, jeg har angst for de minste ting. Der er ikke kommet lys i min lejelighed inu. Jeg har et hvidt sår på indersiden af min overlæbe og jeg kan ikke side still med mit ben eller hovede. Jeg har ondt i maven og for stor hovede pin en gang i mellem. jeg har syge store rynker i kanten af mine øjne og er helt sort helle vejen omkring øjet. Alt er meget sløret så kan ikke læse noget eller se min skærm ret godt..

Det er første gang jeg sniffede og jeg ville gerne vide om det er normalt og hvad der er sket..

(Hvad er det hvide sår på min overlæbes inderside)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er sådan amfetamin virker. Fedt i starten, men tømmermændene er forfærdelige.

Få dig en masse væske. Vand er godt, men du har sikkert hverken spist eller noget, så sodavand(uden koffein) eller juice ville måske være bedre. Hvis det er muligt for dig at få mad ned vil det også være godt.

De fleste af symtomerne forsvinder efter din første fulde søvn. Den kan godt være lang efter så lang tids vågen.

Det hvide i på din læbe skydes nok at du har spændt det mellem eller op af tænderne, det kan også bare skyldes dehydreringen. Det er ikke noget du skal frygte for.

Senest rettet af SortSnog 02 okt 2011 14:21, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Det er forskelligt hvornår folk kan sove efter amfetamin. Nogen kan nærmest gøre det den samme aften hvis det skal være, imens andre kan gå i flere døgn efter den sidste streg uden at kunne finde ro. I gamle dage havde jeg nemmere ved at falde i søvn efter en hård nat, men idag kan der også gå flere døgn før jeg får sovet ordentligt.
Jeg ved ikke med dit madindtag i weekenden, men ens hjerne fungerer altså ikke godt når man ikke har fået hvilet sig, og det med angsten og synerne kender jeg også godt. Det er især insekter på væggene der hjemsøger min nethinde når jeg trækker den for lang tid idag. Det er dog blevet lidt værre med tiden. I gamle dage fik jeg ikke nævneværdige problemer efter en gennemkørende weekend, andet end at man bliver mere og mere blank som timerne går. Men jeg har lært at leve med det, og jeg tager også kun sjældent amfetamin idag.
Men jeg vil vædde med at du har det langt bedre, hvis du får sovet og plejet dig selv lidt med ordentlig mad og væske. Jeg kan især anbefale Sunfresh-juice, da det smager godt og ligesom lægger en hinde i munden hvis den er meget udtørret, hvilket den jo nemt kan blive af amfetaminen. Og selvfølgelig vand!
Hvis du har meget svært ved at falde i søvn, så findes der midler der kan hjælpe dig på vej, nogen mildere end andre.

Mht. såret i din mund efter en tur på amfetamin, så er det velkendt at nogen personer kommer til at bide sig i tungen eller indersiden af munden sammen med kæbespændingerne, og da jeg tog rigtig meget amfetamin, vågnede jeg også tit op med skambidt tunge og smerter i tandkødet.

Junior medlem

Jeg har prøvet at spise noget toastbrød men det føltes som mine kinder bliv store og runder så min mund lukket til og maden vokset sig stor så jeg blev nød til at spytte det ud.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
RoyalAmf skrev:
Jeg har prøvet at spise noget toastbrød men det føltes som mine kinder blind store og runder så min mund lukket til at maden vokset sig stor så jeg blev nød til at spytte det ud.

Skyl det ned med vand imens du spiser det, det plejer at hjælpe mig lidt på vej. Men ellers må du altså prøve at få det tvunget i dig, selvom det ikke er nemt eller rart.
Det er ikke altid lige behageligt at skulle face konsekvenserne af amfetaminen dagen efter, men der er ikke andet at gøre end at bide det i sig og få noget mad indenbords og så få sovet, ligemeget om det er nemt eller ej.

Held og lykke.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Få dig noget søvn, væske og mad.. Og tænk så over, hvor meget amfetamin du stopper i kraniet en anden gang, hvis du vil undgå ture som det her.. Med så store doser øger du risikoen for bivirkninger som disse markant.
Jeg er enig med Halose i, at angsten og de ekstra sorte skygger og rynker nok skyldes søvnmangel.. Og så ligner de fleste heller ikke en million, når de ikke har sovet :)

Læs lidt op på dosering

Medlem

Geografisk sted: Foran højre højttalere
Drik masser af vand og spis frugt. ellers gå ned og køb nogle pomfritter med masser af salt, da salt er virkeligt i godt med tømmermænd (egen erfaring)

Det hvide på din inderlæbe kan være hvis du har været tør i munden og at nogle bakterier har sat sig fast..
så derfor altid børst dine tænder efter en blæser tur, da hvis du er tør i munden så sætter bakterierne sig bedre fast..

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Jeg tror at det hvide på inderlæben er tandmærker.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ZloR skrev:
nogle bakterier har sat sig fast..
så derfor altid børst dine tænder efter en blæser tur, da hvis du er tør i munden så sætter bakterierne sig bedre fast..

Bakteriekultuter vokser ikke så hurtigt.

Junior medlem

Typisk mild amfetamin-psykose, en anden gang skal du lade være med at tage så meget - det er jo hverken sjovt eller på nogen måde sundt at fucke kroppen og psyken så meget at man går rundt og ser "sorte mænd", skygger, insekter over det hele og hvad folk ellers plejer at melde om efter et overdrevent indtag af centralnerve-stimulerende stoffer.
Hvis du har noget sovemedicin eller beroligende i huset så overvej at tage lidt af det, der er mange som tager en diazepam/valium så snart de er ved at komme ned så de kan sove og undgå den nederen effekt som du beskriver ret klart.
Der er nogen der ryger hash men der er også mange der melder om at det kan give endnu værre tanke-kaos så det vil jeg kun anbefale til folk der er vant til det og ellers skal man nok gå uden om det.
Alkohol hjælper heller ikke så længe du har amfetamin i kroppen da det holder dens virkning nede, så hvis du begynder at drikke så sker der intet indtil amfetaminen lige pludselig trækker sig tilbage og branderten + tømmermænd kommer væltende frem - ofte til stort ubehag.
Og det hvide på indersiden af din læbe er ikke bakterie-kultur (som NeXuS også påpeger) men er der af den simple grund at du har gået og bidt dig i læben pga den overdrevne stimulation som du ikke har haft noget sted at rette hen - overvej at bruge noget tyggegummi en anden gang og tænk på om det sidste 1,5-2 gram var helt nødvendigt og om du ikke kunne have haft en generelt federe weekend hvis du havde udeladt den del.

Medlem

NeXu$ skrev:
ZloR skrev:
nogle bakterier har sat sig fast..

Bakteriekultuter vokser ikke så hurtigt.

så forklar mig hvorfor jeg kan få det efter en blæser tur?

evt link til det du siger?

Junior medlem

Normalt er et sår da rødt. Siden det er hvidt hvad kunne det være? Rest efter amf'en?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ved det fordi jeg har prøvet at gro bakterieflora under deres helt optimale leveforhold på agarplader. Din mund er langt mindre ideel. Desuden bliver de forstyrret af at du bevæger munden, synker. En så tydelig infektion ville derfor ikke kunne danne sig så hurtigt.

Den hvide farve kommer pga. afskallet, fugtig hud. Har du ikke prøvet at være RIGTIG længe i bad og få rosinfingre? Hvad farve er huden så? Den en hvid. ;)

Senest rettet af Alice 02 okt 2011 17:21, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Hvis jeg får bakterier i munden så kommer der en hvid plet ligesom en stort blits..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
ZloR skrev:
Hvis jeg får bakterier i munden så kommer der en hvid plet ligesom en stort blits..

mund-mug? :shock:
jeg tror at, du tror at blister i munden er bakterier (:

Medlem

Jamen når du er på en god blæser har er du typisk meget tør i din mund???

Dit spyt hjælper imod bakterier i munden, og hvis du ikke har særligt meget af det op til flere timer kan bakterierne vel sætte sig meget hurtigt især hvis du en flænge eller andet i dit tandkød??

jeg har gentagene gange fået store hvide pletter og fået desværre en af gangene også fået en god tandkødsbetændelse efter er blæser fordi jeg ikke havde børstet mine tænder da jeg kom hjem..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
så tør mund = bakterier ?

hvad med alle dem som altid render rundt med tør mund fordi de er skæve på cannabis?
har vi alle sammen "ZloR-syndromet"?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis din mund er udtørret, er risikoen for infektion større, da hudens normale forsvarssystem er handikappet. Tør hud inde i munden vil give en masse små flænger som gør det muligt for bakterier, også dem der er en del af den normale mundflora, at skabe en infektion.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

NeXu$ skrev:
Jeg ved det fordi jeg har prøvet at gro bakterieflora under deres helt optimale leveforhold på agarplader. Din mund er langt mindre ideel. Desuden bliver de forstyrret af at du bevæger munden, synker. En så tydelig infektion ville derfor ikke kunne danne sig så hurtigt.

Den hvide farve kommer pga. afskallet, fugtig hud. Har du ikke prøvet at være RIGTIG længe i bad og få rosinfingre? Hvad farve er huden så? Den en hvid. ;)

Du kan ikke sammenligne bakterievæksten på en agarplade og så en infektion i munden.

Ved infektion i munden vil mærket du ser ikke være en bakterier kultur, men derimod et resultat af enten stoffer udskilt fra bakterierne, eller mere sandsynligt fra kroppens egen reaktion på disse bakterier.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ok. Kroppens reaktion på bakterier er jeg med på. Holder dog stadigvæk på at det er løs, fugtig hud.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]